Airport Express, buren buiten houden

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Experia Box van KPN, daarop zijn met kabels een paar Macs aangesloten en een Airport Express. De Wifi Functie van de Experia Box is uitgeschakeld en ik gebruik dus het WiFi van de AE.

In de AE heb ik al mijn wifi apparaten (iPhone, Wii, iPad, Macbook) via hun mac adres toegang gegeven, De standaard entry staat op 'geen toegang'. Dus theoretisch gezien krijgt niemand toegang tot het netwerk behalve de apparaten die specifiek in de lijst staan..

Theoretisch ja, in de praktijk dus niet. Ik zie zo nu en dan een van de buren op het netwerk verschijnen! Ik ben eens gaan kijken en heb het MAC adres van de gebruikte computer opgezocht met iNet en dit adres in de AE op 'geen toegang' gezet. Maar dat heeft geen effect, de buur blijft vrolijk gebruik maken van mijn netwerk met het geblokkeerde MAC adres 8)7

Hoe kan dit en hoe kan ik betreffende buur (geen idee wie van de vele het is) van mijn netwerk af schoppen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2025

Jeoh

blaat

Wat gebeurt er als je één van jouw eigen MAC-adressen er af gooit, en daarmee op het netwerk probeert te komen? Misschien dat 'ie 'm wel toestaat, maar dat er verder geen verkeer mogelijk is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MAC-adres filtering is geen echte bescherming. Waarom gebruik je geen encryptie via WPA/WPA2?

Weet je ook zeker dat het de buren zijn, en dat er toegang tot het netwerk is, of zie je alleen soms een request langskomen wat geweigerd wordt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dit is dus nog steeds dit probleem?
Hoe zie ik of iemand meelift op m'n WiFi?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Jeoh schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:26:
Wat gebeurt er als je één van jouw eigen MAC-adressen er af gooit, en daarmee op het netwerk probeert te komen? Misschien dat 'ie 'm wel toestaat, maar dat er verder geen verkeer mogelijk is.
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht, ga ik even proberen.
gambieter schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:27:
MAC-adres filtering is geen echte bescherming. Waarom gebruik je geen encryptie via WPA/WPA2?
Het wachtwoord is inmiddels al 6 keer gewijzigd, systeem blijft terugkomen.

Weet je ook zeker dat het de buren zijn, en dat er toegang tot het netwerk is, of zie je alleen soms een request langskomen wat geweigerd wordt?
Ik gebruik wel een WPA2 encriptie met een wachtwoord van 14 karakter, hoof en kleine letters en cijfers.

Ik zie in Finder de computer (volgens finder altijd een Windows systeem) verschijnen, ermee verbinden lukt nooit.
Ik denk het, ik heb het idee dat die spook 'macbook' waar ik het daar overheb dezelfde is als die ik nu zie, maar hij heeft nu een andere naam. Symptomen zijn verder hetzelfde.

[Edit]
Nou MAC filtering doet blijkbaar helemaal niks 8)7
Ik heb m'n macbook net geblokkeerd, AE opnieuw opgestart, en m'n Macbook kan vrolijk verder internetten :X

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 10-08-2011 13:33 ]

Humankind… be both.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit jij niet op t internet van de buren :D

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
itsme schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:42:
:D

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
itsme schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:42:
Nee, ik ben gewoon met mijn eigen wifi verbonden, en dan zouden mijn bedraadde systemen ook bij de buren aangesloten moeten zitten ;)

Humankind… be both.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de buren PC ziet, trek dan de WAN er eens uit, zie je de buren dan nog?
Zo niet, dan zit het in de modem, indien wel ... dan zou ik t helemaal niet weten.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ik hun computer zie over de kabel van de provider? Dat zou ook nog een optie zijn natuurlijk. Dat zal ik eens proberen als ik die computer weer zie, nu is ie weg, maar het zal wel niet lang duren voor hij weer tevoorschijn komt.
Ik hou jullie op de hoogte.

Humankind… be both.

Pagina: 1