[iPhone 3G]Simlockvrij maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een gelockte telefoon, een iPhone 3G gekregen, alleen ik krijg hem niet geunlocked.
Ik heb volgens de officiële T-Mobile manier geprobeerd de telefoon simlockvrij te maken maar dat mocht niet baten.

Ik heb zelf geen idee waar de telefoon vandaan komt, het leek mij T-Mobile maar dat was een pure gok. Zie ik iets over het hoofd fozo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat is de offciele T-Mobile manier in jouw ogen? Heb je hem via I-Tunes proberen te unlocken?

http://www.iphoneclub.nl/...-maken-officiele-methode/

[ Voor 37% gewijzigd door Pizzaman op 10-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dit klinkt wat schimmig...? Telefoon gekregen? Geen idee waar hij vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Zet de iPhone volledig uit.
Plaats een simkaart van een andere provider (KPN, Vodafone, Telfort) in je toestel en zet de iPhone aan.
Na het opstarten, kies ‘Ontgrendelen’. Indien gevraagd, voer de pincode in van de desbetreffende simkaart.
Verbind nu de iPhone voor een halfuur met je computer, met iTunes opgestart. Gedurende dit halfuur kun je de iPhone niet gebruiken, laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren. iTunes moet verbonden zijn met internet.
Koppel na een halfuur de iPhone los van de computer en sluit deze opnieuw aan, met iTunes nog steeds ingeschakeld.
iTunes zal aangeven dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd moet worden. Kies ‘Ja’.
Er verschijnt nu een melding ‘Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij’. Als je een pincode had ingesteld, moet je die nu invoeren. Linksboven op het iPhone-scherm verschijnt de naam van je nieuwe provider. Is dit niet het geval, dan moet je de iPhone nog een keer loskoppelen en aansluiten.
Dit is de officiële manier. Ik heb het zo gedaan, dus via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Zo heb ik het ook gedaan, en dat werkte bij de vier IPhones die ik tot nu toe heb geunlocked prima. Welke sim-kaarten heb je al geprobeerd? Zo kun je er achter komen welke provider het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik heb tot nu toe alleen Hi geprobeerd. Ik zal ff verschillende sims proberen en dan hier de uitslagen posten.

Ok, ik deed een Tele2 sim erin en nu gaf hij dit aan:

"De simkaart in deze iphone is met een pin gelocked installeer nieuwe versie van itunes en uw iphone opnieuw verbinden"

Ik heb gewoon de nieuwste versie iTunes, dus dat klopt al niet.

[ Voor 55% gewijzigd door The Great HooD op 10-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
MrAcid schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:06:
Dit klinkt wat schimmig...? Telefoon gekregen? Geen idee waar hij vandaan komt?
Nee ik weet niet wat er voor mee gebeurd is. Maar ik ga er van uit dat er niet zoveel aan de hand is.

Meerdere sims geprobeerd, Hi, T-Mobile, Tele2, MTV Mobile, ik ga er dus vanuit dat de telefoon van Vodafone afkomstig is.

[ Voor 17% gewijzigd door The Great HooD op 10-08-2011 13:30 ]

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

http://iphoneunlockcodes....2-iPhone-Unlock-Code.html

Hier wordt het nog een keer uitgelegd, maar er wordt aangegeven dat ook op je mobiel de nieuwste software moet staan.

Is dat het geval?

• The Great HooD
De telefoon is van Vodafone afkomstig. Niet van Tele2. Maar ik zal het nog een x proberen met de nieuwste firmware.
Pagina: 1