Vooraf
Hallo,Ik ken veel mijnen om mij heen die vragen hebben over CSIdentity. Ik wil graag in dit topic uitleggen wat het is en wat mijn ervaringen zijn. Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is het en hoe kom is eraan?
CSIdentity is een service dat is aangeboden door Sony Entertainment naar aanleiding van de hack op het PlayStation Network. Als je je voor 20 April 2011 een PSN account had, dan is de kans zeer groot dat al jouw gegevens op straat liggen. Sony heeft daarom CSIdentity in het leven geroepen. CSIdentity is een bedrijf dat criminele kanalen (denk aan bijvoorbeeld blackhat IRC's) in de gaten houd, en deze scanned naar jou gegevens.
Als je voor 20 April 2011 een PSN account had, en je ouder dan 18 bent, kom je voor deze service in aanmerking. Sony neemt de kosten op zich en stuurt op jou geregistreerde PSN e-mail adress een code die je kan invoeren op sony.csidentity.com.
Hoe kan je gebruik maken van CSIdentity
Als je gebruik wilt maken van CSIdentity moet je je registreren met de code die Sony jouw per e-mail heeft toegestuurd (check je spam folder!). Als je je registreerd dan moet je al je persoonlijke gegevens invoeren.
Vervolgens kan je in je controlepaneel vier versachillende credit cards, drie verschillende e-mail adressen en drie verschillende telefoonnummers toevoegen, waar CSIdentity dan naar zoekt op deze criminele netwerken.
Wat gebeurt er als CSIdentity je gegevens tegenkomen?
Als CSIdentity je gegevens heeft gevonden op één van deze criminele netwerken, dan krijg je een e-mail met de melding dat er iets is gevonden en dat je op je controlepaneel kan zien wat er precies gevonden is.
Op je controlepaneel staat wat er gevonden is, met een datum erbij. Er staat niet van welke service of waar.
Is het nuttig
Ik vindt van wel. Twee dagen na mijn registratie kwam mijn e-mail adress naar boven. Echter is het wel jammer dat ik niet weet waarvan het is. Ik verander regelmatig mijn passwords op mijn belangrijke accounts, en doe regelmatig complete reinstalls, maar toch is mijn adress naar boven gekomen.
Conclusie
CSIdentity is een gratis en handig notificatie systeem dat je vertelt wanneer je misschien eens naar je beveiliging en wachtwoorden moet kijken.[ Voor 3% gewijzigd door Mastermind-- op 11-08-2011 13:33 ]
There is no real life, there is just AFK.