[PSN] CSIdentity uitgelegd - Wat is het en hoe werkt het

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:59

Vooraf

Hallo,

Ik ken veel mijnen om mij heen die vragen hebben over CSIdentity. Ik wil graag in dit topic uitleggen wat het is en wat mijn ervaringen zijn. Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat is het en hoe kom is eraan?

CSIdentity is een service dat is aangeboden door Sony Entertainment naar aanleiding van de hack op het PlayStation Network. Als je je voor 20 April 2011 een PSN account had, dan is de kans zeer groot dat al jouw gegevens op straat liggen. Sony heeft daarom CSIdentity in het leven geroepen. CSIdentity is een bedrijf dat criminele kanalen (denk aan bijvoorbeeld blackhat IRC's) in de gaten houd, en deze scanned naar jou gegevens.

Als je voor 20 April 2011 een PSN account had, en je ouder dan 18 bent, kom je voor deze service in aanmerking. Sony neemt de kosten op zich en stuurt op jou geregistreerde PSN e-mail adress een code die je kan invoeren op sony.csidentity.com.

Hoe kan je gebruik maken van CSIdentity

Als je gebruik wilt maken van CSIdentity moet je je registreren met de code die Sony jouw per e-mail heeft toegestuurd (check je spam folder!). Als je je registreerd dan moet je al je persoonlijke gegevens invoeren.

Vervolgens kan je in je controlepaneel vier versachillende credit cards, drie verschillende e-mail adressen en drie verschillende telefoonnummers toevoegen, waar CSIdentity dan naar zoekt op deze criminele netwerken.

Wat gebeurt er als CSIdentity je gegevens tegenkomen?

Als CSIdentity je gegevens heeft gevonden op één van deze criminele netwerken, dan krijg je een e-mail met de melding dat er iets is gevonden en dat je op je controlepaneel kan zien wat er precies gevonden is.

Op je controlepaneel staat wat er gevonden is, met een datum erbij. Er staat niet van welke service of waar.

Is het nuttig

Ik vindt van wel. Twee dagen na mijn registratie kwam mijn e-mail adress naar boven. Echter is het wel jammer dat ik niet weet waarvan het is. Ik verander regelmatig mijn passwords op mijn belangrijke accounts, en doe regelmatig complete reinstalls, maar toch is mijn adress naar boven gekomen.

Conclusie

CSIdentity is een gratis en handig notificatie systeem dat je vertelt wanneer je misschien eens naar je beveiliging en wachtwoorden moet kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mastermind-- op 11-08-2011 13:33 ]

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik las dat het het eerste jaar gratis was. Wat gebeurd daarna?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Als je je registreerd dan moet je al je persoonlijke gegevens invoeren. Vervolgens kan je in je controlepaneel vier versachillende credit cards, drie verschillende e-mail adressen en drie verschillende telefoonnummers toevoegen.
Euhm. Het zou toch wel een enorme grap zijn als blijkt dat ....

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Volgens mij wordt je account daarna opgezegd, ik weet niet of je kan betalen voor een extra jaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Pogostokje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:02:
[...]

Euhm. Dit zou toch wel een enorme grap zijn als blijkt dat ....
Ik ben er ook nog niet zo happig op. Wat nu als CSIdentity gehackt word? Wel een mooi target nu iedereen daar info gaat invullen...

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Je bent sowieso wel erg naief als je je gegevens bij een onbekende partij gaat invullen. Zeker als het een bedrijf is buiten de EU ... want dan heb jij niks meer te zeggen over je gegevens. Als ze het morgen zelf publiceren ergens, dan is het jammer voor jouw privacy.

Bovendien: je krijgt geen inzage in wat ze precies doen en ze vertellen je ook niet waar ze je gegevens zijn tegengekomen. Je hebt er dus ook nog eens niks aan, feitelijk.

Waardeloze service, een bedrijf als Sony zou zeker nadat wat ze hebben aangericht beter moeten weten.

"Oh, hee, sorry dat we al jouw persoonlijke informatie op straat hebben gegooid, maar als je nu eventjes de rest van je gegevens aan deze vreemde meegeeft dan gaat diegene er iets mee doen wat we niet vertellen maar het is echt een heel goed idee hoor, vertrouw ons maar!" -- vrijvertaald naar Sony

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even een kleine titelfix :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 14:33
Vooral deze regel staat mij al tegen.
"U stemt in met en machtigt CSIdentity, zijn tussenpersonen en medewerkers, om van tijd tot tijd tot uw persoon te herleiden gegevens (of informatie over uw kind dat u hebt ingeschreven) te leveren aan derden, zoals meegedeeld in ons privacybeleid."

Nou is dat niet echt nieuws, er zijn meer websites en instanties die dat doen.
Echter beschikken die doorgaans niet over je creditcard gegevens enz.

Zie ook : https://globalidprotector...cies/terms_and_conditions

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 10-08-2011 13:33 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op je controlepaneel staat wat er gevonden is, met een datum erbij. Er staat niet van welke service of waar.
Dus heb je er per saldo nog niets aan, leuk dat 'ergens' gegevens van mij langskomen, maar wat bied deze service dan nog meer? Ja, een bevestiging dat mijn gegevens ergens ronddrijven, alsof mijn email/telefoon/naam al niet veel eerder door google/facebook/dergelijke zo rond is gegaan?

Zeker dit nu groot adverteren is gewoon vragen voor een wraakactie.

Als ik mijn email door google slinger zie ik al tientallen resultaten, in het grijze/zwarte circuit zal die ongetwijfelt zitten in de verhandelde mailing-lijsten, maar het controlleert dus nergens of uberhaubt iets wordt gedaan met deze gegevens en of deze gegevens (email+password) uberhaubt compleet zijn.

Andere kant, zeker met creditcard, als je verder geen vervaldatum/csv code hoeft in te geven, kunnen ze relatief niets met die gegevens, zelfs als CSI wordt gehacked.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mastermind-- schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:59:
P.S. Weet iemand hoe ik enters tussen mij headers kan krijgen?

header

subheader
vs.

header

subheader

[ Voor 52% gewijzigd door BtM909 op 10-08-2011 13:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat je een dergelijk topic aanmaakt maar let dan in het vervolg wel op taal- en spelling in de openingspost. Dit leest erg vervelend zo. Helemaal voor iemand die zichzelf 'Mastermind' noemt.

Nu on topic: ik zou ook graag willen weten wat er gebeurt wanneer jouw gegevens zijn aangetroffen op een crimineel netwerk. Als blijkt dat je na deze notificatie niks met deze informatie kan (laten) doen dan neemt de nuttigheid van de dienst behoorlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:05:
Goed dat je een dergelijk topic aanmaakt maar let dan in het vervolg wel op taal- en spelling in de openingspost. Dit leest erg vervelend zo. Helemaal voor iemand die zichzelf 'Mastermind' noemt.
nou nou, overdrijven is natuurlijk ook een vak zeg, ben 2 foutjes tot nu toe tegengekomen waar ik vrij makkelijk overheen lees.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er zitten nog wel een paar meer foutjes in, maar de toon mag wel wat vriendelijker inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
Sorry, ik heb het ook maar even ter informatie geschreven toen de koffie doordrupte.

Pagina: 1