Lcd controller - dc input

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
Hi,

Ik heb een 15 inch lcd touchscreen op de kop weten te tikken, het scherm is zonder behuizing en verdere tekst c.q. uitleg. De aansturing van het scherm en het touchscreen gedeelte lijkt geen probleem te zijn. Echter moet ik nog een manier zien te vinden waarmee ik het scherm van stroom kan voorzien.

Onderstaand een foto van de controller:
Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o93/Daanoz/th_DSC04251_small.jpg

Aan de datasheet van een controller met dezelfde genesis chip kan je volgens mij afleiden dat er een DC input van 12v benodigd is om het zaakje aan te sturen (ftp://www.prosoft.ru/pub/...x/Zan1%20DATA%20SHEET.pdf)

De enige compatible aansluiting die ik kan vinden is de aansluiting linksonder. Nu zat ik de denken om deze gewoon rechtsstreeks aan te sluiten op een Berg connector uit de PSU van de pc. Wat zijn jullie ideeen hier over?

-- Daanoz

[ Voor 0% gewijzigd door Daanoz op 10-08-2011 12:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 12:37
Ik heb het idee dat er 2 zekeringen naast die connector zitten (F1 en F2), dus ik neem aan dat er 2 verschillende spanningen aangesloten moeten worden. Als je mazzel hebt is het gewoon 5 en 12 volt, maar ik zou zeker eerst eens aan de onderkant van de print kijken wat er aangesloten zit op die connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
Zal vanavond even wat close-ups proberen te maken van dat gedeelte, er staat helaas geen voltage aanduiding op de achterkant. Enig idee hoe ik kan controleren welke pin welke voltage waarde draagt?

EDIT:

Close ups:

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o93/Daanoz/th_DSC04259.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o93/Daanoz/th_DSC04258.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Daanoz op 10-08-2011 20:24 . Reden: Close ups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
De twee binnenste pootjes zitten aan aarde, dat is dus de min. Dat komt overeen met een power connector van de PC voeding, dus het gaat de goede kant op. Wat je nog even zou kunnen doen is kijken wat de werkspanning is van de elco's die op de buitenste pootjes zitten aangesloten, dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn dat het inderdaad 5 en 12 volt is. Even met de universeelmeter aan de slag dus!

• Daanoz
Tijdje lopen klooien, uiteindelijk maar gewoon geprobeert.... werkt prima :) THX! (nou nog die verrekte touchscreen controller aan de praat krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
Mooi zo! Die touchscreen controller, wat voor aansluiting zit daar op, hoe koppel je die aan je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Is die voedingsconnector niet gewoon een floppyconnector??
Verder veel succes met je touchscreen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
Was inderdaad gewoon de floppy connector. De touchscreen werkt wel (via RS232), alleen niet helemaal zoals ik wil... anyway, zonder helemaal off-topic te gaan, even een nieuwe topic: 6-Wire restive touch controller
Pagina: 1