Softap probleem. Ik krijg mijn HP wifimuis niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:36
Sinds kort heb ik de nieuwste HP WIFI MUIS in huis. Inderdaad een muis die werkt via WIFI. De nieuwste muis technologie op dit moment alleen werkt het niet? :'(

LINK NAAR MUIS.

Krijg mijn nieuwe WIFI muis niet aan de gang krijg op mijn computer terwijl hij wel werkt op de computer van mijn vriend.

Op mijn computer kom ik niet verder dan halverwege de installatie en krijg ik de melding.

"KAN SOFTAP NIET VINDEN"

Wat, waar, hoe en waarom?

Natuurlijk uitgebreid op het internet gezocht naar de juiste softap voor Windows7 X64, uiteraard hebben die onbetrouwbare driver boeren hem wel. Brrrr altijd snel daar weer weg. Norton gaf meteen gevaar melding.

sofap XP drivers zijn wel te vinden maar deze werken niet.

Wie heeft ook problemen met SOFTAP.EXE gehad en weet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 23:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

ZO TE ZIEN BLIJFT JE CAPSLOCK OOK HANGEN!!!

OT: op de site van HP niks te vinden dan?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Er is op de website van HP gewoon een win7 x64 compatible driver te vinden...

http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=5163457#N146

Heb je overigens al nagekeken wat softap precies is? Want dat heeft volgens mij vrij weinig met de muis zelf te maken... de software van de muis zoekt blijkbaar naar een ander stukje software, en softap is een virtuele/software router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik weet dat op de website de nieuwste driver kan downloaden en uiteraard heb ik dat ook gedaan ook al was dit dezelfde die versie die al op de CD staat. Dit lost het probleem dus niet op.

Het gaat puur om die SOFTAP.exe driver die niet gevonden kan worden.

Heb ook gezocht in Google naar (softap driver for Windows7x64) je krijgt allemaal vage websites en forums en driver boeren.

Zie afbeelding van het probleem.

Duidelijker kan het toch niet.

HP reageert slecht op e-mails nog steeds geen reactie.

Hoop dat iemand mijn verder kan helpen.

[ Voor 246% gewijzigd door LEX63 op 10-08-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Paar minuutjes googlen en ik heb toch al wat relevante informatie gevonden...

http://answers.microsoft....40-4c38-a7f5-a43672511318

Wikipedia: SoftAP

maar de belangrijkste is...

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02915517.pdf

Hoe oud is de laptop die je gebruikt? Heeft deze eigen wifi aan boord? Of gebruik je misschien een wat oudere dongle? Dan zou het heel goed kunnen, zoals in dit FAQ document van HP staat, dat jouw wifi chip niet gecertificeerd is om te kunnen werken met softap. En als de gebruikte wifi adapter jong genoeg is, heb je dan ook al je pc/laptop ingesteld als wireless hotspot? Want dat is basically wat softap is...

Een ander item zou de driver van je (ingebouwde) wifi adapter kunnen zijn, die kan te oud zijn of misschien een brakke versie. Check dus ook een of er sowieso nieuwere drivers daarvoor beschikbaar zijn, of eventuele een versie ouder als je de nieuwste al draait.

Softap is overigens een standaard onderdeel van Win7... als het werkelijk ontbreekt, dan zou je misschien eens naar je gebruikte windows versie moeten kijken... is die wel helemaal zoals het hoort? Heb je ook de zoekfunctie e.d. al gebruikt of de executable gevonden kan worden?

Ik kan er verder niet zoveel inhoudelijk over zeggen, niet mijn cup of tea... maar al deze info heb ik iig al kunnen vinden in een kwartiertje googlen... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 10-08-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Hoe kom je nou bij 'SOFTAP.EXE'? Het is, zoals hierboven al vermeld, een standaard onderdeel van Windows 7. Zolang je WiFi adapter aan de eisen voldoet (zie de handleiding van je muis en de link van MicGlou), zou SoftAP automatisch geïnitialiseerd moeten worden.

Zonder verdere specificaties kunnen wij je niet verder helpen. En HP ook niet.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• LEX63
Bedankt voor jullie reacties en de website links.

Antwoord op de vraag. "Hoe kom je nou bij 'SOFTAP.EXE?" omdat het niet gevonden kan worden toch?" Vrees dat mijn wifi kaart geen Softap ondersteund. Dacht eerst dat dit iets nieuws van Windows7 was, maar de wifi kaart moet hier blijkbaar ook geschikt voor zijn?

Vandaag maar eens een e-mail naar Intel sturen voor opheldering.

Mijn notebook is een Dell inspiron 6400 2GHZ dualcore 4 GB geheugen, ATI X1400 grafische kaart.

De Wifi kaart is een "Intel pro wireless 3945ABG/BG." zeer bekende wifi kaart.

De software die ik heb gedownload en heb geïnstalleerd is zeer recent en ziet er professioneel uit.

Zie Link naar kaart.

Daar kon ik ook de Windows7 X64 drivers downloaden.

Downloads voor wifi kaart..

Mocht deze Wifi kaart geen softap ondersteunen dan word het toch een nieuwe wifi kaart kopen. Gelukkig zijn deze niet zo duur +/- €25,-

De wifi kaart is net als de notebook 4 1/2 oud. en zal nog zeker 2 jaar mee moeten en dat kan hij ook best hij is snel genoeg voor zijn dagelijkse taken.

[ Voor 57% gewijzigd door LEX63 op 11-08-2011 09:11 ]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

LEX63 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:41:
Antwoord op de vraag. "Hoe kom je nou bij 'SOFTAP.EXE?" omdat het niet gevonden kan worden toch?"
Soft AP kan niet gevonden worden. Dat is wel iets anders dan SOFTAP.EXE. Zoals gezegd is Soft AP een functie (en niet per se een bestand) waarmee je WiFi adapter als access point kan fungeren, mits je adapter dit ondersteunt. Als de adapter dit ondersteunt, dan zul je bij je netwerkadapters 'Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter' zien staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.wi-fiplanet.com/img/2009/11/smTutorial%20-%201192%20-%20Eric%20Geier%20-%20fig1.png

Rest de vraag of je WiFi adapter überhaupt aanstaat en of je de juiste driver geïnstalleerd hebt. Dat 'ie zeer recent is en er professioneel uitziet zegt niet zoveel, een versienummer des te meer.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• MicGlou
Gezien de leeftijd van je cpu en videokaart, lijkt mij de wifi-adapter ook niet van de juiste leeftijd om de nieuwe functies van win7 te ondersteunen... de laptop is volgens mij al een jaartje of 5 a 6 oud... toen bestond win7 nog niet en de bijbehorende certificeringen.

• LEX63
MicGlou schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:01:
Gezien de leeftijd van je cpu en videokaart, lijkt mij de wifi-adapter ook niet van de juiste leeftijd om de nieuwe functies van win7 te ondersteunen... de laptop is volgens mij al een jaartje of 5 a 6 oud... toen bestond win7 nog niet en de bijbehorende certificeringen.
De computer is van November 2006 om precies te zijn dus inderdaad eerdaags 5 jaar. Zo als ik al melde werkt hij nog zeer goed onder Windows7X64 Veel sneller en soepeler dan onder XP.

Kan er zeer goed mee internetten zelfs HD films via Youtube bekijken, Ook geen moeite met HD films af te spelen. De processor is 2 Ghz Duo2core is ook nog redelijk bij te tijd, heel veel nieuwe computer worden nu nog steeds verkocht met 2.0 t/m 2,5 Ghz alleen hebben ze een betere grafische kaart.

De grafische kaart kan in mijn computer niet vervangen worden ik vind dit ook niet nodig, ben geen gamer.

Nieuw wifi kaartje en het probleem is opgelost. Tevens meteen wifi N. Nu alleen nog even een studie welke wifi kaart?

[ Voor 31% gewijzigd door LEX63 op 11-08-2011 21:56 ]

• LEX63
8088 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

Soft AP kan niet gevonden worden. Dat is wel iets anders dan SOFTAP.EXE. Zoals gezegd is Soft AP een functie (en niet per se een bestand) waarmee je WiFi adapter als access point kan fungeren, mits je adapter dit ondersteunt. Als de adapter dit ondersteunt, dan zul je bij je netwerkadapters 'Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter' zien staan.

[afbeelding]

Rest de vraag of je WiFi adapter überhaupt aanstaat en of je de juiste driver geïnstalleerd hebt. Dat 'ie zeer recent is en er professioneel uitziet zegt niet zoveel, een versienummer des te meer.
Zie link Downloads voor wifi kaart. Veel keus is er niet dacht ik, de download voor windows7X64. Tijdens het installeren valt er weinig in te stellen.

De wifi kaart werkt perfect alleen ondersteund hij dat softap "virtueel router" niet. even een studie welke nieuwe PCI-E mini wifi kaart ik het beste kan bestellen.

UPDATE 12-8-10 8.30

Jammer nu definitief mijn oude wifi kaart word niet ondersteund.

LINK

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 12-08-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Inmiddels een nieuwe WiFI kaart besteld de intel wifi link 6200. Verwacht deze dinsdag. Als deze geinstaleed zal ik een update plaatsen.

Groetjes Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 11:07
Ik ben gister tegen hetzelfde probleem aangelopen. Mijn netwerkkaart ondersteunt het blijkbaar ook niet, ook al is deze pas een jaar oud oid. +/- een uur bezig geweest maar uiteindelijk besloten de muis vandaag maar even om te ruilen voor iets wat wel plug&play is.
Jammer dat ze er bij dixons geen kaas van gegeten hebben en mij niet konden vertellen dat het aansluiten van een wifi muis niet over rozen gaat.

Heb jij hem inmiddels werkende met de nieuwe netwerkkaart?

Steam: CatBearCow

Pagina: 1