We hebben een applicatie dat bestaat uit een ActiveX control geschreven in C++ en een VB.NET GUI er om heen.
Deze applicatie (MapWindow GIS) is al bijna 10 jaar in ontwikkeling.
In de afgelopen jaren is de GUI door verschillende programmeurs aangepast en uitgebreid en is veel functionaliteit toegevoegd aan de ActiveX.
We zijn nu op het punt dat de VB.NET code niet meer onderhoudbaar is en we gaan de GUI herschrijven in C# voor .NETv4.
Nu is de eerste vraag gaan we verder met WinForms of stappen we over naar WPF.
Omdat dit een fundamentele keuze is, wil ik daar eerst meer over weten.
Ik heb al gezocht met Google en kwam vooral vergelijkingsartikelen van jaren terug tegen en daar kwam ook niet echt een duidelijke conclusie uit.
Mijn vragen zijn:
* Heeft iemand ervaring met zowel WPF en Winforms en wat zijn de voor- en nadelen?
* Maakt het nog wat uit dat we een ActiveX gebruiken?
Alvast bedankt.
Deze applicatie (MapWindow GIS) is al bijna 10 jaar in ontwikkeling.
In de afgelopen jaren is de GUI door verschillende programmeurs aangepast en uitgebreid en is veel functionaliteit toegevoegd aan de ActiveX.
We zijn nu op het punt dat de VB.NET code niet meer onderhoudbaar is en we gaan de GUI herschrijven in C# voor .NETv4.
Nu is de eerste vraag gaan we verder met WinForms of stappen we over naar WPF.
Omdat dit een fundamentele keuze is, wil ik daar eerst meer over weten.
Ik heb al gezocht met Google en kwam vooral vergelijkingsartikelen van jaren terug tegen en daar kwam ook niet echt een duidelijke conclusie uit.
Mijn vragen zijn:
* Heeft iemand ervaring met zowel WPF en Winforms en wat zijn de voor- en nadelen?
* Maakt het nog wat uit dat we een ActiveX gebruiken?
Alvast bedankt.