Hallo,
Als Linux systeembeheerder weet ik mijn weg goed te vinden op servers, maar desktops?
Op mijn Ubuntu 10.04 desktop heb ik last dat video's om de 10 sec even haperen voor wellicht maar 200ms en daarna weer doorspelen om na 10 sec weer even te haperen.
Het geluid hapert ook op het zelfde moment kortstondig mee.
Nu komt dit voor met H264 video's (MKV), AVI files en ook als ik op Youtube een filmpje kijk.
Ik vermoed twee dingen:
- Video playback probleem
- Audio playback probleem
Dit probleem speelt nu echt al een hele tijd en inmiddels heb ik al diverse kernels geprobeerd waar ik nu versie 3.0 draai met de meest recente nVidia driver (280.13).
Nu is de audio onder Linux vaak nog een pain in the ass, dus ben ik bang dat er ergens bij de audio playback iets niet lekker loopt, wat ook de video doet stotteren.
Overigens werkt Spotify bijvoorbeeld prima, evenals gewoon met Rythmbox muziek afspelen.
Video afspelen werkt dus niet lekker via Youtube, maar ook maakt het niet uit of ik VLC danwel MPlayer gebruik.
Het lijkt dus ergens een generiek probleem in deze desktop, maar ik zou niet weten waar te beginnen met debuggen.
Voor wat het waard is, de specificaties van mijn desktop:
* AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
* 8GB DDR3 Ram
* Intel X25-M 80GB SSD
* nVidia GeForce 9800 GT
* Creative Labs SB0400 Audigy2 Value
Nog wat software versies die ik draai:
* Kernel: 3.0.1
* nVidia driver: 280.13
* PulseAudio: 1:0.9.22~0.9.21+stable-queue-32-g8478-0ubuntu14
* VLC: 1.0.6-1ubuntu1.8
* Flash: 10.3.181.34ubuntu0.10.04.1
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Als Linux systeembeheerder weet ik mijn weg goed te vinden op servers, maar desktops?
Op mijn Ubuntu 10.04 desktop heb ik last dat video's om de 10 sec even haperen voor wellicht maar 200ms en daarna weer doorspelen om na 10 sec weer even te haperen.
Het geluid hapert ook op het zelfde moment kortstondig mee.
Nu komt dit voor met H264 video's (MKV), AVI files en ook als ik op Youtube een filmpje kijk.
Ik vermoed twee dingen:
- Video playback probleem
- Audio playback probleem
Dit probleem speelt nu echt al een hele tijd en inmiddels heb ik al diverse kernels geprobeerd waar ik nu versie 3.0 draai met de meest recente nVidia driver (280.13).
Nu is de audio onder Linux vaak nog een pain in the ass, dus ben ik bang dat er ergens bij de audio playback iets niet lekker loopt, wat ook de video doet stotteren.
Overigens werkt Spotify bijvoorbeeld prima, evenals gewoon met Rythmbox muziek afspelen.
Video afspelen werkt dus niet lekker via Youtube, maar ook maakt het niet uit of ik VLC danwel MPlayer gebruik.
Het lijkt dus ergens een generiek probleem in deze desktop, maar ik zou niet weten waar te beginnen met debuggen.
Voor wat het waard is, de specificaties van mijn desktop:
* AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor
* 8GB DDR3 Ram
* Intel X25-M 80GB SSD
* nVidia GeForce 9800 GT
* Creative Labs SB0400 Audigy2 Value
Nog wat software versies die ik draai:
* Kernel: 3.0.1
* nVidia driver: 280.13
* PulseAudio: 1:0.9.22~0.9.21+stable-queue-32-g8478-0ubuntu14
* VLC: 1.0.6-1ubuntu1.8
* Flash: 10.3.181.34ubuntu0.10.04.1
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?