Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijk internet voor MKB (met 10 lijnen)

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
We gaan verhuizen met ons bedrijf, met altijd 7 tot 12 werknemers of zo. Momenteel hebben we allemaal een DECT-telefoon en een enorme telefooncentrale op 2 ISDN2-lijnen plus Tele2 internet (8Mbit maar) en betalen we ons scheel.

Op de nieuwe locatie wil ik het liefst internet en telefonie over 1 systeem; ADSL. 20 Mbit of meer, met 8 a 10 lijnen (of meer). We hebben er een kabel- (CAI) en KPN-aansluiting liggen (ADSL).
Nu is de enige die ik kan vinden die in de buurt komt XS4ALL Zakelijk Internet plus bellen, met de FritzBox met 6 DECT-sets voor minder dan 50 euro/mnd.

Wat raden jullie me aan, want ik zie door de bomen (ADSL, Kabel, ISDN(2)) het bos (VOIP, SIP, Skype etc, ISDN, Analoog) niet meer.
Probleem is tevens de korte termijn waarop we gaan, en het feit dat niemand anders dan XS gewoon tarieven/specs vermeldt op zijn sites, maar alleen contactformulieren etc voor afspraken met vertegenwoordigers, waar ik niet op zit te wachten...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:51

ralpje

Deugpopje

Waarom niet een 'reguliere' internetverbinding en hosted voip afnemen voor je telefonie? Dat hoeft natuurlijk niet bij je (a)dsl in te zitten ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Stan
Goed plan!

Ik kan dan dus met een 'adapter'-device (welke?) nu dus 10 analoge bedrade telefoons kunnen aansluiten, en eventueel later iedereen bij zijn pc een headsetje geven, of op VoIP-telefoons overgaan?
Die adapter, komt dan binnen ons netwerk (op de modem/router) te hangen, met UTP, of moet het modem/router al een SIP-instelling hebben?

Overigens wil ik onze huidige 10 nummers porteren/nummerbehouden.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Je kunt ATA's aanschaffen om inderdaad je analoge toestel aan je VoIP-lijntje te knopen, maar je kunt ook SIP-compatible DECT toestellen kopen. Zowel Siemens als Panasonic heeft die, net als vele andere aanbieders. Kosten per toestel kunnen dan onder de 100 euro blijven; ik weet niet wat een fatsoenlijke ATA kost.
De apparaten (ATA of DECT-basestation) komen gewoon in je netwerk en melden zichzelf aan bij de VoIP-centrale op het internet.
Porteren van nummers is geen probleem, al betaal je daar voor 10-nummerblok wel (lage) eenmalige kosten voor.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Wat wil je in de nieuwe situatie?
Dect-toestellen of bedraad?
Als je bedraad wil kun je voip-toestellen gaan gebruiken, dan stel je per tyoestel een viop-account in op het toestel.
Als je dect wil kun je een siemen gigaset N300 A ip overwegen, hierop kun je 6 handset aanmelden met 6 voip-accounts.

• Stan
Thanks, ik WIL het liefst DECT natuurlijk, met 1 of 2 basisstations, maar helaas is mijn baas bang gemaakt voor straling, en wil hij dus vanaf de verhuizing weer alles met draad.

Geld voor 10+ nieuwe (VOIP-)telefoons is er momenteel niet in het IT-budget, dus dat wordt analoge telefoons halen op MP/de rommelmarkt :)
Tenzij, een ATA plus 10 analoge tels, ongeveer net zo duur wordt als 10 VOIP-phones zonder ATA, als ik het goed begrijp?

[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 10-08-2011 11:04 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Een simpele VoIP-telefoon heb je voor een paar tientjes: http://www.voipshop.nl/pr...telefoon-poe-2-lijnen.htm
Voor ATA ben je niet veel minder kwijt: http://www.voipshop.nl/pr...efoon-adapter-2-x-fxs.htm

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Stan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:03:
Thanks, ik WIL het liefst DECT natuurlijk, met 1 of 2 basisstations, maar helaas is mijn baas bang gemaakt voor straling, en wil hij dus vanaf de verhuizing weer alles met draad.

Geld voor 10+ nieuwe (VOIP-)telefoons is er momenteel niet in het IT-budget, dus dat wordt analoge telefoons halen op MP/de rommelmarkt :)
Tenzij, een ATA plus 10 analoge tels, ongeveer net zo duur wordt als 10 VOIP-phones zonder ATA, als ik het goed begrijp?
Een voiptoestel kost niet zoveel. Voor <100 eur/stuk ben je al klaar.

Maar wat ben je verder van plan? een paar losse sipaccountjes erin? Hoe had je dat ingedachten met nummerplan enz? Je zal in jouw geval toch zelf een (voip) pbx moeten hebben, of een managed oplossing nemen.

Wat stelt je voip partij voor? Je gaat het zakelijk gebruiken, dus support en garantie is ook wel handig. Dat krijg je denk ik niet als je zomaar @random spul gaat pakken. Kan werken, kan ook problemen geven.

En welke firewall ga je gebruiken? Kan die goed met voip overweg? Zit er een goede QoS in?

En 20Mbit of meer... streep je DSL dan maar af. Tenzij je ongeveer in de centrale zit met je bedrijf of er VDSL beschikbaar is zul je eerder 15Mbit of lager halen dan 20Mbit. Heb je al eens een postcodecheck gedaan om te zien wat de lijnafstand is?

Dingen als PoE zijn wel het overwegen waard, mits er wel voldoende bekabeling is (anders zul je met losse switches moeten klooien...wat je eigenlijk niet wilt)

Wat noem je trouwens 'betalen ons scheel'?

Wat jij noemt (Tele2 internet en 2x ISDN2 MV) kan nooit veel kosten, ik schat <100 eur/mnd. (ISDN2 kost 25 eur/mnd, dus 2x = 50 eur, en een keer een nummerblokje (11 eur) en een DSL lijntje (25 eur)
Tenzij je nog altijd een vermogen maandelijks aftikt voor de centrale....

Managed voice kost je ook wel wat, prijzen varieren van 4 tot 12 eur ofzo per gebruiker. Dus ZOVEEL goedkoper is dat ook weer niet. (je moet ook hardware hebben, goede router, voip toestellen enz)

Bedenk dat ook een portering geld kost, zeker bij meerdere nummers of een nummerblok
Meeste voip providers hanteren 10-25 eur per nummer, 250-350 eur per nummerblok van 10.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 10-08-2011 11:56 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Nummerportering van een nummerblokje (10, 100 of 1000) kost €275. Vastgestelde prijs door de OPTA, mag in principe niet van afgeweken worden. Porteringen vanaf andere providers zijn goedkoper.

• Stan
En wat is dan een goeie/grote/betrouwbare Hosted VoIPer?

Internetaanbieders ken ik natuurlijk door en door, maar dit is een nieuw gebied voor me, en het gaat over een belangrijke service (voor een bedrijf)!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:41
Stan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:54:

Internetaanbieders ken ik natuurlijk door en door, maar dit is een nieuw gebied voor me, en het gaat over een belangrijke service (voor een bedrijf)!
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid www.callvoip.nl . Goede en snelle service en prijzen zijn goed!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Stan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:54:

Welke heb je zelf in gedachten? Iedereen kan natuurlijk wel zijn/haar voip toko opnoemen maar daar schiet je weinig mee op.

Wat zijn je wensen/eisen, en welke providers heb je zelf uitgezocht?

Welke internetproviders en router ga je gebruiken? Voor betrouwbaarheid heb je gewoon 2 lijnen nodig, bij voorkeur dsl en kabel (of whatever, iig 2 verschillende) en een goede router.

Als telefonie echt belangrijk is, en je budget 0 is (waar ik het idee van krijg uit dit topic), en de kennis 0 (en ook geen budget om die expertise in te huren): Blijf dan bij (MV) ISDN2. Geen nieuwe investeringen nodig, bewezen betrouwbare techniek (ISDN2 is betrouwbaarder dan voip)
Verder heb je mogelijk toch nog ISDN nodig voor dingen die niet over IP werken (of hoge investeringen vereisen), denk aan alarm (digiaccess), fax, frankeermachines enz

• Stan
Ik wil eigenlijk sowieso naar een toekomstproof systeem, dus VoIP/SIP. Nieuwe toestellen zullen VoIP zijn, en het is oneindig schaalbaar (afh v bandbreedte) in omvang en kwaliteit, en je kunt natuurlijk relatief eenvoudig switchen van aanbieder/trunk en dus van kosten/kwaliteit.
Daarnaast wil mijn baas dus van DECT (nu 10 handsets, 2 bases) naar bedrade telefoons; een ATA dus, of, moderner, VoIP-telefoons.

We hebben nu (oude locatie) een duur maar traag internetabo, 2 dure prehistorische ISDN2-lijnen en een enorm bakbeest van een telefooncentrale (veel stroom/hitte en we huren hem), en 2 DECT-bases erop en 10 handsets daarop. Stom en gedateerd dus.

Ik zie in veel topics online idd iedereen reppen over Callvoip, VoipQ etc. en dat lijkt me wel wat, alleen de portering van onze nummers is erg duur, want volgens mij hebben we een 10-blok (300 euro). Of kan ik daarvan ook losse nummers (8 stux) meenemen? Nee toch?
Pagina: 1