Te veel WIFI netwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 07:58
Wij hebben een wifi internet modem van Tele2 en volgens een SD medewerker van Tele2 is de ontvangst slecht omdat er veel andere netwerken in de buurt zijn. Windows ziet er een stuk of 39.

Nu vraag ik mij dus af wat ik nog kan doen om toch gebruik te maken van een draadloos netwerk. Ben inmiddels al wel van kanaal gewisseld (naar de beste die de modem 'ziet'). Nog steeds wisseldende kwaliteit. De ene keer helemaal geen internet, dan weer heel langzaam totdat ik de router reset en dan is het weer bereikbaar en de snelheid van redelijk tot snel.

Ik heb al eens gezocht naar anti wifi verf oid, maar ik kan niet iets vinden wat er voor kan zorgen dat ik andere signalen kan blokkeren, zodat er in ons huis alleen ons wifi signaal beschikbaar is.

Kent iemand dit fenomeen en een eventuele (betaalbare oplossing, behalve de oude-vertrouwde netwerkkabel. Die werkt overigens perfect :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

5 Ghz acces point kopen
en als je laptop geen 5 Ghz kan ook daar een andere kaart/ontvnager voor halen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Scan eens met een tool als InSSIDer, dan zie je gelijk welke kanalen het meest geschikt zijn, als er geen bruikbaar 2.4Ghz kanaal tussenzit kun je altijd nog een 5Ghz router+ontvanger kopen. Of je verhoogt het effectieve zendvermogen naar 100mw (maximum in de EU) dmv andere antenne's, dan kun je je buren wegdrukken (uiteraard moet je de ontvanger (laptop) dan ook voorzien van de juiste hardware, zoals een USB-wlan met externe antenne).

[ Voor 53% gewijzigd door donny007 op 10-08-2011 10:07 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat de 5GHz variant moeilijker door objecten heengaat. Dus als je veel muren tussen het AP en de ontvanger hebt, dan kan het ook met 5GHz wel eens moeilijk worden. Je gaat wel veel minder last hebben van congestie want de 5GHz variant is niet populair in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
Blokken van die signalen kan volgens mij niet zonder je hele huis af te schermen of een kooi van faraday te bouwen, dus zet dat maar uit je hoofd.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:10

Rmg

Upbeat78 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:59:
Wij hebben een wifi internet modem van Tele2 en volgens een SD medewerker van Tele2 is de ontvangst slecht omdat er veel andere netwerken in de buurt zijn. Windows ziet er een stuk of 39.

De ene keer helemaal geen internet, dan weer heel langzaam totdat ik de router reset en dan is het weer bereikbaar en de snelheid van redelijk tot snel.
Daar is imo meer aan de hand dan wifi interferentie. mijn inziens heb je 2 opties, of uren met tele2 aan de telefoon hangen en een nieuw modem eisen en krijgen. of wifi op dat tele2 ding uitzetten en een fatsoenlijke accespoint / router met accespoint erachter hangen. persoonlijk ben ik voor het 2e gegaan en werkt het sindsdien prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Admiral Freebee schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:03:
Hou er wel rekening mee dat de 5GHz variant moeilijker door objecten heengaat. Dus als je veel muren tussen het AP en de ontvanger hebt, dan kan het ook met 5GHz wel eens moeilijk worden. Je gaat wel veel minder last hebben van congestie want de 5GHz variant is niet populair in Europa.
Ik woon in een appartement in Amsterdam. Het is dus geheel gelijkvloers, op 1 kamertje na. En qua muren valt dat ook nog wel mee.
Ik moet ivm de komst van een kleine de router toch op een andere plek hangen, dus dat is het probleem iig niet.

Maare.. mogelijk dat de router van tele2 niet goed functioneert? Valt wel wat voor te zeggen. Voorheen was het alleen wel eens wat langzaam. Maar sinds een maand of wat regelmatig geen internetverbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Als je een reset nodig hebt en het daarna ineens weer snel gaat, dan is iets anders aan de hand...

Laat me raden: torrents? ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Nope.. geen torrents of andere downloads :)
Ik gebruik alleen een browser en mijn e-mail.. geen zware download streams dus :D
I am a very light user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Ik heb nogmaals gekeken naar de kwaliteit van de kanalen, en die varieert tussen de Average en Good.
Vraag me dus af of een andere 2,4 ghz Router het wel gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
MrAngry schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:03:
Blokken van die signalen kan volgens mij niet zonder je hele huis af te schermen of een kooi van faraday te bouwen, dus zet dat maar uit je hoofd.
Idd, behangen met zilverfolie. En vergeet de ramen niet ;)

Of zoiets; http://www.extensiontech.net/articles/howto/gs/wifiblock/

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:24

arie_papa

Running on Ubuntu

Zit het probleem niet meer in het zendvermogen van je pc?? Toch even kijken naar een ander kaartje met externe antenne (eventueel met kabel ertussen, zodat je hem makkelijker kan plaatsen op een goede plek

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Speel anders eerst eens met een programma zoals Inssider. Daarmee kan je kijken op welke kanalen de andere netwerken zitten, hoe sterk deze aanwezig zijn, en welke overlap die kanalen hebben met andere. Elk kanaal in het wifi spectrum overlapt namelijk wel met zijn naburige kanalen.

Bij mij (25 netwerken zichtbaar) heeft het geholpen om 18 à 19Mbit te krijgen, in plaats van 4Mbit. Jammer genoeg haal ik met een draad wel 25Mbit, maar ja :P
Pagina: 1