Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Hey mensen, ik begon vandaag met het maken van een account van iTunes. Hiermee kom ik niet verder. Ik heb gegoogled, maar mijn probleem lijkt niet voor te komen. Wellicht dat er iemand weet wat er aan de hand is, vandaar dat ik het op deze manier probeer. Hieronder beschrijf ik de stappen die ik al heb genomen:

- Ten eerste klik ik binnen iTunes op 'account maken';
- Daarna maak ik een gebruikersnaam en WW aan;
- Hierna moet je een betaalmethode selecteren, heb eerste Nederland geselecteerd (vanwege verhaal over 'als billing adres niet in de VS is, klik dan hier';
- Hierna Click and Buy aangeklikt;
- Click and Buy toestemming gegeven;
- Vervolgens wordt je naar de downloadpagina van iTunes doorgeramd. Nergens wordt ook maar gesproken over de vervolgstappen die je moet nemen, nergens wordt gesproken over een e-mail die je nog ontvangt, et cetera. Heb dan ook geen e-mail van iTunes ontvangen. Wel een e-mail van Click and Buy over dat iTunes toestemming heeft. iTunes hoef ik niet te downloaden, want ik heb het programma al. Als ik vervolgens wil inloggen, lukt dit niet. Waarschijnlijk kent het programma mijn inlogcodes nog niet. De melding is iets als 'iTunes ID of WW ongeldig'.

Uiteindelijk, na een vijftal keer heb ik via de link nadat je Click and Buy toestemming hebt gegeven, iTunes opnieuw gedownload, maar uiteraard kom je dan niet verder. Het uiteindelijke probleem is dan ook dat het proces niet dor lijkt te gaan nadat je Click and Buy toestemming hebt gegeven..

Ik ben geen computer-leek, maar een account voor iTunes aanmaken is een zeer frustrerend karwei. Wellicht weten jullie wat ik fout doen?

It just works.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 08:43

sanzut

It's always christmas time

Heb je al een AppleID aangemaakt. Dit is niet persee gelijk aan een Click-And-Buy account, deze kan je later aan je AppleID koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Binnen iTunes kun je je Apple ID aanmaken, dat tracht ik ook te doen. Een Click and Buy account had ik al en dat moest nog gekoppeld worden aan iTunes. Het proces van een Apple ID aanmaken kan dus op een of andere manier niet worden voltooid omdat hij na het koppelen van Click and Buy naar de downloadpagina van iTunes gaat en daarna is het totaal onduidelijk wat te doen (hoef het niet meer te downloaden, wordt ook verder niet gesproken over een e-mail die ik ga ontvangen of andere vervolgstappen).