Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Achtergrond website, aan de zijkanten

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een website aan het maken, en ben noob hierin. Ik installeer Wordpress, download een theme, tweak wat aan de codes, download wat plugins. Zo kom je al een heel eind.

Maar ik heb een vraag, ik gebruik het theme Platform en dat ziet er zo uit *snip*

Nu wil ik dat de content en header area gewoon wit blijft, maar het margin gedeelte aan de zijkanten een achtergrond geven (stripes oid). Zoiets hier http://www.crazyleafdesig...free-wordpress-theme1.jpg

Nu moet dit niet zo moeilijk zijn voor iemand die er een beetje verstand van heeft. Kan iemand mij vertellen waar in de css oid ik moet zijn om dit voor elkaar te krijgen?

veel groeten,

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 10-08-2011 00:18 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Gewoon een afbeelding op de achtergrond zetten? Als je contentvlak wit is valt ie daar dan gewoon overheen.

Denk in lagen, niet in blokken.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens naar de background of body in de CSS die zal dat wel regelen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef je contentdivs de juiste breedte (dus niet 100%) en zet een background op je body.

Verwijderd

Topicstarter
hey, bedankt voor de reacties.
ik heb zelf de themes niet gecodeerd, dus ik weet niet waar ik een eventuele afbeelding zou moeten plaatsen.

hoe zet ik een background op de body?

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Volgens mij is het gewoon een gradient en is het plaatje van nogal lage kwaliteit waardoor het op strepen lijken..

Zet de achtergrond op #page en geef #page-canvas een achtergrondkleur + vaste breedte.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:50:
Een tip kan zijn de beginselen van css te lezen

http://www.w3schools.com/css/css_background.asp

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks, maar de content area is 'doorzichtig' zegmaar, als ik een background erin gooi dan is dat gedeelte niet wit, hoe maak ik die wit?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat kan je lezen bij de link hierboven. Die css-background pas je dan toch op #page-canvas.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:50:
hey, bedankt voor de reacties.
ik heb zelf de themes niet gecodeerd, dus ik weet niet waar ik een eventuele afbeelding zou moeten plaatsen.

Er wordt ook zelf inzet verwacht, wat houd je tegen om een halve minuut in te leveren op Google? Ook het vinden voor welke elementen de CSS regels moeten gelden is echt geen uur werk. Gebruik van diverse tools is mogelijk in firefox, opera, chrome, wat houd je tegen?
hey thanks, maar de content area is 'doorzichtig' zegmaar, als ik een background erin gooi dan is dat gedeelte niet wit, hoe maak ik die wit
Ik heb net zelf in Chrome via element styles achtergrondkleuren toegepast en het werkt prima.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:40:
Kan iemand mij vertellen waar in de css oid ik moet zijn om dit voor elkaar te krijgen?
Nee; zie Kan iemand even...?. We kunnen je een schop in de juiste richting geven en daar houdt 't op; van daar uit moet je er zélf uit kunnen komen. Heb je echter geen (basis)kennis webdevelopment dan ben je in de Devschuur® op de verkeerde plek; we verwachten hier (zoals aangegeven) wel wat basiskennis en eigen inzet. Heb je dat niet (geen probleem, zo zijn we allemaal ooit begonnen) dan adviseer ik je even een paar tutorials HTML/CSS/net-wat-je-nodig-hebt door te nemen en je in ieder geval de basis eigen te maken. Heb je daar geen zin in of tijd voor (ook even dikke vrienden, ieder z'n meug) dan moet je de klus uitbesteden aan iemand die dat wel heeft. Either way zitten wij hier niet om gratis voor jan-en-alleman problemen op te lossen zonder dat ze zelf meedenken/werken ;)

Als je dan zover bent dan zien we graag een (uitgeklede!) testcase met enkel-en-alleen de hoognodige CSS/HTML/whatever om je probleem te illustreren (en reproduceren). Daar help je in eerste instantie jezelf mee (want je creëert een omgeving met weinig variabelen waardoor je makkelijk kunt uitsluiten waaraan iets wel/niet kan liggen) en in de tweede plaats ons: wij hoeven ons niet door allerlei "vreemde" (als in: niet eigen) CSS/HTML/whatever heen te worstelen om je probleem te bekijken.

Zo'n testcase plaats je dan op een testserver, een testdomein, een (sub)map op je eigenlijke domein of I-don't-care maar het linken naar een website die zo-goed-als-af is neigt al heel snel naar spam.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 10-08-2011 00:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.