Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Grote laptop accu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een acer aspire 5742 454G64Mnkk. Ik heb nu een 6 cells Li-ion batterij die ongeveer een uurtje of 2 meegaat als je geen games/zware progammas draait. Gewoon internet/word enz. Maar omdat ik binnenkort in de auto naar spanje ga heb ik een grote batterij nodig die het liefst tussen de 6uur of langer meegaat. Nu heb ik al een beetje gezocht op google maar het lukt me niet echt. Weten jullie misschien een site waar je die accu's kunt vinden?

En bestaat er een soort accu waar je gewoon een stekker van je laptop adapter in kunt steken? Een soort auto accu maar dan kleiner met 1 stopcontact. Een echte geen auto accu maar gewoon een echte accu die daar voor bedoeld is.

Mvg Bas

Verwijderd

je hebt ook een voeding die werkt op de 12 volt van de auto accu / dynamo (aansteker aansluiting). dat werkt beter als een losse accu meeslepen. kosten 4 tientjes ofzo.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 03:15
Zoals deze

De CSL/OT kroeg !

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Wel optijd weer van de auto aansluiting afhalen anders sta je in spanje met een lege accu en start hij niet meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
En dat is nou het probleem mijn vader wil dat niet. Hij wil niets op de auto aangesloten hebben.

Dus er bestaat geen kleine accu met een stopcontact?
Of een accu met 6 uur of langere tijd?

Ik heb volgens mij wel eens van die accu's gezien van bosch bij de karwei ofzo. Bestaan die? ps. Met stopcontact

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 23:43 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Je kan misschien een paar losse accu's kopen, volgens mij kan er geen 2e in die acer.Op Ebay Vind je veel vervang accu's voor een klein deel van de originele prijs. Hoe meer mAh hoe langer hij meegaat. Ik heb het zelf niet echt op chinese aftermarket accu's in mijn dure apparaten maar het hoeft niet meteen slecht te zijn. Anders via een reguliere winkel een accu kopen.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
http://www.replacedirect....g64mnkk/laptop-accus.html maar die zal niet veel groter zijn, je kan natuurlijk ook meerdere accu's meenemen, maar dat is duur en onhandig...

Verwijderd

Ik denk dat je dit bedoelt. Powerbank is volgens mij de benaming. Batterypack on the go kun je ook gebruiken als zoekterm in Google. Met 13.200mAH accu kun je wel even er tegen aan. Het ding wordt met een zonnepaneel geleverd zodat je gratis kunt opladen :). Prijs is niet misselijk 140 euro, maar via de T.net pricewatch voor zo'n 110 euro te koop bij 4Launch pricewatch: A-Solar AM600 Titan Solar Laptop Charger :).

http://www.a-solar.eu/NL/..._titan_laptop_charger.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.a-solar.eu/DugOut-ext/shop/Resources/Public/products/large/LaptopchargerWEB1.1.jpg

Verwijderd

Er bestaat geen 'accu met 6 uur' maar alleen accu's met zoveel Watt-uur capaciteit...
Reken/lees uit hoeveel wattuur je huidige laptop nog heeft, en je weet hoeveel wattuur je nodig hebt om 6 uur vol te maken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:49:
Ik denk dat je dit bedoelt. Powerbank is volgens mij de benaming. Batterypack on the go kun je ook gebruiken als zoekterm in Google. Met 13.200mAH accu kun je wel even er tegen aan. Het ding wordt met een zonnepaneel geleverd zodat je gratis kunt opladen :). Prijs is niet misselijk 140 euro, maar via de T.net pricewatch voor zo'n 110 euro te koop bij 4Launch pricewatch: A-Solar AM600 Titan Solar Laptop Charger :).

[afbeelding]
Geeneens zo'n slechte prijs wanneer je bedenkt dat veel accu's rond de 150 euro kosten.
Zonnecellen lijkt me meer een gadget veel zoden zal het niet aan de dijk zetten

Aan de andere kant gewoon in de auto zitten zonder laptop is ook niks mis mee

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
thnx allemaal, de accu op zonne energie ga ik binnenkort aanschaffen :)

PS. een alienware valt die onder dell?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:54:
[...]

Geeneens zo'n slechte prijs wanneer je bedenkt dat veel accu's rond de 150 euro kosten.

Dat weet ik maar we rijden s'nachts dus ga ik films kijken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:58:
Dat weet ik maar we rijden s'nachts dus ga ik films kijken.
Kan je beter een tablet kopen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
heb al een laptop gekocht... Kan ik net zo goed films op kijken met die accu

Verwijderd

Ee tablet gaat langer mee en heeft een betere beeldkwaliteit dan een laptop... Tel uit je winst. ;)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Of je vertelt je pa gewoon dat het een l*l is en dat ie niet zo moet zeiken. Ik begrijp dat hij zijn sigarettenaansteken aansluiting wil behouden voor zijn tomtom, maar daar zijn ook splitsers voor de kopen.
http://s.dealextreme.com/search/car+splitter
Maar ik weet niet wanneer je op vakantie gaat. Levertijd is nogal variable daar.

Ik zou mijn pa gewoon laten zien dat een splitter net zo goed werkt en dat zijn navigatie daar helemaal geen last van heeft. Het maximum vermogen zal echt niet gehaald worden, maar om je vader gerust te stellen zou ik dat wel even testen. Vraag hem dus of hij een keer bij een ritje naar zijn werk, of andere semi-lange rit, wil testen of het problemen oplevert.

Verder heb je iets nodig om je laptop te voorzien van stroom via de sigarettenaansteker. Je kunt dit gebruiken:
http://www.dealextreme.co...with-usb-power-port-12666
Maar misschien dit is eigenlijk omslachtig want je zet het om van 12V naar 230V en daarna weer naar ongeveer 12V. Dit zou ook wel moeten werken: http://www.dealextreme.co...ptop-cell-phone-pda-80881

ps. Iedereen die hem apparatuur aanraad die meer dan 100 euro kost moet zich bedenken dat TS 14 is en een koppige vader heeft.

edit: Allemaal onder de aanname dat zijn pa zijn navigatie in de sigarettenaansteker wil opladen en koppig is.

[ Voor 5% gewijzigd door HenkEisDS op 10-08-2011 00:12 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan 's nachts in ieder geval je brightness goed omlaag zetten dat helpt alweer een stukkie
HenkEisDS schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:10:
Of je vertelt je pa gewoon dat het een l*l is en dat ie niet zo moet zeiken. Ik begrijp dat hij zijn sigarettenaansteken aansluiting wil behouden voor zijn tomtom, maar daar zijn ook splitsers voor de kopen.
http://s.dealextreme.com/search/car+splitter
Maar ik weet niet wanneer je op vakantie gaat. Levertijd is nogal variable daar.

ps. Iedereen die hem apparatuur aanraad die meer dan 100 euro kost moet zich bedenken dat TS 14 is en een koppige vader heeft.
Van mij had je dan gewoon nooit meer met je laptop in de auto mogen komen. Als het je niet bevalt koop je maar je eigen auto.

JA zijn vader is overprotective, maar daar kunnen redenen voor zijn. en daar hoef je vader niet respectloos voor te behandelen

[ Voor 82% gewijzigd door Fish op 10-08-2011 00:14 ]

Iperf

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HenkEisDS schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:10:
Makkelijk beslissen voor anderen dat de vader fout is? Je kan ook zeggen dat de TS niet moet zeuren en maar een MP3 speler gebruikt, of een e-reader met backlight neemt en een boek verslind ;) .
edit: Allemaal onder de aanname dat zijn pa zijn navigatie in de sigarettenaansteker wil opladen en koppig is.
Dat is al beter, en slechte aannames :p

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 10-08-2011 00:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-11 15:07

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:49:

[afbeelding]
Grappig, 13200mAh zegt helemaal geen reet. Even verder kijken op de site leert dat dat bij 3.7V is dus dan kom je uit op net geen 50 Wh, afgezien van overige verliezen door omvormen. Zal niet veel beter, zo mogelijk zelfs slechter zijn dan de accu die nu al in zijn laptop zit, dus ga uit van een uur, misschien anderhalf dat je wint. Daarnaast duurt het met het "superkrachige 2.5W zonnepaneel" toch minimaal 25 uur om op te laden, dat is dus zegmaar 2 dagen buiten laten liggen. Nuttig? Ik zou er geen geld in steken iig, niet voor een laptop.

Verwijderd

fish schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:54:
[...]

Volgens de website duurt opladen via zonlicht 20 a 25 uur :P. Het is inderdaad wel een beetje een gadget/ kijk mij eens groen bezig zijn maar alle kleine beetjes helpen. In Spanje is in elk geval voldoende zon :).

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat vroega deden voor de tijd van laptops en pda's en dat soort geneuzel als ze op vakantie gingen. Oh wacht ik weet het weer dan las je een boek of deed je een spelletje met je familie. Hmm wacht dat doe ik nu nogsteeds ik zal denk ik wel in het verleden leven of zo boeken pff.

Maar jah die externe accu is drie keer niks huisgenootje had er een ding heeft het wel geteld drie keer gedaan waarna hij niet meer oplaad.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HenkEisDS
Shunt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:21:
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat vroega deden voor de tijd van laptops en pda's en dat soort geneuzel als ze op vakantie gingen. Oh wacht ik weet het weer dan las je een boek of deed je een spelletje met je familie. Hmm wacht dat doe ik nu nogsteeds ik zal denk ik wel in het verleden leven of zo boeken pff.

Maar jah die externe accu is drie keer niks huisgenootje had er een ding heeft het wel geteld drie keer gedaan waarna hij niet meer oplaad.
Donald Duck Vakantieboek! *O* *O* *O*

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Energizer heeft ook van die dingen: http://www.energizerpowerpacks.com/vn/products/xp18000/

De XP18000 is denk wel aardig prijzig, de goedkopere Energizer XP8000 is ws te licht voor 'n normale laptop.

Verwijderd

Ik zou overigens geen product kopen waar de fabrikant niet eens het aantal wattuur vermeld... 8000mah, het klinkt heel leuk, maar mijn 5200mah accu Waat nu nog 4123 van over is... gaat veel langer mee omdat het voltage 3x zo hoog ligt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:28:
Ik zou overigens geen product kopen waar de fabrikant niet eens het aantal wattuur vermeld... 8000mah, het klinkt heel leuk, maar mijn 5200mah accu Waat nu nog 4123 van over is... gaat veel langer mee omdat het voltage 3x zo hoog ligt...
Dat is inderdaad wel wat problematisch waar ik ook in was getrapt :(. De accu van TS is 4400mAh (als het goed is http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/LX.R4F02.273).

Ik zat even te denken. Zullen ze dit soort dingen niet hebben bij grote outdoor/backpack winkels? Iemand die er een paar kent?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 00:33 ]

• HenkEisDS
Denken jullie echt dat een powerpack de beste oplossing is?

Leg gewoon als je pa het niet doorheeft een draadje van de accu naar de achterbank en gebruik een autolader voor acer. ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

HenkEisDS schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:34:
Denken jullie echt dat een powerpack de beste oplossing is?

Leg gewoon als je pa het niet doorheeft een draadje van de accu naar de achterbank en gebruik een autolader voor acer. ;)
Jaah, goeie tip. vooral nadat je vader aangeeft dat ie het niet wil hebben.
en toen fikte de complete auto uit omdat die draad niet gezekerd was en er door iets doms sluiting ontstond :+.

Iperf

Verwijderd

Dat was mij een keer bijna overkomen. De splitter begon opeens wild te vonken :X

Verwijderd

Toch blijft dan die accu met zonnepaneel(tje) de beste keus lijkt me. Die kun je tenminste ook gebruiken voor andere doeleinden, zoals opladen van je mobiele telefoon :). Of die extra accu van Acer aanschaffen is natuurlijk ook mogelijk. Voordeel is dat je 's nachts je brightness lekker laag kunt houden en dus je accu minder snel leeg gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 00:47 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Of je gaat de heren van Top Gear achterna, Die gebruikten voor de stroom van hun elektrische auto een dieselaggregaat in de kofferbak. Moet dan vast wel sterk genoeg zijn voor je laptopje :P

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-11 11:07

Hakulaku

Meh

mark-k schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:20:
Of je gaat de heren van Top Gear achterna, Die gebruikten voor de stroom van hun elektrische auto een dieselaggregaat in de kofferbak. Moet dan vast wel sterk genoeg zijn voor je laptopje :P
Mag je wel goeie ventilatie in je auto hebben, en ik denk dat zijn pa niet blij zal zijn als z'n spullen er niet inkunnen omdat er een dieselaggregaat meemoet.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties.....

Maar mijn vader is geen zeikerd we hebben alle sigarettenaanstekers al bezet met de mini koelkast/tomtom enz.

dus dat is niks dan denk ik maar aan 1 extra accu en als die leeg is pech. Neem voor de zekerheid wel een boek mee...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koop dan een originele laptop accu, als er één de geest geeft kun je de andere gebruiken

Iperf

Verwijderd

Deze heb ik zelf http://www.replacedirect....-16-19v-5-tot-10-uur.html

Het is echt een fantastisch ding. 6900mAh, uiteraard bij het laagste voltage = 16v. Maakt 110 Wh. Gaat je laptop hopelijk weer 4 uurtjes langer mee( niet denkbeeldig).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:21:
Deze heb ik zelf http://www.replacedirect....-16-19v-5-tot-10-uur.html

Het is echt een fantastisch ding. 6900mAh, uiteraard bij het laagste voltage = 16v. Maakt 110 Wh. Gaat je laptop hopelijk weer 4 uurtjes langer mee( niet denkbeeldig).
Dit is wel een top ding. Voor 153Wh is het eigenlijk niet eens zo duur, als je vergelijkt dat die met het zonnepaneeltje net geen 50Wh levert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:08:
[...]

Dit is wel een top ding. Voor 153Wh is het eigenlijk niet eens zo duur, als je vergelijkt dat die met het zonnepaneeltje net geen 50Wh levert.
Hmmz, er staat inderdaad op de website 153Wh, in tegenstelling tot de 110 die ik hierboven zet. Maar raar is het wel, aangezien 6900mAh*de maximale 20V toch niet meer is dan 138Wh...

Niettemin een topding.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Je kan op replacedirect een extra accu kopen

http://www.replacedirect....pire-5742-454g64mnkk.html

Jammer dat er geen Yanecs tussen staan, die gaan veel langer mee. Maar als je zo'n accu koopt kun je toch al dubbel zo lang weg(icm je eerste accu uiteraard)

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Ik snap gewoon niet waarom mensen in hemelsnaam naar hun laptop willen kijken in de auto.

Je kan toch veel interactievere dingen doen, met de andere mensen lachen, claxoneren, zwaaien. Boek lezen, zingen, slapen,...

En dan ben je op eens in je vakantieoord en dan steek je je laptop gewoon in de stekker om 's avonds gesjellig een een filmpje te zien via VGA kabel?
OF je gaat gewoon naar de bar :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Hmmz, er staat inderdaad op de website 153Wh, in tegenstelling tot de 110 die ik hierboven zet. Maar raar is het wel, aangezien 6900mAh*de maximale 20V toch niet meer is dan 138Wh...

Niettemin een topding.
Vreemd inderdaad. Maar zelfs dan nog is het een goed ding want levert het dubbele wat zijn accu levert en ook minimaal dubbele van dat andere powerpack :).
Pagina: 1