Toon posts:

iMac 27" 2010 HDD Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,

Ik heb een vraagje over mijn iMac. Sinds ik mijn iMac van 27" inch had ingeruild met een 21.5" inch heb ik een rare ervaring met mijn HDD. Als ik mijn iMac opstart hoor ik een harde geratel wat je gewoon letterlijk hoort als je achter zit.

Een weekje of twee geleden had ik mijn iMac voorzien van de Mac OSX Lion en ik wou toen in mijn account inloggen en het duurde letterlijk 5 minuten voordat het allemaal geladen was. Het liep letterlijk ook vast. Eenmaal ingelogd was het ook weer 5 minuten laden voordat ik iets kon doen.

Voordat ik de Lion had geinstalleerd was de iMac ook wel langzamer dan de 21.5" inch iMac de vorige die ik had. Is dit probleem bekend? Want Icentre beweerd dat er geen enkele probleem is gevonden, maar dat vind ik echt een niet zo. Het klinkt echter dat de HDD los zit of in die richting.

De CD/DVD speler zat ook los zo klonk hij tenminste. Daarna even een tikje gegeven en het zat weer goed.
Ik kon me herinneren dat een PC die naast me stond onder de tafel met 7200 RPM HDD stukken zachter klonk. Zelfs met RAID functie.

Nou daar word ik echt niet vrolijk van. De onderzoekskosten bedragen ook 75.- euro. Absurd als je het aan mij vraagt.

In ieder geval bedankt voor uw tijd en hulp!

Ik snap dat de 7200 RPM HDD geluid maakt en dat je het harder hoort ratelen dan een 5400 RPM. Maar ik weet het zeker dat dit veel te hard is. En het klinkt net alsof de HDD los zit.

Probeer eens op te starten in de Recorery HD (cmd+r tijdens opstarten induwen) en dan schijfhulpprogramma openen en je HD controleren en als het nodig is herstellen.

(Dit is al uitgevoerd voordat hij naar de winkel is gestuurd)

Gr Minhhai

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 22:58 ]