Ik heb onlangs een versterker met DLNA ondersteuning gekocht, en wil nu graag een NAS aanschaffen vanwaar ik mijn muziekcollectie naar de versterker kan streamen. Ik heb een aantal eisen aan de NAS:
1. Browsen door eerst genre, dan artist, dan album te selecteren moet mogelijk zijn
2. DLNA ondersteuning dus
3. AFP/Bonjour ondersteuning, zodat ik het ook kan gebruiken als back-up voor mijn Macbook
4. Geheugen max. 500 GB is prima (muziekcollectie = 120 GB, MacBook = 320 GB)
5. Prijs; 150 euro vind ik al erg veel geld (hoe goedkoper hoe beter uiteraard)
Ik heb tevens nog een Freecom Network Drive 400GB staan. Het zou helemaal ideaal zijn als ik deze gewoon kan hangen aan het apparaat, en dat dan die als opslag gebruikt wordt, waarbij het ''NAS-achtige apparaat'' deze DLNA en AFP functionaliteit geeft.
Overigens geef ik niks om films streamen; het gaat mij echt puur om muziek.
Heeft iemand misschien tips voor wat ik kan aanschaffen?
EDIT: De volgende opties had ik zelf al gevonden:
1. D-Link Sharecenter Pulse DNS-320 + 500GB schijf (kosten: 130 in totaal)
2. Iomega Iconnect Wlan Data Station (kosten; 70, weet echter niet of dit ideaal werkt)
3. Iomega Home Media, Cloud Edition 2TB (kosten: 145)
1. Browsen door eerst genre, dan artist, dan album te selecteren moet mogelijk zijn
2. DLNA ondersteuning dus
3. AFP/Bonjour ondersteuning, zodat ik het ook kan gebruiken als back-up voor mijn Macbook
4. Geheugen max. 500 GB is prima (muziekcollectie = 120 GB, MacBook = 320 GB)
5. Prijs; 150 euro vind ik al erg veel geld (hoe goedkoper hoe beter uiteraard)
Ik heb tevens nog een Freecom Network Drive 400GB staan. Het zou helemaal ideaal zijn als ik deze gewoon kan hangen aan het apparaat, en dat dan die als opslag gebruikt wordt, waarbij het ''NAS-achtige apparaat'' deze DLNA en AFP functionaliteit geeft.
Overigens geef ik niks om films streamen; het gaat mij echt puur om muziek.
Heeft iemand misschien tips voor wat ik kan aanschaffen?
EDIT: De volgende opties had ik zelf al gevonden:
1. D-Link Sharecenter Pulse DNS-320 + 500GB schijf (kosten: 130 in totaal)
2. Iomega Iconnect Wlan Data Station (kosten; 70, weet echter niet of dit ideaal werkt)
3. Iomega Home Media, Cloud Edition 2TB (kosten: 145)
[ Voor 12% gewijzigd door B.A.L. op 09-08-2011 22:53 . Reden: Al gevonden opties toegevoegd ]