Welke NAS aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:46
Ik heb onlangs een versterker met DLNA ondersteuning gekocht, en wil nu graag een NAS aanschaffen vanwaar ik mijn muziekcollectie naar de versterker kan streamen. Ik heb een aantal eisen aan de NAS:

1. Browsen door eerst genre, dan artist, dan album te selecteren moet mogelijk zijn
2. DLNA ondersteuning dus
3. AFP/Bonjour ondersteuning, zodat ik het ook kan gebruiken als back-up voor mijn Macbook
4. Geheugen max. 500 GB is prima (muziekcollectie = 120 GB, MacBook = 320 GB)
5. Prijs; 150 euro vind ik al erg veel geld (hoe goedkoper hoe beter uiteraard)

Ik heb tevens nog een Freecom Network Drive 400GB staan. Het zou helemaal ideaal zijn als ik deze gewoon kan hangen aan het apparaat, en dat dan die als opslag gebruikt wordt, waarbij het ''NAS-achtige apparaat'' deze DLNA en AFP functionaliteit geeft.

Overigens geef ik niks om films streamen; het gaat mij echt puur om muziek.

Heeft iemand misschien tips voor wat ik kan aanschaffen?

EDIT: De volgende opties had ik zelf al gevonden:

1. D-Link Sharecenter Pulse DNS-320 + 500GB schijf (kosten: 130 in totaal)
2. Iomega Iconnect Wlan Data Station (kosten; 70, weet echter niet of dit ideaal werkt)
3. Iomega Home Media, Cloud Edition 2TB (kosten: 145)

[ Voor 12% gewijzigd door B.A.L. op 09-08-2011 22:53 . Reden: Al gevonden opties toegevoegd ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

heb je al in de Pricewatch gezocht? Dan kun je zelf selecteren op prijs etc, en van de overgeblevenen de specificaties zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• B.A.L.
Heb ik net al in rondgekeken ja, maar vooral het AFP en het browsen kan ik daar niet terugvinden. Daarnaast is het nogal lastig zoeken omdat ik volgens mij meerdere opties heb;

1. Een NAS behuizing + een normale harde schijf kopen
2. Een opzichzelfstaande NAS kopen
3. Een soort apparaat kopen dat mijn Freecom transformeert naar een DLNA/AFP NAS

Ik hoop dus stiekem dat hier misschien mensen zitten die goede tips voor me hebben

Verwijderd

Dat je je eisen op een rij hebt is goed, maar het is op GoT vereist om eigen inzet te tonen. Het is hier namelijk geen helpdesk waarbij je een vraag deponeert en zomaar antwoord krijgt. Ga zelf eerst eens opzoek naar NASsen die aan jouw eisen voldoen. http://tweakers.net/pricewatch/ vormt een uitstekend startpunt.

• B.A.L.
Thx voor de tip, OP aangepast

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:11
haal gewoon een synology DS111J. Zit je goed met al je eisen.

automation fanboy

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Astu: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic :)
En alle Synology NAS'sen kunne volgens mij wat jij wilt.

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 09-08-2011 22:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Beste B.A.L., aangezien je precies weet wat je wilt, moet het met de ervaring topic's welke in dit subforum terug gevonden kunnen worden van de verschillende populaire NAS devices, niet moeilijk zijn om er een te vinden die voldoet aan jouw eisen. Gewoon wat vergelijken en je misschien enigszins inlezen. Zie ook het topic dat Microkid heeft aangehaald.

De laatste tijd schieten de bootschappenlijstje s kwa NAS devices als paddestoelen uit de grond, dit is niet helemaal de bedoeling. Wat moet ik kopen topic's worden niet echt op prijs gesteld, op GoT wordt toch van een ieder enige eigen initiatief verwacht, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.