Toon posts:

interne mobo kabels opkuisen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een CM HAF912+ en zit met het volgende onordelijke probleem:

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i96.photobucket.com/albums/l162/Don_cornichon/42118_1bb239f91b_26.jpg

de kabeltjes voor de HDD activity, power led, on/reset switch .... zijn op zen minst gezegd lelijk uitgevoerd :(

nu zie ik enorm op tegen het sleeven van die kabels omdat ze vast zitten aan de cast.

bestaan er alternatieven zoals pre-sleeved verlengkabeltjes ofzo ? dan kan ik het allemaal wat properder wegwerken.

edit: nog een vraagje, bestaan er blokjes waar je bijvoorbeeld op voorhand alle kabeltjes kan op aansluiten en dan in 1 keer op het mobo kan prikken zodat je niet kabeltje per kabeltje ligt te prutsen ?

heb het net al afgezocht maar vind nergens wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige moederborden zit dat er standaard bij.

Mijn Asus M599X evo heeft dat standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:31:
Bij sommige moederborden zit dat er standaard bij.

Mijn Asus M599X evo heeft dat standaard
Mijn Asrock 870 Extreme3 niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

die blokjes bestaan wel degelijk maar moet je net het goeie mobo voor hebben. bij elke serie mobo's is dat net iets anders.
het sleaven daarvan is denk ik niet zo erg om te doen. de meesten lopen door naar het front van de kast. de front kun je er altijd afhalen, maakt het werk wel wat makkelijker neem ik aan :)
verlengkabels kun je zelf ook heel makkelijk maken. met een tandenstoker dat plugje eraf prutsen, en die over een los stukje geisoleerd ijserdraad zetten die je dan vast soldeerd een het bestaande draadje. is niet zoveel werk :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alopex
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03-2018
edit: nog een vraagje, bestaan er blokjes waar je bijvoorbeeld op voorhand alle kabeltjes kan op aansluiten en dan in 1 keer op het mobo kan prikken zodat je niet kabeltje per kabeltje ligt te prutsen ?
Asus levert ze bij hun moederborden vanaf, denk ik, 2008 standaard mee en ik moet zeggen dat ze handig zijn. Asus levert ook stekkertjes mee voor USB-poorten, moesten deze als losse kabeltjes aan de draad zitten (zoals bv. bij sommige cardreaders).

Bij bijna iedere fabrikant én zelfs moederbord is de lay-out van de pinnetjes anders en niet echt gestandaardiseerd, hoewel ze dit wel beter eens zouden doen.

Wat betreft het sleeven : als je je 24-pins kabel sleeved moet je ook je voeding openprutsen, tenzij die kabel modulair is maar dat soort voedingen is zeer schaars. Dus meestal zitten de aandrukknop, usb-aansluiting, pw-led enz. wel op een printplaatje aan de voorkant van de kast. Dan moet je dat plaatje er even uitschroeven of zelfs klikken en je kan beginnen sleeven.

Je zou ook zelf verlengkabeltjes kunnen maken voor de pw-sw en pw-led etc. omdat het gewoon kleine elektrische koperdraadjes zijn (vraag me niet de diameter) en ze dan zo verlengen en sleeven. Deze kabeltjes zijn wel zeer dun en daarom weet ik niet of ze wel alleen in een sleeve passen.

Come to the dark side.... we have cookies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mh begin zo het gevoel te krijgen dat ik ze beter kan sleeven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat die kabels altijd onder het mobo doorlopen en dan is alleen de laatste ~4 cm zichtbaar, misschien dat je dit kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
@Rav3n89
Dat soort blokjes zijn nou net waardoor je asrock moederbord zo lekker goedkoop is, in tegenstelling tot een (bv.) Asus bord, dat wél dat blokje heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:53:
mh begin zo het gevoel te krijgen dat ik ze beter kan sleeven :'(
Je kan ook gewoon met wat dunne zwarte tepe er mooi omheen draaien, als je dat netjes doet ziet het er vaak nog best behoorlijk uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Abeltje130 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:42:
@Rav3n89
Dat soort blokjes zijn nou net waardoor je asrock moederbord zo lekker goedkoop is, in tegenstelling tot een (bv.) Asus bord, dat wél dat blokje heeft ;)
Voor zo'n blokje ga ik geen duurder mobo kopen hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Voor zo'n blokje ga ik geen duurder mobo kopen hoor ^^
Weet ik, ik heb ook een 870 extreme3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:00

freddy0519

It hurts when IP

Drucchi schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:47:
[...]

Je kan ook gewoon met wat dunne zwarte tepe er mooi omheen draaien, als je dat netjes doet ziet het er vaak nog best behoorlijk uit 8)
Gaat dat niet zorgen voor warmte ontwikkeling? Of zie ik dat helemaal verkeerd ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-10 22:29
het zijn maar de draadjes van switches (die je nooit gebruikt) en twee ledjes, dat is nu niet de power consumtie van een kleine stad... het zou hooguit warm worden als je ze in een warmeluchtstroom legt (en dan nog kan dat geen kwaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22
Je kunt ook eens bij een electronicazaak binnenstappen, die hebben vaak connectors die je op een flatcable kunt knijpen (zeg maar zoals een IDE-stekker, maar dan minder pinnetjes). Een flatcable kun je perfect wegwerken en als je daar op een of andere manier (solderen, stekkertjes) je kabeltjes weer aan vast klust -uit het zicht uiteraard- dan ziet dat er ook een stuk beter uit ;)

[edit]

Zoiets bedoel ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Carpento op 10-08-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazykenny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10-2024
Even goed zoeken en je komt uit op :
http://www.highflow.nl/aa...remium-sleeved-black.html

Deze hebben zo ook nog in het wit.
http://www.highflow.nl/aa...remium-sleeved-white.html

enigste nadeel dat ik kan bedenken is dat je er weer 30 cm aan kabels bij hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Crazykenny op 10-08-2011 15:05 . Reden: Link naar de witte versie toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8€ voor nog een hoop extra kabels :D mh dan sleev ik ze gelijk zelf xD

Verwijderd

Maar das toch alle maal niet zo moeilijk. Haal je voor kant er af die kabels hangen er wel nog aan maar je krijgt die conectoren los met paperclip. Je kan ze dan sleeven maar je moet ze niet tot op einde sleeven. Want je ziet toch maar de laaste 4 cm van die kabeltjes. Snelbinder er op dat de sleeving dat het niet kan schuiven als je de kabel maar voor de helft sleev. En klaar is kees.
Pagina: 1