[fp/feat] Publicatiedatum bijwerken na update

Pagina: 1
Acties:

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:45
Ik weet niet precies of het bij redactie hoort of dat het een nieuwe feature moet worden. Zelf vermoed ik een nieuwe feature, daarom hier.

Ik heb dus net een submit gedaan naar aanleiding van een bericht dat ik tegen kwam. Nu ik nog eens goed keek bleek dat dit al verwerkt was in een eerder artikel (nieuws: Rechter verbiedt verkoop Samsung Galaxy Tab 10.1 in Europa - update).

Is het niet een idee om de publicatiedatum bij te werken zodat het bericht weer bovenaan komt? Het is nieuwe informatie en daarom ook deels een nieuw artikel. Persoonlijk scan ik niet altijd alle titels terug om te kijken of er ' - update' achter gezet is. Zeker als ik een nieuwstip wil submitten doe ik dat niet. In dit specifieke geval valt het woordje update zelfs weg vanwege de lengte.

Kortom als de udpatetijd gebruikt word dan komt het artikel weer bovenaan en word het sneller nogmaals gelezen. Dat zou je misschien ook weer niet altijd willen, maar als het gaat om een verkoopverbod van Samsung voor Europa dan is dat toch niet iets om halverwege de lijst te laten staan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

crisp

Devver

Pixelated

Zelf vermoed ik een nieuwe feature, daarom hier.
Technisch bestaat die mogelijkheid al, dus aan de Geachte Redactie om uit te leggen waarom ze dat niet doen ;)

Intentionally left blank

• jip_86
Dank voor het snelle antwoord :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
In dit geval ging het om een update aan een bericht van eerder op de dag. Heel soms vullen we een artikel aan van langer geleden. Als we elke update blind naar boven halen, zou dat dus voor problemen zorgen. Verreweg de meeste updates zijn niet boeiend genoeg om een artikel weer naar boven te plaatsen. In dit geval vonden we het nieuws al belangrijk genoeg om helemaal bovenaan te plaatsen, inclusief klein plaatje. Hoeveel hoger wil je het hebben ;)?

Waar eerder al wel naar is gekeken is hoe we artikelen met een update beter kunnen weergeven. Hierover is nog geen echte knoop doorgehakt, maar er wordt dus wel over nagedacht.

• jip_86
Hmm, dat zie ik nu pas. Blijkbaar lees ik daar net als bijv ads gewoon overheen en bekijk ik alleen het lijstje met nieuwsberichten daaronder.

Ik ben nog wel van mening dat als je zelfs de titel herschrijft en zoals hier het hele nieuwsfeit op zijn kop gezet word dit best omhoog gepusht kan worden en min of meer als 'nieuw' artikel getoond kan worden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar nu.nl dan heeft een artikel daar geen publicatiedatum/tijd maar een laatste update datum/tijd.

[ Voor 54% gewijzigd door jip_86 op 10-08-2011 09:15 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

crisp

Devver

Pixelated

nu.nl is dan ook meester in het aanpassen van artikelen wat imo ook niet zaligmakend is...

Intentionally left blank

Pagina: 1