Nieuw netwerk met Experiabox en switch

Pagina: 1
Acties:

• fterheide
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Ons huidige thuisnetwerk is aan vervanging toe, een los modem, een router, en een hub van ongeveer 8 jaar oud voldoen niet meer aan de eisen.

Via KPN kosteloos de nieuwe Experiabox ontvangen, de ARV7519.
Nu wil ik hier graag een Gigabit switch op aansluiten (als enigste apparaat) om de bekabelde computers, toekomstige server, TV en media spelers van voldoende snelheid te voorzien. (CAT6 staat op het programma)

Maar heeft dit zin op de 10/100 Mbit router? De binnenkomende internet verbinding kan helaas niet sneller dan 8Mbit, maar daar gaat het niet echt om. De lokale snelheid in het netwerk is het belangrijkst voor het draaien van back-ups en transporteren van vrij grote hoeveelheden data.

Oftewel, gaat een pakketje van PC A direct via de Gigabit switch naar PC B of verpest de router dit?
Moet ik bij het aanschaffen van een switch ook nog ergens specifiek op letten?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

fterheide schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:36:
Maar heeft dit zin op de 10/100 Mbit router?
Ja.
Oftewel, gaat een pakketje van PC A direct via de Gigabit switch naar PC B
Ja.
of verpest de router dit?
Nee.
Moet ik bij het aanschaffen van een switch ook nog ergens specifiek op letten?
Alleen het aantal porten dat je nodig hebt. Kijk eventueel op www.smallnetbuilder.com / www.tweakers.net/pricewatch/ / www.hardware.info / of er nog wat reviews staan :) Voor de rest zou een switch gewoon plug-and-play moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door webfreakz.nl op 09-08-2011 23:04 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!