pc aan tv aangesloten, nu geluid nog via Bose 3-2-1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Hallo,

ik heb mijn tv via een hdmi kabel aan mijn pc aangesloten, werkt opzich prima maar heb ook een bose home cinema set staan. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van Hifi maar mijn tv (samsung led) heeft een "digital output audio optical" en de bose heeft een "optical IN" aansluiting.... als ik nou deze http://www.kabeltje.com/h...abel-075-meter-pf-46.html kabel koop, loopt het geluid wat de tv dan via de hdmi kabel binnen krijgt, naar de Bose ? Zo niet, hoe ga ik dit wel voor elkaar krijgen ?

Bedankt alvast ! _/-\o_

gr,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32
Dat zou moeten werken, maar waarschijnlijk ga je dan wel vertraging in het geluid krijgen. Want je stuurt eerst beeld en geluid van je computer naar je tv, waarna je vervolgens het geluid nog een keer door gaat sturen van de tv naar je Bose. Als je het geluid van je computer gelijk naar je Bose stuurt heb je hier geen last van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 12:08
Hahn schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:06:
Dat zou moeten werken, maar waarschijnlijk ga je dan wel vertraging in het geluid krijgen. Want je stuurt eerst beeld en geluid van je computer naar je tv, waarna je vervolgens het geluid nog een keer door gaat sturen van de tv naar je Bose. Als je het geluid van je computer gelijk naar je Bose stuurt heb je hier geen last van.
Zit je dan niet met het probleem dat de meeste (grote) LED/Plasma TV's vertraging in het beeld hebben? Ik merk dat bij mijn Samsung 46D6200 die met HDMI op mijn PC, met de hoofdmonitor gekloond dat het beeld een fractie van een seconde later op de TV te zien is dan op mijn monitor. Niet wereldschokkend, maar te traag om een FPS erop te spelen (RPG, RTS oid zou geen probleem moeten zijn)

Wat jij voorstelt, laat dat niet het geluid juist weer VOORLOPEN op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:32
Voorlopend geluid kan je een stuk makkelijker oplossen (vertraging meegeven) dan achterlopend geluid :)

Ik heb m'n pc aangesloten via VGA op m'n Sony LCD-tv en het geluid gaat via optische kabel naar m'n Onkyo-versterker en ik merk niks van vertraging. Misschien dat dat komt doordat VGA direct is en HDMI minder direct, maar als het geluid vanaf de tv ook nog eens door moet gezonden worden naar een audioset, dan levert dat denk ik meer vertraging op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
net een kabel van een buurman kunnen lenen en het werkt inderdaad :) Vertraging valt mij absoluut niet op, heb zelf ook meteen een kabel van iets betere kwaliteit besteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

Hahn schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:06:
Is het niet exact andersom? Beeld en geluid komen samen uit in de TV via één kabel, de S/PDIF out van een TV is in 99,9% van de gevallen gesynched met het beeld. Dus als je juist alles via de TV door lust dan zou je geen vertraging moeten hebben. Als je het geluid meteen naar de Bose stuurt en het beeld meteen naar de TV is de kans op vertraging wel groter: geluid wordt niet ondergaan aan diverse software en wordt meteen ten hore gebracht, beeld krijgt wel processing en komt dus later op de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Geen last van vertraging hier in ieder geval !

Wel last van iets anders... heb die optical audio kabel aangesloten maar de bass die we normaal gewend zijn van de Bose is er nu niet, er zit wel bass in maar dit is minimaal. Ik snap dat dit aan de onboard geluidskaart ligt van de pc (toch??) maar is hier iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:23

CeesKees

I rest my Kees

waarom ligt dit aan de geluidskaart van je pc?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Nou dat dacht ik... omdat als je normaal een dvd speelt in de bose het geluid wel beter is, maar goed, ben er ook niet helemaal zeker van. Vandaar dat ik het hier ook vraag ;)

edit: De bose geeft in het schermpje ook "PCM 2.0" aan, dit hebben we nooit eerder gehad, zelf denk ik dat het sowieso 2.1 moet zijn of zit ik er alweer naast ?

[ Voor 31% gewijzigd door Ben1987 op 10-08-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Als je het geluid via de TV doorlust wordt er bijna altijd van de 5.1-stream 2.0-geluid gemaakt.

Niet dat dit veel uit zou mogen maken, want het is 2.1. Bose pretendeert met die 2 speakers en een sub wel surround te kunnen emuleren als je een discrete 5.1-stream stuurt, maar ik heb daar zeer sterk mijn twijfels bij. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Als je echt 5.1 wilt, zul je je pc direct op de speakerset moeten aansluiten. De beste manier om dit te doen is door je PC via hdmi aan te sluiten en de TV optisch.

Als je pc geen hdmi-uitgang heeft kun je ook je TV analoog aansluiten (dmv van die rood-witte RCA-stekkers) en je PC optisch.

Je geluidskaart zal in geen van beide gevallen effect hebben op de kwaliteit van het geluid.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

HarmoniousVibe schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:38:
Als je het geluid via de TV doorlust wordt er bijna altijd van de 5.1-stream 2.0-geluid gemaakt.
Dat sowieso. Plus muziek is 2.0 stereo, zou een knappe TV zijn als hij muziek opeens als 5.1 surround uit ging voeren. Als je naar 2.1 wilt dan zal je in de Bose (mits mogelijk) iets in moeten stellen dat de lage tonen naar de subwoofer gaan. Al zal dat standaard wel zo ingesteld zijn, want alles onder de 150 - 200 Hz zal naar de subwoofer moeten omdat de melkpakjes dat niet weer kunnen geven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1