• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-02 08:49
Hoi,

Voor het moederboard FUJITSU SIEMENS D1844 zoek ik de nieuwste BIOS.
Eventueel een werkende alternative Bios is ook welkom. Echter ben ik niet zo thuis in deze wereld, en ik ben bang dat ik de verkeerde bios installeer.

Specs:
Motherboard Name FUJITSU SIEMENS D1844
BIOS Type Phoenix
BIOS Version 5.00 R1.11.1844
System BIOS Date 04/05/05
North Bridge Intel Grantsdale-G i915G

De bios van de fabrikant is van 2005, en de nieuwste versie is reeds aan boord.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

De rest mag jij doen.
Was ff googlen en ik had het. Veel plezier ;)

Ehm, lees ik dat goed, Je zegt zelf de nieuwste versie is reeds aan boord maar evengoed zoek je een nieuwere :?

[ Voor 33% gewijzigd door SpiriTNL op 09-08-2011 19:27 ]

• MrTre
Ja, die had ik ook gevonden. En daar heb ik de bios van 2005 vandaan gehaald.

Waar het om gaat is dat er in de PC een single core cpu zit, en ik een dual core cpu heb gekocht.

Echter bij het installeren werkte de CPU niet. De PC ging aan, echter geen bios check of power/cpu/hdd lampjes die gingen branden. Enkel de fans gingen draaien.
Mijn eerste idee was een bios update. Helaas heeft dit niet mogen baten.

Ik heb een soortgelijke CPU in de betreffende PC gedaan, en die werkte wel. De gekcohte cpu in de pc waar die andere uit kwam: zelfde euvel. Alleen activiteit van de fans.

Ik ben zelfs naar een vriend gereden om in zijn pc te testen, deze heeft dezelfde cpu, alleen een lagere ghz.
Zelfde euvel.

Dus mijn conclusie is dat de cpu het niet doet, maar omdat ik de bios wil uitsluiten(of een ander probleem) dacht ik misschien weet iemand een alternative bios oid.

Of weet iemand wat er anders fout zou kunnen gaan?

[ Voor 84% gewijzigd door MrTre op 09-08-2011 19:33 . Reden: meer uitleg ]

Verwijderd

Wat is het probleem dan?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Nemesizz

Untouchable

Want wat ik zo snel kan vinden slikt het bord alleen Pentium 4's en Celerons (die zijn allemaal single core).
Een Pentium-D (dual core Pentium 4) had misschien als enige kunnen werken...maar gezien die daar niet vermeldt staat denk ik dat je een dual core niet aan de praat gaat krijgen.

Het moederbord heeft een Intel 915 chipset aan boord...ik kan me vergissen maar volgens mij slikken die geen Core gebaseerde processors (Pentium-Dual Core, Core 2 Duo en/of Core 2 Quad).

Met een beetje pech kun je zelfs je moederbord en/of processor omzeep helpen door een dergelijke processor te plaatsen (Core 2 werkt op andere voltages).

• MrTre
De cpu die ik gekocht heb is een Pentium D. Met de oude cpu werkt de pc weer.

Link: http://ark.intel.com/prod...e-3_00-GHz-800-MHz-FSB%29

iig bedankt voor je info. Zou je een mogelijkheid weten om de cpu aan de praat te kunnen krijgen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Als je op die pagina naar beneden scrolled zie je bij Compatible Products ook alleen Intel 945 chipsets en hoger staan.
iig bedankt voor je info. Zou je een mogelijkheid weten om de cpu aan de praat te kunnen krijgen?
Ander bordje, echter moet je alsnog goed op Cpu Support List kijken aangezien op de nieuwere S775 bordjes hele oude cpu's soms al niet meer ondersteund worden.
Pagina: 1