Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geheugen Windows7

Pagina: 1
Acties:

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
Goeden,

ik zoek me suf op t internet maar kan t antwoord op deze vraag niet vinden, ook niet bij Microsoft zelf dus hier hoop ik iemand?

Ik start taakbeheer in Win7 (32bits)

Bij prestaties bekijk ik het geheugen:

Totaal 2046
in cache 710
beschikbaar 705
Vrij 35 (heel soms daalt dit tot 3)

Wat is nou het verschil tussen beschikbaar en vrij??

En waarom is het totaal van in cache+beschikbaar+vrij niet gelijk aan het totaal?

En wanneer wordt het wisselbestand aangesproken, is dat als beschikbaar en vrij op 0 staan?

Alvast bedankt!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

ResuCigam

BOFH

Joppnl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:56:
Bij prestaties bekijk ik het geheugen:

Totaal 2046
in cache 710
beschikbaar 705
Vrij 35 (heel soms daalt dit tot 3)

Wat is nou het verschil tussen beschikbaar en vrij??
Even heel simpel:
Vrij = ongebruikt geheugen
Beschikbaar = cache+vrij
En waarom is het totaal van in cache+beschikbaar+vrij niet gelijk aan het totaal?
Zoals je hierboven kan lezen kan je beschikbaar+vrij niet optellen. En je gebruikt natuurlijk ook nog geheugen dus: in gebruik+beschikbaar=totaal (of in gebruik+cache+vrij=totaal)
En wanneer wordt het wisselbestand aangesproken, is dat als beschikbaar en vrij op 0 staan?
Naarmate 'beschikbaar' omlaag gaat zal windows meer het wisselbestand gaan gebruiken, 'vrij' is niet belangrijk hier. Je kunt met de resource monitor (bron controle?) knop op hetzelfde prestaties tabblad zien wanneer je wisselbestand wordt aangesproken: in de overzicht tab in de balk geheugen staat een harde fouten/sec en als die begint op te lopen gebruikt windows je wisselbestand.

P.s. Als je dit optelt kloppen getallen misschien niet helemaal maar er doen nog wat meer zaken mee: door hardware gereserveerd geheugen bijvoorbeeld. Met die zelfde resource monitor kan je onder de geheugen tab onder fysiek geheugen meer details zien.

[ Voor 13% gewijzigd door ResuCigam op 09-08-2011 19:30 ]

We do what we must because we can.

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
heel hartelijk bedankt voor je uitleg, ik kon t nergens gevonden krijgen, duidelijk uitgelegd!