[AE] HD streamen hapert héél soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:31
geachte,

Heb hier een Apple airport extreme met een externe hardeschijf. Ik heb hier binnen een verbinding van 300mbps (5Ghz verbinding). Ik kijk meestal 1080p film van ong. 10GB.
Ik kijk altijd films op m'n laptop, gebruik VLC player en heb al een netwerk buffer van 8 sec. + een extra buffer van 1 sec ingesteld.
Als ik mijn netwerk en cpu beheer in't oog houdt dat zie ik dat de cpu niet boven 40% gaat en het netwerk gaat niet boven de 14%, met soms pieken naar 40%.
Na een aantal films gekeken te hebben blijkt dat bij een film van om en bij 2h blijft het beeld zo'n 2 keer hangen voor 2 seconden. Als ik dan het beheer bekijk zie ik niet veel veranderen.
(Dat is niet veel idd, maar zo graag dit toch oplossen.)
Als ik bestanden kopiëer zit ik altijd rond de 10MB/s, wat toch zeker genoeg zou moeten zijn voor een 1080p film van 10GB te streamen, of toch niet?
Heb ook gemerkt dat bij gewone avi films het ook voor komt..

Ik dacht dat de buffer dit zou opvangen maar toch niet? Zou het de hardeschijf zijn die effe opgeeft? Ik kan geen andere testen hier..
Of toch de laptop die effe tegen werkt?

Na wat research zou de VLC toch zeker moeten voldoen voor mijn toepassing thuis.

Wat zie ik nog over het hoofd? Wat kan ik nog proberen.

IIg al bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ok, net merkte ik op dat bij zo'n piek naar 40% het beeld 5sec blijft hangen. Is het niet de bedoeling dat de buffer dit opvangt? Of mag deze nog veel hoger staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welk OS draait je laptop?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik draai windows vista. Aangezien ik een airport extreme heb, heb ik em ook hier geplaatst.

Edit: heb nu media player classic geïnstalleerd maar kan daar nergens de (netwerk)buffer vinden. Merk wel dat deze speler krachtiger is dan VLC, aangezien één bepaalde film haperde met vlc, nu niet meer met MPC HC.

Edit: Net m'n film afgekeken (nog zo'n 45min.) en tot nu toe geen enkele stotter. Dus dat zit al goed. Nog een paar films kijken deze dagen.. I'll keep you updated ;)

[ Voor 79% gewijzigd door blubbers op 09-08-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je gebruikt dus Samba als share. Dit werkt niet altijd goed om HD bestanden mee te streamen.

Ik kan je Hanewin NFS server aanraden. NFS share is over het algemeen 2 tot 3x sneller, en heeft vrijwel geen buffer nodig.

Leuke vergelijking: Nas met windows 7 en een iMac als afspeelapparaat.

Samba: Max 40MB/s, met veel schommelingen.
NFS: Max 110MB/s

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• blubbers
Heb net een film gekeken die vroeger met vlc haperde op de vaste hardeschijf. Net gekeken met MPC HC via net netwerk en geen enkele hapering erin. Bij het kijken van deze film was het netwerk constant rond de 30-40% aan het draaien. Dus heb nog ruimte zat met mijn netwerk.

Denk dat het probleem is opgelost. :)
Pagina: 1