Ik heb een 500gb externe HDD van Verbatim (zonder voeding) met meegeleverd een usb kabel met een plakkertje 'Hi speed certified'. Nu wil ik graag een tweede kabel achter mijn mediaspeler hangen zodat ik de schijf makkelijk heen en weer kan verplaatsen tussen slaap- en woonkamer. Ik heb tig van dat soort kabeltjes, camera, mp3 etc. Ik dacht dat het allemaal dezelfde soort zijn. Maar wat blijkt nu, met die kabels doet de HDD het of niet (geen stroom?) of wel maar dan is de bestandsoverdracht is zeer traag. Dit terwijl de overdracht vanuit camera / mp3 speler allerminst traag is (in ieder geval niet USB 1.1). Klopt het dat er blijkbaar toch een verschil is tussen 'reguliere' USB 2.0 kabels en 'USB Hi speed certified' kabeltjes? Zijn die dan dikker ofzo (ivm stroomtoevoer)?
Ben al even op Ebay wezen zoeken, moet ik dan echt alleen kabeltjes zoeken die zo'n plakkertje erop hebben, maw wat is het zoekcriterium voor zo'n kabeltje? En wat is eigenlijk de exacte benaming, USB naar USB B ?
Ben al even op Ebay wezen zoeken, moet ik dan echt alleen kabeltjes zoeken die zo'n plakkertje erop hebben, maw wat is het zoekcriterium voor zo'n kabeltje? En wat is eigenlijk de exacte benaming, USB naar USB B ?
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt