Verschil USB 2.0 / hi speed kabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb een 500gb externe HDD van Verbatim (zonder voeding) met meegeleverd een usb kabel met een plakkertje 'Hi speed certified'. Nu wil ik graag een tweede kabel achter mijn mediaspeler hangen zodat ik de schijf makkelijk heen en weer kan verplaatsen tussen slaap- en woonkamer. Ik heb tig van dat soort kabeltjes, camera, mp3 etc. Ik dacht dat het allemaal dezelfde soort zijn. Maar wat blijkt nu, met die kabels doet de HDD het of niet (geen stroom?) of wel maar dan is de bestandsoverdracht is zeer traag. Dit terwijl de overdracht vanuit camera / mp3 speler allerminst traag is (in ieder geval niet USB 1.1). Klopt het dat er blijkbaar toch een verschil is tussen 'reguliere' USB 2.0 kabels en 'USB Hi speed certified' kabeltjes? Zijn die dan dikker ofzo (ivm stroomtoevoer)?
Ben al even op Ebay wezen zoeken, moet ik dan echt alleen kabeltjes zoeken die zo'n plakkertje erop hebben, maw wat is het zoekcriterium voor zo'n kabeltje? En wat is eigenlijk de exacte benaming, USB naar USB B ?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem waar je mee zit is dat je HDD waarschijnlijk de volledige 500mA nodig heeft die een USBpoort kan leveren. Een iets te lange kabel kan al gezeik geven, omdat je dan een te grote weerstand hebt. Het makkelijkste is dan een Y-kabeltje kopen, zodat je meer dan 1 poort kan gebruiken om je schijf van stroom te voorzien.

USB B slaat op de type connector trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ah, bedankt voor de tip. Vandaar dat het kabeltje van de HDD vrij kort is (en die van de camera/mp3 vrij lang.
En de USB B, is dat de connector die ik moet hebben (dus die kant die in de hdd past)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt aan je HDD natuurlijk, er zijn verschillende connectoren te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Maar wat is zeg maar de 'standaard' (dezelfde die ook bij veel camera's (sony) mp3 spelers wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gaat hoogst waarschijnlijk om een miniUSB aansluiting, maar kun je dat niet gewoon terug vinden in de specificaties van de hardeschijf? Wat is bijvoorbeeld het exacte type van de hardeschijf, aan de hand daarvan moet je dit toch wel terug kunnen vinden lijkt mij.

Bekijk deze eens: Wikipedia: USB en scroll naar bijvoorbeeld Connector types.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1