Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze Toetsenbord / muis set met enorm bereik

Pagina: 1
Acties:

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 17:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Ik zoek een draadloze muis / toetsenbord set die een groot huis kan overspannen. De media-pc/nas staat op zolder, en door het hele huis kan dmv matrix switchers het beel en geluid van deze computer op verschillende TV's+geluidssets gekregen worden.

De bedoeling is dat deze setup ook gebruikt kan worden om wat relaxt te surfen, dus daar is een toetsenbord en muis voor nodig. Probleem is dat de conventionele sets niet verder komen dan een meter of 10, wat ze lang niet halen door stevige gewapend beton.

dmv verschillende AP's is een goed wifi netwerk opgezet, dus een set die via wifi werkt zou ideaal zijn. De ipad of een ander tablet is geen echte oplossing, gezien dat tikken hierop niet te vergelijken is met een echt toetsenbord. (http://www.logitech.com/e...on=downloads&bit=&osid=14)

Voor het beeld en geluid naar elke kamer is cat5 gelegd en dit is helemaal bezet. De oplossing van meerdere usb ontvangers (1 per kamer) en dan met cat5/6 naar de centrale PC en daar weer terug naar usb is daarom geen optie meer, en extra kabels ernaast trekken kan ook niet.

Wat ultiem zou zijn is een set die direct via wifi werkt, gewoon op het computernetwerk. Die heb ik helaas nog niet gevonden, maar misschien weten jullie er een of zie ik een andere optie over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door powerflux op 09-08-2011 15:55 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Dan moet je naar een GOEDE bluetooth set kijken, dan moet overigens beide ontvangers/zenders van goede kwaliteit zijn...

Of zo'n extra sterke radiografische muis van Gyration bijvoorbeeld, werkt ook op 2,4Ghz net zoals de meeste draadloze sets... alleen zijn zender en ontvanger een stukje krachtiger dan bij de gemiddelde set. (die leveren alleen helaas geen tobo's meer...)

Ik weet niet of ze bestaan, maar een set die via wifi werkt zou ik je echt niet aanraden dit alleen al ivm met laggen waar je absoluut last van gaat krijgen... al is het maar een paar miliseconden, typen en muizen moet direct verschijnen.

Maar eigenlijk kan je dit alleen in de praktijk testen moet ik zeggen... ieder gebouw/huis is weer anders, wat bij de ene wel werkt kan om welke vage reden dan ook voor jou niet werken...

Ik kan je nog wel een laatste advies geven; neem contact op met Logitech... er zijn weinig betere klantenservices te vinden in computerland.. die kunnen je vast wel een advies geven.