Facebook likebutton linken naar je eigen facebook account?

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Allereerst moet ik zeggen dat ik geen web developer heb en hier geen verstand van heb.

Wat ik wil is een like button uit en willekeurige website zoals bv www.citroen.nl/blabla linken naar mijn eigen facebookaccount. Dus als iemand mijn facebook pagina bekijkt, dan ziet diegene een like button waarop hij kan klikken, als hij daarop klikt, dan komt er dus +1 likes op www.citroen.nl/blabla.

Op http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/ kan ik een link plakken en vervolgens op get code drukken, maar wat moet ik dan met die code? Volgens mij kun je die code dan op een website plaatsen waar je html rechten over hebt toch?

Maar ik wil het niet op een website waar ik html rechten over heb plaatsen, maar gewoon op mijn eigen facebook pagina.

op staat ook dit:
Can I link the Like button to my Facebook page?
Yes. Simply specify the URL of your Facebook page in the href parameter of the button.

Hier snap ik eerlijk gezegd weinig van, wat moet er precies gebeuren? En waar moet ik de gegenereerde code plaatsen zodat de like button op mijn facebook pagina komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NeutraleGast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:15:
Allereerst moet ik zeggen dat ik geen web developer heb en hier geen verstand van heb.
Vraag dan iemand die dat wel is, er wordt hier verwacht dat je verstand van zaken hebt...
Wat ik wil is een like button uit en willekeurige website zoals bv www.citroen.nl/blabla linken naar mijn eigen facebookaccount.
Nadat ik de rest van het verhaal las snap ik deze zin, je wilt een like-button op je pagina die de website liked.
Dus als iemand mijn facebook pagina bekijkt, dan ziet diegene een like button waarop hij kan klikken, als hij daarop klikt, dan komt er dus +1 likes op www.citroen.nl/blabla.
Zover ik weet kan dat niet, je kan alleen een 'page' (page != account) liken waar je op dat moment bent op facebook zelf. Daarvoor staat een likebutton op de pagina zelf.
Op http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/ kan ik een link plakken en vervolgens op get code drukken, maar wat moet ik dan met die code? Volgens mij kun je die code dan op een website plaatsen waar je html rechten over hebt toch?
Die plak je in je website ja.
Maar ik wil het niet op een website waar ik html rechten over heb plaatsen, maar gewoon op mijn eigen facebook pagina.
Volgens mij kan dat niet nee, hoe zou je dat voor je zien?
op staat ook dit:
Can I link the Like button to my Facebook page?
Yes. Simply specify the URL of your Facebook page in the href parameter of the button.

Hier snap ik eerlijk gezegd weinig van, wat moet er precies gebeuren? En waar moet ik de gegenereerde code plaatsen zodat de like button op mijn facebook pagina komt?
Dat is iets anders dan jij wilt, je kan in de link naar je facebook-pagina invullen (facebook.com/paginanaam) en dan die code op een website plakken, als iemand dan liked krijg je een like op die pagina erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Cartman! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:45:
[...]

Vraag dan iemand die dat wel is, er wordt hier verwacht dat je verstand van zaken hebt...
Thnx voor de info, ik ken jammer genoeg niemand die verstand heeft van web development, ben zelf wel geinteresseerd in om het te leren, alleen het enige probleem dat ik dit binnen een korte termijn moet doen. Maar het is dus voor zover jij het weet niet mogelijk?

Het gaat trouwens om het stemmen op iets via een like butten. 1 like is 1 stem, ik wil het dus op mijn eigen facebook zodat mensen niet eerst naar de website hoeven om te stemmen, en alleen maar moeten liken op mijn facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als je op de eigen Facebook-account een Custom Page kunt aanmaken, zou je daar een iframe in kunnen zetten met die Like-button. Maar volgens mij kan dat niet.

Waarom post je niet op je eigen Facebook-account de link naar die website, met de vraag of mensen willen stemmen?
NeutraleGast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:17:
... alleen het enige probleem dat ik dit binnen een korte termijn moet doen.
Moet van wie? Je zou eens bij Vraag & Aanbod kunnen vragen of er iemand is die je kan helpen met deze social-media actie. Vast wel mensen die voor een kleine vergoeding willen helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door OkkE op 09-08-2011 15:23 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NeutraleGast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:17:
[...]
Het gaat trouwens om het stemmen op iets via een like butten. 1 like is 1 stem, ik wil het dus op mijn eigen facebook zodat mensen niet eerst naar de website hoeven om te stemmen, en alleen maar moeten liken op mijn facebook.
Je mag volgens de terms van facebook de like-button niet gebruiken om te stemmen op iets, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
OkkE schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:20:
Als je op de eigen Facebook-account een Custom Page kunt aanmaken, zou je daar een iframe in kunnen zetten met die Like-button. Maar volgens mij kan dat niet.

Waarom post je niet op je eigen Facebook-account de link naar die website, met de vraag of mensen willen stemmen?
Dat is 1 stap meer, je wilt niet weten hoeveel mensen het daardoor laten. Met genoeg stemmen kan ik hele leuke spullen winnen, dus wil zo veel mogelijk stemmen. Maar als het niet mogelijk is, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Cartman! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Je mag volgens de terms van facebook de like-button niet gebruiken om te stemmen op iets, helaas :)
huh, het is toch echt een officiele organisatie die dat doet, die zullen het toch vast wel met facebook besproken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maar eigenlijk vraag je dus hulp om een wedstrijd te winnen nu?

En stemmen via de like-button mag niet:
You must not use Facebook features or functionality, such as the Like button, as a voting mechanism for a promotion.
Hier na te lezen: http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php

---
Officiele organisatie of niet, als Facebook het merkt dan zijn ze hun data kwijt :)

edit: en gebruik de edit-knop om meerdere berichten achter elkaar te plaatsen, dubbelposten wordt niet gewaardeerd hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 09-08-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Zet je profiel om in een page, dan zijn je vrienden likes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Cartman! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:28:
Maar eigenlijk vraag je dus hulp om een wedstrijd te winnen nu?
Nee ik vraag of het mogelijk is om een like button naar mijn facebookpage kan linken, waarom ik dat wil is dan niet echt van belang. Mijn vraag is puur technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Dan maak je een like button na in photoshop, of je maakt er een screenshot van. Knalt het op je website met een hyperlink naar jou profiel. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NeutraleGast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:40:
[...]
Nee ik vraag of het mogelijk is om een like button naar mijn facebookpage kan linken, waarom ik dat wil is dan niet echt van belang. Mijn vraag is puur technisch.
Je vraagt ie voor een toepassing die door Facebook niet is toegestaan, daarop zeg je dat het van een officiele organisatie is (defineer officiele organisatie...). Als jij degene bent die voor die organisatie iets technisch moet regelen dan vraag ik me af waar die link vandaan komt omdat je blijkbaar niks weet over dit vakgebied.

Ik maak er dus uit op dat er 'iets' is waarvoor jij stemmen wilt om iets te winnen. Jij wil daarvoor een makkelijke manier hebben die blijkbaar niet kan. Het minste wat je even kan doen is een uitgebreidere uitleg geven over het exacte doel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Cartman! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:48:
[...]

Je vraagt ie voor een toepassing die door Facebook niet is toegestaan, daarop zeg je dat het van een officiele organisatie is (defineer officiele organisatie...). Als jij degene bent die voor die organisatie iets technisch moet regelen dan vraag ik me af waar die link vandaan komt omdat je blijkbaar niks weet over dit vakgebied.

Ik maak er dus uit op dat er 'iets' is waarvoor jij stemmen wilt om iets te winnen. Jij wil daarvoor een makkelijke manier hebben die blijkbaar niet kan. Het minste wat je even kan doen is een uitgebreidere uitleg geven over het exacte doel....
Het gaat om een officiele organisatie die een wedstrijd organiseerd, het kan niet anders dat ze wel toestemming hebben van facebook, want het is een groot wereldwijd bekende organisatie wat zelfs op tv komt. Die hebben voor elke deelnemer een like button op hun website, en je kunt dus stemmen door de like butten te drukken. Ik heb een van de deelnemers, en wil graag de like button ook op mijn facebook, maar dit doet hier eigenlijk niet toe, dit is extra informatie. Wat ik hier vraag is of het mogelijk is om de like button naar mijn facebook te linken en hoe. Als dit tegen de regels van Tweakers is dan sorry, en het mag op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik ben dan erg benieuwd welke organisatie we het over hebben want het is gewoon niet toegestaan vanuit Facebook. Wij werken ook nauw samen met ze en elk project wat op die manier iets wil doen wordt afgeschoten omdat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Stouten schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:44:
Dan maak je een like button na in photoshop, of je maakt er een screenshot van. Knalt het op je website met een hyperlink naar jou profiel. Klaar.
Dus je kan gewoon een plaatje op je facebookpage plaatsen en als daarop geklikt wordt, gaat het naar de pagina van jou voorkeur?

Heb je misschien een linkje voor een tutorial oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het spijt me maar in de Devschuur gaat het over zélf programmeren; heb je die kennis niet in huis dan is het dus de bedoeling dat je minimaal even de basics doorneemt. Dat praat voor ons makkelijker met jou en daarbij word je er zelf ook nog eens wijzer van. We zijn hier echter niet aanwezig om voor jan-en-alleman op verzoek maar even wat kant-en-klare oplossingen te plaatsen of tutorials te googlen die je prima zelf kan zoeken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.