• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-01 21:28

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Beste,

Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht, waaronder de grafische kaart EVGA GTX 560 Ti Superclocked edition
pricewatch: EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked

Daarop zit een Mini HDMI aansluiting en 2 DVI-I poorten. Nu had ik gewoon bij de computerboer een HDMI kabeltje gevraagd, met een onbekend merk erop. Misschien een slechte zet van me, maar goed.

Als ik die aansluit via de Mini HDMI naar HDMI omvormer, en zo via die kabel op mijn 1080p 23" monitor,
dan is het beeld slecht, alsof er met de contrast waarden en helderheid serieus gerommeld is. Ik heb dan gekeken bij het Nvidia scherm, een daarin staat alles in het midden, en de gamma op 1,53. Ook stond mijn monitor op de standaardwaarden, en was het probleem er nog altijd na een beeld reset. Na uren zitten rommelen met die instellingen, om het beeld toch maar goed te krijgen, heb ik maar toch de klasieke VGA kabel aangesloten met de omvormer van DVI-I naar VGA. Nagenoeg werkt deze perfect op 1080p mét alle waarden op standaard.

Nu ligt het niet aan mijn scherm, want ik gebruik mijn ps3 ook via HDMI op full HD, maar dit is een Hama kabel, misschien wat meer bekender ? Maar dit heb ik helaas nog niet kunnen testen, omdat ik namelijk op vakantie moest vertrekken.

Heeft er iemand hier een verklaring voor ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.