Hoe groot moet een externe HD zijn voor Timemachine?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 13:55
Medetweakers,

Ik wil een externe harddisks gaan gebruiken voor mijn Timemachine backups (WD My Book of G-Technology).
In totaal heb ik er 2 nodig. Eén voor mijn iMac en één voor mijn MacBook Pro.
- De iMac heeft een 2 tb HD intern.
- De Macbook pro een 500 gb HD intern.

Hoe groot moeten de 2 externe HD's zijn voor een goede backup van Timemachine.
Even groot als de interne HD, groter (en zo ja hoeveel x groter?) of kan het ook kleiner?

Graag jullie advies!
Alvast dank!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 09:41
Het mooie van de Time Machine techniek is dat je kan bladeren tussen alle gemaakte backups. Dus hoe meer historie je wil, hoe groter de schijf moet zijn.

De minimale grootte van een Time Machine harde schijf zal minstens de grootte moeten zijn van je gebruikte harde schijf ruimte op je Mac's, de eerste backup zal namelijk meteen een full backup zijn. De ruimte die dan nog over is zal gebruikt worden voor de incrementele backups, net zo lang tot je schijf vol is.

Dus nogmaals, hoe groter hoe beter. ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322649

ik gebruik time machine.

hij maakt een back-up zo groot als er op je interne hdd staat, in mijn geval is dat 40gb

je moet je even bedenken dat als je ooit die 2tb vol zet op je iMac dat je ook een externe hdd nodig hebt voor 2tb opslag :). check even op je computer hoeveel ruimte er al in beslag is op je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Je kunt ook in Time Machine mappen opgeven die je niet wil backuppen. Bijvoorbeeld allemaal meuk uit je Downloads folder, veel/grote video's waarvan je niet per se een backup nodig hebt, Caches, Trash, etc. Dat kan enorm schelen in grootte. Zie hier voor een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Als eerste bedankt voor jullie feedback.
Ik denk dat ik voor mijn iMac dan een 3 of 4 TB externe HD ga aanschaffen.
En voor de Macbook Pro een 1 TB schijf.
Daar moet ik het wel mee redden denk ik.

Wat gebruiken jullie zelf voor TimeMachine (externe HD, NAS, TimeCapsule?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401705

Zelf gebruik in een externe HDD. Dat werkt prima en heel gemakkelijk. Wat ik alleen wel vervelend vind is dat zolang de kabel erin zit elk uur een back-up wordt gemaakt. Dat is een mooi systeem en het werkt goed op de achtergrond. Wat ik wel vervelend vind is dat de performance hard achteruit gaat als ik bijvoorbeeld met grote foto's (soms wel foto's van 10-15 meter lang) bezig ben. Ik sluit hem dan ook niet aan als ik bezig ben. Let ook op: bij het afsluiten van je mac maakt time machine een grote back-up waardoor je machine niet gelijk uit is. De eerste keer dat het bij mij gebeurde heb ik er geen rekening mee gehouden en lag ik dus in een behoorlijk verlichte slaapkamer te wachten tot de back-up klaar was. Geen probleem verder, maar houd er rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 09:41
Ik gebruik Time Machine m.b.v. een Time Capsule. Nog niet zo gek lang dus veel ervaringen heb ik er nog niet mee, behalve dat het gewoon werkt. ;)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Ik gebruikte eerst mijn Synology 207+ en dat werkte goed, maar helaas na de upgrade van Lion niet meer.
Synology ondersteund dat type NAS ook niet meer met nieuwe firmware, dus moet ik helaas op zoek naar een andere oplossing.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar externe schijven van G-Technology (gebasseerd op het uiterlijk)
Pagina: 1