Videokaart erg luid - opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• gathrax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2025
Goedemiddag,

Ik heb laatst een Sapphire HD 6950 2GB gekocht, dit was ongeveer 2 maanden geleden. Nu net 2 weken geleden ging ik de rest van mijn PC upgraden, alleen liep ik tegen een aantal problemen aan; als ik mijn PC opstart, gaat de fan van de videokaart (bijv.) 2 seconden heel hard blazen, daarna normaal etc. Hierdoor krijg ik ook geen beeld en kan ik verder niks. Ik had ook al een paar problemen hiervoor met de videokaart (sommige spellen zoals call of duty 4 gingen heel erg haperen tot wel 1 fps met het opstarten, en soms reageerde de videokaart driver niet meer). Aangezien ik ook al een aantal problemen had voordat ik de rest van mijn PC upgrade weet ik niet zeker of ik al mijn specs hier moet neerzetten en ik kan ook niet in de bios komen. Zou het mogelijk zijn dat mijn videokaart nu al kapot is? Ik heb trouwens ook al geprobeerd om een andere PSU erin te doen, maar dit werkte ook niet.

UPDATE: Ik heb een andere videokaart erin gezet, en nu doet hij het wel. Vinden jullie dat ik een RMA moet aanvragen en hem opsturen of ligt het misschien nog aan iets anders?

[ Voor 8% gewijzigd door gathrax op 09-08-2011 13:47 ]

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:17

WhySoSerious

Be the change.

Dat twee seconden blazen is normaal. Voor de rest is er niet veel kaas van je verhaal te maken. Je hebt de kaart twee maanden geleden aangeschaft en ingebouwd. Dit had tot gevolg dat COD4 ging haperen met het opstarten? Daarbij had je ook problemen niet gerelateerd aan de GPU? Wat voor problemen?

Geef toch maar even een lijstje van je hardware, misschien heb je iets over het hoofd gezien.