Toon posts:

Advies Wireless Network/Powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet mensen van tweakers!

De laatste weken heb ik bijna mijn haren uit mijn hoofd getrokken, simpel weg omdat mijn wireless internet connectie een ware hel is.

Ik zit nu 3 jaar online met mijn console en heb altijd geleden onder een matige tot slechte verbinding. In deze jaren zijn we overgeschakeld naar ziggo en we hebben een netgear router beneden staan. In het begin toen deze is aangesloten heb ik goed van mijn wireless connectie kunnen genieten maar des te meer tijd verstreek des te meer mijn signaal sterkte achteruit ging.

Ik heb maanden naar de oorzaak van het probleem gezocht en uiteindelijk vond ik informatie over het aanpassen van je channel. Deze tactiek heb ik meteen toegepast en mijn signaal sterkte kreeg een ontzettende grote schop onder z'n kont. Dit duurde helaas maar één dag en vervolgens zit ik de kanalen elke dag te veranderen om soms nog een redelijk signaal te ontvangen. Ik heb uiteindelijk ziggo gebeld en die hebben via mijn pc met een programma de kanalen van andere mensen in beeld gebracht. Het kanaal dat het sterkste uitpakte voor mij was nummertje 11. Helaas maakt dit dus bij mij in iedergeval niet uit.

Ik heb er echt genoeg van om telkens onderbroken te worden tijdens het gamen door een signaal dat hapert, weer stijgt en vervolgens in elkaar zakt. Ik heb te horen gekregen dat een powerline adapter een goede uitkomst is en ben meteen opzoek gegaan naar informatie. Het eerste wat mij opvalt is dat mensen een verdeelde mening hebben over dit apparaatje. In het geval van online gaming schijnt dat een powerline adapter zijn werk voldoende doet om goed en steady te kunnen gamen. Als het gaat om streaming of simpel weg internet gebruik zitten er schijnbaar een paar hoeken en ogen aan. Maar zoals ik al eerder zei: De meningen zijn verdeeld en al hoewel mensen die zelf ervaring met het apparaat hebben weinig te klagen hebben zijn andere er toch sceptisch over en raden het soms af.

Maar om even weer terug te vallen op de wireless connection zou ik graag tips en tricks willen krijgen over het definitief verbeteren van mijn wireless signaal. Mijn ps3 staat op de 1e verdieping van mijn huis en de router staat op de begane grond. De afstand tussen die twee schat ik 7-9 meter. Daar tussen in zit voornamelijk hout en de router staat 3 meter van de tv en 8 meter verwijderd van keuken apparatuur zoals de magnetron. Als ik een beetje inschattings vermogen heb dan ligt er denk ik niets direct te storen tussen de wireless verbinding van mijn ps3 naar de router.

Zouden jullie mij met dit dilemma kunnen helpen? :9 Alvast bedankt!

Ps: Als iemand meer informatie nodig heeft over de omstandigheden en de router dan geef ik dat graag!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 12:34

Sa1

Welke wireless router heb je staan? Wel zinvolle info natuurlijk.

Je kunt altijd overwegen om een kabel te trekken. Als het maar zo'n kleine afstand is, trek een kabel .. werk hem netjes weg en klaar.

100% betrouwbaar, geen wireless gezeur, gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
NETGEAR WNDR3700

Dit is hem volgens mij. En ik kan deze jonge ook niet handmatig updaten

Een kabel trekken is niet echt een optie. Ik zou dan een kabel een deel door de gang, van de trap, door de hal en uiteindelijk een deel door de woonkamer moeten trekken. Daarnaast zou het mooi verstoppen van een ethernet kabel een boel werk zijn. Denk ik dan teminste

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 13:43 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 12:34

Sa1

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:39:
NETGEAR WNDR3700

Dit is hem volgens mij. En ik kan deze jonge ook niet handmatig updaten

Een kabel trekken is niet echt een optie. Ik zou dan een kabel een deel door de gang, van de trap, door de hal en uiteindelijk een deel door de woonkamer moeten trekken. Daarnaast zou het mooi verstoppen van een ethernet kabel een boel werk zijn. Denk ik dan teminste
't spijt me zeer, maar wat een onzin is dit. Je loopt je al 3 jaar te ergeren aan een k*t verbinding, maar het wegwerken van een kabeltje is te veel werk. Dan moet je stoppen met zeuren.

De netgear wndr3700 heeft een super goed bereik, dat weet ik omdat ik der zelf ook een heb. Als het bereik echt zo slecht is dan is er echt iets wat stoort. Bij mij gaat hij door een dikke betonnen vloer heen aantal muren en zeker 15 mtr, geen probleem niets.

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:53:
[...]
't spijt me zeer, maar wat een onzin is dit. Je loopt je al 3 jaar te ergeren aan een k*t verbinding, maar het wegwerken van een kabeltje is te veel werk. Dan moet je stoppen met zeuren.

De netgear wndr3700 heeft een super goed bereik, dat weet ik omdat ik der zelf ook een heb. Als het bereik echt zo slecht is dan is er echt iets wat stoort. Bij mij gaat hij door een dikke betonnen vloer heen aantal muren en zeker 15 mtr, geen probleem niets.
Als je niets zinnigs te zeggen heb wat doe jij hier dan? Ik hoop niet dat jij denkt omdat je een grote mond geeft over hoe ik loop te zeuren en geen kabel te willen trekken alles nu gefixed is. Ik woon niet alleen en heb dus niet alle vrijheid om te doen wat ik wil. Als je me niet kan helpen dan heb ik jou ook liever niet in mijn topic, zeker niet als je meteen over mij heen begint te kwijlen

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand mij niet kan helpen bij een oplossing kan iemand mij dan inlichten over een powerline adapter?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Probeer eens met de wireless region te veranderen naar US, wellicht helpt het genoeg. Of draai de router eens, dus liggend zeg maar.
Powerline adapters zijn afhankelijk van genoeg factoren dat er niet echt iets zinnigs over te zeggen is, of dat het bij jou zal gaan werken met het oog op latency is ook maar de vraag, enige wat je kunt doen is het uitproberen. Al zal dat wel geld kosten.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:00:
[...]

Als je niets zinnigs te zeggen heb wat doe jij hier dan? Ik hoop niet dat jij denkt omdat je een grote mond geeft over hoe ik loop te zeuren en geen kabel te willen trekken alles nu gefixed is. Ik woon niet alleen en heb dus niet alle vrijheid om te doen wat ik wil. Als je me niet kan helpen dan heb ik jou ook liever niet in mijn topic, zeker niet als je meteen over mij heen begint te kwijlen
Ik denk dat je met deze instelling juist een hoop mensen je topic uit bonjourd. :X

Wat is het probleem met een kabel trekken? Je bent niet creatief genoeg met het wegwerken van dat ding? Je ouders staan je niet toe er een zooitje van te maken? Ze vinden je een nerd met teveel eisen en je moet het maar doen met wat je hebt en wat wel werkt? :+ Er zijn hier thuis ook een paar netwerkkabels gelegd, weliswaar met hulp van mijn pa, maar daar is zelfs voor door beton heen geboord. Als je echt een goede netwerkverbinding wil dan leg je een kabel, punt.

Je kan eventueel op je werkplek een switch plaatsen, met een lange kabel naar een extra Access Point en die in Repeater Bridge setup zetten. Aldus de definitie van http://www.dd-wrt.com/wik...s#Access_Point_.2F_Switch .

En anders zal je toch een setje powerline adapters ergens moeten kopen, of lenen bij iemand, en het gaan testen of het jouw problemen op zal lossen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat je met deze instelling juist een hoop mensen je topic uit bonjourd. :X

Wat is het probleem met een kabel trekken? Je bent niet creatief genoeg met het wegwerken van dat ding? Je ouders staan je niet toe er een zooitje van te maken? Ze vinden je een nerd met teveel eisen en je moet het maar doen met wat je hebt en wat wel werkt? :+ Er zijn hier thuis ook een paar netwerkkabels gelegd, weliswaar met hulp van mijn pa, maar daar is zelfs voor door beton heen geboord. Als je echt een goede netwerkverbinding wil dan leg je een kabel, punt.

Je kan eventueel op je werkplek een switch plaatsen, met een lange kabel naar een extra Access Point en die in Repeater Bridge setup zetten. Aldus de definitie van http://www.dd-wrt.com/wik...s#Access_Point_.2F_Switch .

En anders zal je toch een setje powerline adapters ergens moeten kopen, of lenen bij iemand, en het gaan testen of het jouw problemen op zal lossen.
Ik heb gewoon niets aan iemand die alleen schrijft over hoe triest ik wel niet ben en hoe erg ik zeur. Als zo iemand verder niets dan dat in z'n reply zet dan heb ik er helemaal niets aan.

Anyway, bedankt voor je advies! Ik ga even op die link kijken.

@Nivk

De region naar US zeg je? Ik ga het proberen :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Ik heb gewoon niets aan iemand die alleen schrijft over hoe triest ik wel niet ben en hoe erg ik zeur. Als zo iemand verder niets dan dat in z'n reply zet dan heb ik er helemaal niets aan.
Jouw reply op Sa1 was anders wel behoorlijk overtrokken. Het enige dat hij richting jou zei was "Dan moet je stoppen met zeuren." en dat valt in mijn ogen best mee. En je zeurt ook gewoon in je topicpost. Ik wil anders best je topicstart onleden voor je als je het zelf niet ziet? 8)7

Lekker makkelijk om iemand af te blaffen die je gewoon een tip geeft (en je met je neus op de feiten drukt).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

Jouw reply op Sa1 was anders wel behoorlijk overtrokken. Het enige dat hij richting jou zei was "Dan moet je stoppen met zeuren." en dat valt in mijn ogen best mee. En je zeurt ook gewoon in je topicpost. Ik wil anders best je topicstart onleden voor je als je het zelf niet ziet? 8)7

Lekker makkelijk om iemand af te blaffen die je gewoon een tip geeft (en je met je neus op de feiten drukt).
Overtuigend ben je niet en je probeer je me als een basis scholier af te schilderen?

Ik weet niet wat je doel is van deze reply maar ik ben er niet van onder de indruk

Probeer het nog eens

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:50
5 van de 10 replies hier gaan over zeuren etc...

Slotje anyone?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Pagina: 1