Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 20:45
Hallo allemaal,

Ik zei het mijn ouders al lang, jullie pc is sloom, en oud. Maar hij deed het tenminste zeiden ze.
Tot vandaag. De pc bleef op biosscherm en gaf een disk read error occured aan wat niet weg ging na restarten. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat de HD het niet meer deed. Schrik niet, de volgende gegevens kunnen wellicht beangstigend zijn!

Gegevens pc:
-HD: Hitachi 82,3GB RPM:7200RPM
-1 ramgeheugen kaart van 512MB
-ASRock K7S41GX moederbord
-EtherLink III PCI Card
-fx5200 agp8x 128mb tv-out grafische kaart.
-een hoop stof

De HD moet vervangen worden, maar weet niet zeker of het PATA was. Ook wilde ik nieuwe ramgeheugen hebben 2 stuks van 1GB.

Wie kan mij helpen? Ik vraag een zo goed mogelijk HD en 2 stuks ramgeheugen van 1GB ( meer dan 2 gb kan de moederbord niet aan ). Mocht er nog tips zijn om te pc sneller of beter te laten draaien afgezien van de nieuwe HD en ram geheugen dan zijn die welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
RAM-check:
- 2 x DDR DIMM
- DDR333/266 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 2GB
HDD-check:
- IDE 2 x ATA 133/100/66/33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Dat is antiek!
Ik zou kijken naar een nieuw systeem, voor 4-500 euro heb je een leuke laptop met Win7.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jerdek schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:42:
Dat is antiek!
Ik zou kijken naar een nieuw systeem, voor 4-500 euro heb je een leuke laptop met Win7.
Voor dat bedrag heb je ook al een desktop staan die zeker 3-4x zo snel is als het huidige systeem.

Ram + HDD is al snel 150 euro. verdubbel dit, en je heb 3x de performance wat je nu hebt..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een low budget systeempje zelf samenstellen kost je een kleine 225 euro compleet.Dan heb je al 3x meer aan boord dan dit systeem.Lijkt me idd wijzer om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat je nog een levende K7S41GX hebt is al vrij bijzonder, deze dingen stierven echt bij bosjes (die dingen komen nog uit de tijd dat ASRock echt rotzooi maakte). Het zou mij daarom niet eens verbazen als die HDD helemaal niet stuk is, maar dat de controller op het moederbord gewoon over z'n nek is gegaan.

Kijk eens of er bolle elco's op dit bord zitten (vaste troef meestal), dat kan ook al een boel ellende verklaren. Als dat het geval is dan zou ik toch eens kijken of je niet beter een fatsoenlijke upgrade kan doen naar iets met degelijke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:58:
Een low budget systeempje zelf samenstellen kost je een kleine 225 euro compleet.Dan heb je al 3x meer aan boord dan dit systeem.Lijkt me idd wijzer om dat te doen.
Om maar even de daad bij het woord te voegen,

http://imageshack.us/photo/my-images/6/naamloosjgf.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
haha ja uit de steentijd! Ok bedankt allemaal! Ik zal dan maar overschakelen op een nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kast is waarschijnlijk het enige dat je nog wel kunt gebruiken, gezien dat gewoon een ATX of µATX ding zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
johanteunis schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:15:
haha ja uit de steentijd! Ok bedankt allemaal! Ik zal dan maar overschakelen op een nieuwe kast.
Ik denk dat ik niet de enige ben dat nog Socket A moederbordjes heeft en IDE schijven hebben liggen :)
Of andere setjes, bekijk "Vraag en Aanbod"(niet dat ik geplaatst heb).

[ Voor 9% gewijzigd door XRayXI op 09-08-2011 12:22 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Ik heb een eigen pc samengesteld voor 308 euro. Het was beter om helemaal een nieuwe te kopen. Een kast kost slechts 10 euro, dus hoef ik de oude niet persee te houden om kosten te besparen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 12:37
Je kan in de V&A kijken voor wat upgrade materiaal voor je huidige systeem, al zou ik liever het geld besteden aan iets volledig nieuws of iets goeds tweedehands.

Stel je voor: 2x1GB DDR1 ram kost al snel iets rond de 35 euro. Huidig heb je daar al snel 3x zo snel en 2x zoveel DDR3 ram voor. Volgens mij ga je bij het upgraden van dit systeem uiteindelijk meer kosten maken ten opzichte wat je er ooit nog van terug gaat zien, zowel bij verkoop als prestatie!

-----------

Hm... kijk je was net voor me. Goed plan, al vraag ik me wel af.... een kast van 10 euro kan toch ook weinig soeps zijn :?.

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 09-08-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Haha , iedereen bedankt voor het helpen. Tweakers gebruikers zijn altijd zo snel in reageren! Gewoon top!
Ben wel blij dat we van die zooi af zijn, hoewel ik mijn eigen pc natuurlijk gebruik moest ik hun wel vaak helpen de pc te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp dat het dode beestje inmiddels vervangen wordt. Solved en locked, dan maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.