Toon posts:

[G5 iMac] Nu nog de moeite waard om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het zin heeft om op ebay bijvoorbeeld nog een Imac G5 te kopen.

ik heb geen 1500 euro over voor een nieuwe imac en vroeg me af of het nog zin heeft een G5 te kopen.

Dus mijn vraag ja of nee?

mvg bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Je kan er zeker nog wat mee internetten / tekstverwerken, maar het probleem is dat er tegenwoordig vrijwel geen software meer geschreven wordt voor PowerPC macs.

Persoonlijk zou ik een Intel Mac toch echt wel aanraden, en dan bij voorkeur minimaal een Core 2 Duo. Een ander alternatief is om voor nieuw te gaan, en dan te kiezen voor een i3 21,5. Dat moet volgens mij wel rond de 1000 euro wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou het niet doen. De g5 processor wordt na leopard niet meer ondersteund (powerpc). Veel programma's zullen niet meer werken op een g5 en de programma's die het wel doen zullen nu of in de toekomst de ondersteuning staken.

Ik zou voor een tweedehands intel gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door A.Kebab op 09-08-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt dan zoek ik daar wel even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 11:15

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Ik zou deze ook meenemen in je overweging, kost misschien net iets meer, maar gaat langer mee qua software ondersteuning.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik heb de titel aangevuld. Probeer altijd een goede specifieke titel te kiezen, die de lading van je vraag of probleem dekt: "[G5 iMac] Nu nog de moeite waard om te kopen?".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige maand nog een iMac G5 gekocht, en voor mij voldoet 'ie prima! Heeft iSight dus ik kan Skypen, Office 2008 werkt prima, Photoshoppen gaat ook en webbrowsen is ook geen probleem.

Wil je alle nieuwe snufjes zoals de App Store en bijvoorbeeld Mac OS X Lion - dan moet je inderdaad een Intel Mac kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn advies is: overslaan. Doorsparen. Desnoods een nieuwe Mac Mini aanschaffen op je bestaande scherm/keyboard/muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
De grote vraag is natuurlijk, waarvoor gebruik jij je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Als ik voor ongeveer 400 euro een prima imac G5 of Powermac kan kopen zou ik dat absoluut doen, ligt er overigens idd voor het grootste gedeelte aan welke nieuwe software je wil gaan draaien. Echter voor audio/video bewerking ed. is een G5 Powermac nog perfect.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 23:41
Voor 500 euro scoor je op MP een 20 inch Core 2 Duo uit 2007/2008. Ik zou nooit een G5 kopen, ondanks mijn zwak voor het powerpc platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:58
Kijk een naar de iMac's op marktplaats of hier in V&A :)

iMac g5 zou ik niet doen, wordt niet meer goed ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48

ToCuS

It begins in the brain!

sebastius schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:58:
Mijn advies is: overslaan. Doorsparen. Desnoods een nieuwe Mac Mini aanschaffen op je bestaande scherm/keyboard/muis.
Dat zou ook mijn idee worden als ik een mac wil en niet te duur uit wil zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 899 heb je nu bij MM en Saturn de Imac i3. Zou ik eerder daar voor gaan, kun je jaren mee doen...
of idd een mac mini
Pagina: 1