Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NT Authority\Network service in SQL Server

Pagina: 1
Acties:

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik ben bezig met een installatiescript, waarbij een service wordt geinstalleerd onder het NT Authority\Network service account. Het installeren van de service gaat prima met behulp van SC create <servicenaam> binpath= <pad naar executable>,start= auto, obj= NT Authority\Network Service. Dit account moet ook worden aangemaakt in SQL Server (eigenlijk alle versies vanaf SQL Server 2005) op zowel engelstalige machines als nederlandstalige machines (en later wellicht ook duitse en franse machines).

Dat aanmaken van de accounts gebeurt via SQLCMD, met het commando
code:
1
2
USE MASTER CREATE LOGIN [NT Authority\Network Service] FROM WINDOWS; 
GO

Dat werkt prima op engelstalige machines, maar op nederlandstalige machines wordt hier opeens de gebruikersnaam "netwerkservice" verwacht. In de serviceconsole zie je ook die nederlandse aanduiding staan, maar met het opvragen via SC qc <servicenaam> komt het engelstalige logonaccount tevoorschijn. Ook in de registry wordt hetzelfde (engelstalige) account gebruikt.

Hoe kan ik de nederlandse accountnaam ergens uitlezen (programmatisch?), Ik kan de naam uiteraard ook wel hard coderen, maar als ik dat kan voorkomen, dan graag...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geef de Well Known SID dan op als alternatief :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Poltergeist
Ik dacht eigenlijk niet dat je zomaar een SID kunt opgeven bij Create Login, maar ik ga dat vanmiddag zeker even proberen. En anders even zoeken naar een manier om vanuit een SID de lokale gebruikersnaam te krijgen...

• Poltergeist
Je kunt dus geen SIDs opgeven met create login... Ga het nu op een andere manier oplossen: Ik ga psgetsid.exe van sysinternals gebruiken om de correcte naam te krijgen. Die geeft wel de lokale naam met
code:
1
PsGetsid "s-1-5-20" /accepteula

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook de computername + $ gebruiken normaal gesproken

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Kun je het installatiescript niet eerst de OS taal laten bepalen, en afhankelijk daarvan "network service" of "netwerkservice" laten aanmaken?

• Poltergeist
@JeroenV_: Dat kan, maar als het straks op een italiaanse machine gestart moet worden? Of op een duitse, of deense, of zweedse? Dan moet ik elke keer het script aanpassen. Nu kan ik het gewoon uitlezen, en werkt het altijd, onafhankelijk van de taal.
Pagina: 1