Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NetGear WNDR3700. Fijn apparaat, maar het wireless bereik laat te wensen over. Dus zit ik voor de zolder naar een Range Extender te kijken. Ik denk aan NetGear, even aannemend dat dat elkaar in ieder geval niet zal bijten.
Nu is er de WN3000RP http://www.netgear.com/ho...e-extenders/WN3000RP.aspx en de WN2000RPT http://www.netgear.com/ho...-extenders/WN2000RPT.aspx

Ik kom er niet echt uit welke nu beter is? De ene kan gewoon in het stopcontact, en de andere lijkt zo te zien bedraad te moeten worden "gevoed"? Maar qua bereik??

Iemand enig idee wat hier de beste keuze is? extra LAN poorten heb ik niet nodig. Als een andere range extender ook goed is, welke zou dat zijn, en geeft het niet als het een ander merk is?

Dank!
WV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik heb de 2000RPT en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Er moet inderdaad een stekkertje in het stopcontact, en vervolgens is het verbinding maken, naar mywifiext.net navigeren, netwerkje uitkiezen en gaan met die banaan. Werkt goed, ook qua bereik erg netjes. Met het netwerk beneden krijg ik 2 streepjes, met deze de 5 volle streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50

Terrestraeon

END OF LINE

De simpelste en beste oplossing is volgens mij die WN3000RP.
Afhankelijk van de prijs, zou je misschien ook aan Apple Airport Express kunnen gebruiken, die doet dat ook en heeft nog extra features.

Edit: Die WN2000RPT is eigenlijk hetzelfde, maar heeft dan nog een 4-poorts hub ingebouwd, wat voor jou (denk ik) toch niet nodig is en waarschijnlijk een meerprijs met zich meebrengt.

[ Voor 32% gewijzigd door Terrestraeon op 08-08-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik heb ervaring met de Netgear WN2000RPT en de FRITZ!WLAN Repeater N/G: die van Netgear is een fijn dingetje en werkt goed. Die van Fritz vond ik vervelend, die heeft een soort van touchscreen om wat dingen te kunnen doen, maar in sommige gevallen raakte hij zijn configuratie kwijt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas bij een vriend van mij de sitecom wifi repeater geinstalleerd en die werkte prima. hij heeft hem op de tweede verdieping en die versterkt nu het bereik van zijn linksys modem tot de derde verdieping. Ik vond hem anders vrij eenvoudig in gebruik, geen omkijken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Ik had (heb) hetzelfde probleem: ook met de WNDR3700 geen bereik op zolder, dus een WN2000RPT aangeschaft en op de eerste verdieping geplaatst. Drama! De repeater verliest voortdurend het contact met de router, zodat je wel de volle 5 streepjes verbinding met de repeater hebt, maar nog steeds niet op internet kunt. Oplossing zou moeten zijn om de repeater dichter bij de router te plaatsen, maar dan heb ik opnieuw geen bereik op zolder... |:(
Best kans dat het ding in een huis met minder dikke plafonds wel zou werken, maar daar heb je waarschijnlijk uberhaupt geen repeater nodig.
Repeater kopen, iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties. Ik heb nog wat reviews zitten lezen, ook internationaal... ga nu de nieuwere WN3000RP bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
...... Repeater kopen, iemand?
Ikke wel.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update: de repeater werkt op zich prima, echter alleen naar de laptops toe. Ik wil hem ook met mijn Galaxy Tab 10.1 gebruiken, die maakt wel verbinding maar krijgt toch geen volledig internet. Dit lijkt me dan echter meer een probleem met de tablet (of met android) dan met de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb hetzelfde probleem met mijn smartphones, ook Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:25:
Laatste update: de repeater werkt op zich prima, echter alleen naar de laptops toe. Ik wil hem ook met mijn Galaxy Tab 10.1 gebruiken, die maakt wel verbinding maar krijgt toch geen volledig internet. Dit lijkt me dan echter meer een probleem met de tablet (of met android) dan met de repeater.
Ik zit er ook over te denken om een range extender te kopen, maar dan moet hij wel samenwerken met mijn Galaxy Tab 10.1. Heeft iemand al ontdekt of alleen deze netgear het niet doet of dat android met geen enkele extender overweg kan?
Pagina: 1