• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik heb net een systeempje rond bovengenoemd moederbord opgetrokken, en bij het testen viel meteen op dat m'n USB-toetsenbord en -muis niks deden. Windows kon ik wel vrolijk installeren vanaf mijn bootable USB-stick, maar eenmaal in Windows word behalve die USB-stick geen enkel USB-apparaat herkend. Opvallend is dat van aangesloten apparaten zelfs de lampjes niet gaan branden. Ik heb alle poorten geprobeerd.

De Windows installatie is dus vers en in het BIOS staat de USB-controller gewoon aan. Zoals gezegd werkt een bootable stickje wel. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik hieraan doen?

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
soms staat er verder in de bios nog iets van usb muis en keybord compatible enable/disable

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Verder kun je eens proberen op te starten met een linux distributie (bijv. ubuntu) en kijken of je muis/toetsenbord daar wel werken. Ook al is de windows installatie schoon, je weet maar nooit

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Het probleem heeft zichzelf op miraculeuze wijze opgelost terwijl ik op een andere computer aan het schelden was. Whatever :/

Edit: het geluid werkt helaas nog steeds niet, heb drie verschillende drivers van Realtek geprobeerd en Windows krijgt het ook niet aan de praat, heel irritant.

[ Voor 39% gewijzigd door Singular1ty op 09-08-2011 02:12 ]

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Staat er niet ergens een mute vinkje aan, heb nl zoiets ook eens gehad. Je zoekt je rot, tig nieuwe drivers en nog niet werken, blijkt er ergens een mutevinkie aan te staan

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.