1366 of 1155... ik snap er niets meer van

Pagina: 1
Acties:

• kverhoef
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 12:56
Ik ben bezig zelf een systeem te bouwen, dit is de eerste keer, dus enige hulp wordt gewaardeerd. Ik wil perse een Intel i7 da's geen probleem maar nu raak ik de weg kwijt bij de keuze van het voetje. Ik zou gekozen hebben voor een 1366 maar nu lees ik net op tweakers dat de nieuwe Sandy bridge een lga-1155 voetje gebruikt. Nu wil ik niet perse €880 euro uitgeven voor een processor (dacht zelf meer aan €250) dus de aller nieuwste processor ligt ver buiten mijn budget maar het kan nooit kwaad om klaar te zijn voor de toekomst.

Nu zijn er moederborden en i7 in mijn prijsklasse die wel een 1155 voetje hebben maar ik kan me niet voorstellen dat ik later er een Sandy Bridge processor in kan prikken. Wat zie ik over het hoofd?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
1155 = Sandy Bridge! 1366 = Nehalem. Dat zijn oudere i7's.

• kverhoef
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 12:56
Ah.. zie je ik snapte er dus helemaal niets van! Bedankt dat je zo snel reageerde want ik had bijna een 1366 moederbord gekocht!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je op de CPU supportlist kijkt van je moederbord dan kun je gelijk zien welke CPU's er worden ondersteund op dat bord. Dan weet je zeker dat je goed zit :)