Socket 939 moederbord + HDMi videokaart = Audio over HDMi ?

Pagina: 1
Acties:

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-02 21:36
Hi All,

Ik lees overal tegenstrijdige berichten dus vandaar onderstaande vraag

Ik heb een DFI Lanparty SLi-D moederbord en wil deze graag gaan gebruiken voor mijn HTPC inc met een HDMi PCIe (Ati 5670) kaart.

Is het dan mogelijk om het geluid via de HDMi poort te laten verlopen? of heb ik daar een nieuwe type moederbord met een nieuwe variant van pcie voor nodig?

Alvast bedankt voor jullie input!!!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zou gewoon moeten werken. De ATi kaart heeft een audiochip die voor het geluid zorgt.

Verwijderd

Nano2009 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:24:
Hi All,

Ik lees overal tegenstrijdige berichten dus vandaar onderstaande vraag

Ik heb een DFI Lanparty SLi-D moederbord en wil deze graag gaan gebruiken voor mijn HTPC inc met een HDMi PCIe (Ati 5670) kaart.

Is het dan mogelijk om het geluid via de HDMi poort te laten verlopen? of heb ik daar een nieuwe type moederbord met een nieuwe variant van pcie voor nodig?

Alvast bedankt voor jullie input!!!
Een simpele zoekactie op Google levert het antwoord: http://www.amd.com/us/pro...n-hd-5670-overview.aspx#2

"Integrated HDMI 1.3 output with Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio"

"Integrated HD audio controller
Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats"

Je vraag is eigenlijk meer werkt een PCI-e 2.x kaart correct in een PCI-e 16x slot?
Ik kan me voorstellen dat het impact heeft op het grafische gedeelte van high end kaarten omdat de doorvoersnelheid te laag is. Net zoals je had bij AGP 4x en 8x. Ik zie echter niet hoe dit het audio gedeelte kan beïnvloeden. Waar lees je die tegenstrijdige berichten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 23:39 ]