Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Android App]Probleem met t.net app

Pagina: 1
Acties:

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Als de t.net-app in het (achtergrond)geheugen zit, en ik wil 'em weer openen, krijg ik de volgende melding:
Helaas!

De applicatie Tweakers.net(procescom.icemobile.tweakers) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Op "Nu sluiten" klikken levert op dat de app opnieuw probeert te starten, en opnieuw krijg ik de foutmelding.

Op Mantis is het nu 2x gemeld:
devtrack: App crashed bij laden uit het geheugen.
&
devtrack: App start niet op 2.3.3

Het enige wat helpt: via Instellingen -> Applicaties -> Applicaties Beheren -> Tweakers.net en dan op "Gedwongen stoppen" klikken. Daarna kan ik de app weer starten zonder problemen.

Hopelijk op deze manier wat aandacht voor dit probleempje. Ben ik (naast Rafe & MuddyMagical) de enige die hier last van heeft?

Mijn telefoon: HTC Desire S met 2.3.3.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
Je bent niet de enige die hier last van heeft. Ook mijn Desire (met zowel 2.2 als 2.3.3) loopt tegen dit probleem aan. Buiten de oplossing die jij aandraagt, werkt het bij mij ook om als een gek de "backtoets" in te drukken tijdens het opnieuw opstarten van de app. Uiteraard kom je dan op enig moment weer in je home-scherm, maar kan je de app wel weer openen.

Wel irritant inderdaad!

Sometimes you need to plan for coincidence

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hmmbob
Ah, nog niet eerder gezien, maar.....
Bugs mag je melden via Devtrack. Als je hier nog geen account voor hebt, dan moet je deze speciaal aanmaken.
Topic lijkt me niet heel verkeerd dus, gelet op het stopzetten van de devtrack. Anyway, nog meer klanten dus met een haperende app...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Het probleem is bekend maar alle input is welkom! :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10

bonzz.netninja

Niente baffi

De crash problemen op verschillende android toestellen zijn inderdaad bekend en laten we asap oplossen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
zeef schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:17:
Zoeken jullie specifieke input? Geen idee of ik iets in kan stellen op mijn telefoon om wat duidelijkere log-files te genereren?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heb het ook, Desire S. Ik heb ook al een keer op rapport verzenden geklikt, misschien hebben jullie daar wat aan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

In de market kunnen wij de error meldingen terug zien. :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Ook erg onhandig (op mijn Eee pad Transformer met dock) is dat de app alleen werkt in portrait mode.
Kan de volgende versie aub zelfdraaiend zijn?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bonzz.netninja schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:50:
De crash problemen op verschillende android toestellen zijn inderdaad bekend en laten we asap oplossen
Helaas met de nieuwste versie nog niet opgelost (HTC Desire S). Heb weer een rapportje verzonden. De eerste keer na een verse boot van het toestel werkt de app goed, alle keren daarna crasht 'ie.

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-09-2011 16:11 ]

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
En ik kwam er net opeens achter dat Devtrack niet meer gebruikt wordt... kon er niets van vinden in een .plan?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
De devtrack is uitgefaseerd. We hebben een intern systeem waar we zelf tickets in kunnen schieten. Voor jullie is er natuurlijk altijd LD dat 24/7 open is. :) Ik zal in ieder geval even een .plan tekstje maken. Dat had ik al lang gedaan maar dan als [MED] : Mantis gaat sluiten. leve het Lieve Devvers forum!

[ Voor 24% gewijzigd door zeef op 19-09-2011 17:13 ]

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:17:
Ik was laatst aan het lezen in het topic van de android-app en toen werd deze bug ook beschreven.

[offtopic]
bonzz.netninja schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:29:
[...]

Als we er niet uitkomen zullen we inderdaad echt aan het debuggen moeten gaan en ben ik van plan om een aantal users, die problemen ondervinden, deze speciale versie te laten installeren (als ze dat willen natuurlijk :P anders moet ik snachts langskomen met een knuppel)
Het helpt misschien niet veel, en misschien heb ik harstikke fout maar...

Ik lees hier dat een aantal users problemen niet hebben als ze de BACK BACK BACK methode gebruiken ipv instant-home. Daarom denk ik dat er misschien een bug zit in de onResume van de nieuws-activity? Zie ook bijbehorende illustratie van Google:
Afbeeldingslocatie: http://developer.android.com/images/activity_lifecycle.png

Even een verduidelijking, wanneer users de back-button op hun telefoon gebruiken zeggen ze geen problemen te hebben. Wanneer ze gewoon de home-button gebruiken crasht hij daarna bij het opstarten. Daarom denk ik dat er een probleem zit in de nieuws-activity´s onResume(). Aangezien de volgende keer dat de app gestart wordt de onResume() method wordt aangeroepen van de activity die ze gesloten hebben met de home button.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 22:40 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

As we speak gaan we hopelijk voor eens en voor altijd de bug de nek omdraaien. Daarom een kleine inventarisatie, bij wie speelt de bug nog?

• Hmmbob
Jep, wel minder vaak heb ik de indruk. Maar vanochtend nog.

[ Voor 90% gewijzigd door Hmmbob op 17-11-2011 19:31 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

groenteboer, welk toestel/rom heb jij?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Om eerlijk te zijn is die bug zeer waarschijnlijk vrij eenvoudig te fixen. Om mijzelf even te quoten in het andere topic De crashende Tweakers Android App...
alex3305 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:56:
Dat is blijkbaar een timingsissue die veroorzaakt wordt door threading. Dit kun je op verschillende manieren oplossen, maar het makkelijkste is om een callback te maken (functie dus) die aangeroepen wordt in de klasse, in plaats van de code direct in de nieuwe thread te butsen.
Daarnaast kan het inderdaad ook een lifetime issue zijn, waarbij dus de OnCreate(), OnStart() of OnResume() niet goed verwerkt wordt.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:04:
Om eerlijk te zijn is die bug zeer waarschijnlijk vrij eenvoudig te fixen. Om mijzelf even te quoten in het andere topic De crashende Tweakers Android App...

[...]

Daarnaast kan het inderdaad ook een lifetime issue zijn, waarbij dus de OnCreate(), OnStart() of OnResume() niet goed verwerkt wordt.
Ja dat schreef je en toch wil ik graag de bug ook kunnen reproduceren anders weten we nooit of het daadwerkelijk gefixt is :)

• Hmmbob
bonzz.netninja schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:01:
groenteboer, welk toestel/rom heb jij?
HTC Desire met Pre-rooted Stock Gingerbread rom van Teppic (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1200261)

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Geen android dev zoals Groentenboer jammer genoeg maar ik heb er ook nog last van. HTC Desire Z stock firmware 2.3.3.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
bonzz.netninja schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:35:
[...]

Ja dat schreef je en toch wil ik graag de bug ook kunnen reproduceren anders weten we nooit of het daadwerkelijk gefixt is :)
Net even getest op mijn Gingerbread rom (based on Dell Streak 2.3.3 unofficial) en ik krijg geen crashes gereproduceerd. Daarnaast heb ik nogal een chatty kernel, dus logcat werkte niet lekker :X. Ik zal later nog eens doortesten.

Edit: Het zou ook nog eens kunnen dat het door afbeeldingen in de applicatie komt. Hier heeft Android namelijk moeite mee, omdat afbeeldingen niet binnen de geheugenruimte van Dalvik vallen. Dus een vraag voor anderen, hebben jullie er altijd last van of alleen wanneer je veel hebt bekeken?

Dit kan ook tevens samenhangen met de ingestelde heap size door de ontwikkelaar van de ROM. Bij mij is deze vrij groot, maar ik zal eens proberen wat er gebeurt met een kleine heap.
Lijkt het vooralsnog niet te zijn.

Wel heb ik wat andere opmerkingen, namelijk dat de back toets de app afsluit is op Android onwenselijk. Android doet zelf aan geheugenmanagement. In het contextmenu heb je Settings en Index, dat kan natuurlijk ook gewoon Nederlands :).

[ Voor 44% gewijzigd door alex3305 op 18-11-2011 14:22 ]

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
bonzz.netninja schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:50:
As we speak gaan we hopelijk voor eens en voor altijd de bug de nek omdraaien. Daarom een kleine inventarisatie, bij wie speelt de bug nog?
Ah, mooi dat er nu naar gekeken gaat worden!

Ik heb hem zelf nog dagelijks. Als ik 's ochtends de nieuwsberichten lees, de app verlaat met de home knop, vervolgens wil ik 's avonds weer even gaan lezen. Als ik de app dan open springt die van de nieuwsitems direct naar het hoofdmenu uit en daar krijg ik meteen de "onverwachts gestopt" melding. Soms komt die ook nog een paar keer terug als ik op "Nu sluiten klik"

HTC Desire
2.3.3 Sense ROM (Leedroid HD)
Het is op 3G mocht het interessant zijn, geen idee of wifi het ook doet.

Heb trouwens net weer een rapport gestuurd.

• Hmmbob
En zojuist weer.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Gisteren hebben we waarschijnlijk het probleem kunnen isoleren en hebben een test versie gemaakt die nu bij onze testgroep ligt.

@groenteboer mocht je interesse hebben dan zou ik je graag deze test versie ook laten testen. Stuur mij even een DM, dan regelen we dat.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
HTC Desire S 2.3.3

Ook nog steeds dezelfde problemen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CoRrRan schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:53:
HTC Desire S 2.3.3

Ook nog steeds dezelfde problemen.
Idem.

• Hmmbob
bonzz.netninja schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:03:
[...]

Gisteren hebben we waarschijnlijk het probleem kunnen isoleren en hebben een test versie gemaakt die nu bij onze testgroep ligt.

@groenteboer mocht je interesse hebben dan zou ik je graag deze test versie ook laten testen. Stuur mij even een DM, dan regelen we dat.
Met de testversie geen problemen meer. App springt nu bij het hervatten wel vaker terug naar het beginscherm ipv direct naar de timeline, maar da's prima.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 20:13
Op de HTC Sensation (Android 2.3.4) dezelfde problemen.

Als er nog testers nodig zijn, wil ik me hierbij aanmelden.

Is got.ram.io geintegreerd? ;)

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:00

koku

Tnet Devver
Sinds gisteren staat een nieuwe versie (1.6) in de Market. Hierin zou het crash-probleem moeten zijn verholpen.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Ik heb het nog niet zien crashen inderdaad.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gisteren zag ik de update al voorbij komen. Tot nog toe geen crashes. Zal het vandaag even aankijken (heb toch de hele middag college).

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Als ik de app al een keer eerder had gestart dan kreeg ik de melding voorheen altijd. Na 1,5 dag op de nieuwe versie en enkele keren gebruik nog geen crash gehad dus voor mij is het nu al hele verbetering.

Ik begreep dat deze versie (i.t.t. vorige) intern is ontwikkeld, dus goed gedaan heren d:)b

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier ziet het er ook goed uit, goed werk!

Pagina: 1