Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win7 Sysprep/WAIK met Clonezilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje bezig met het opzetten van een image/loadset deployment systeem met behulp van Clonezilla server. Voor Windows XP in combinatie met Sysprep en wat andere ontwikkelde zaken gaat dit volledige geautomatiseerd, aanmelden op netwerk, domein, computer naam op basis van Service tag etc.

Nu is mijn probleem het volgende:
Ik heb een Clonezilla server draaien waar de images op staan, dit loopt via PXE boot op een Ubuntu server.
Voor Windows 7 kom ik echter veel topics tegen over WAIK etc. maar nergens met een referentie aan CloneZilla. Ik wil de image zo maken dat deze volledig unattended Windows 7 Ultimate terug zet om een of meerdere machines met daarbij alle geïnstalleerde applicaties (zoals in de schone loadset staan), instellingen en autmatische aanmelding bij netwerk, domein, machine naam etc.

Aangezien veel machines minimaal 1x per week een schone loadset nodig hebben wil ik zo min mogelijk tijd besteden aan het re-imagen van een machine.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Bump.... iemand suggestie?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar waarom probeer je zelf het wiel uit te vinden en maak je geen gebruik van de door Microsoft aangeleverde tooling zoals WDS?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B