Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na veel te hebben opgezocht ben ik er nog steeds niet uit.
Het probleem is alsvolgt; ik wil oud beeldmateriaal overzetten van band -> naar de pc d.m.v. een firewire kabel.

JVC GR-D720E -> Firewire kabel -> pc.

Alleen word de firewire poort niet bij mijn kennis zijn pc gevonden, de pc werd met Windows XP geleverd waar het toen wel op hoorde. (Media Center). Nu staat windows 7 erop, alleen werken de firewire drivers niet. De drivers zijn wel op de officiele HP site te vinden, alleen niet voor windows 7.. Alleen maar voor Windows XP. :|

(Dan heb ik het over de drivers van het moederbord etc. niet specifiek de firewire poort). :X

Wat is er geprobeerd:
Drivers geprobeerd / Andere kabel geprobeerd.

Iemand een idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een klein schopje naar FGW. :)

Je hebt niet toevallig ergens een computer met WinXP? Of misschien een virtual machine met WinXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Exacte model PC en device ID van het apparaat?
http://www.makeuseof.com/...y-their-vendor-device-id/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank MIg29, en wagenveld. Ik zal z.s.m. meer info wat betreft de pc geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
Je kan eventueel de oude (legacy) firewire driver forceren in windows 7: YouTube: ‪Windows 7 1394 legacy driver swap‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Danku! Vanavond krijg ik het serienummer van de welbekende media center pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
De JVC GR-D720E is trouwens geen analoge camera. Er gaan Mini-DV bandjes in en dat is toch echt een digitaal medium.

Heb je toevallig een vriend met een Mac? Mac's ondersteunen Firewire namelijk beter dan Windows.

Edit: Toen ik dit bericht poste stond er in de titel van het topic dat het om een analoge camera ging. Vandaar die eerste opmerking.

[ Voor 25% gewijzigd door ElektroNeko op 17-08-2011 23:52 . Reden: Verklaring eerste opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik snap je eerste opmerking niet helemaal. Niemand beweert volgens mij dat het om een analoge camera gaat.

Tip van de Mac is een goede. Daarnaast zijn er DVD-recorders (zo'n ding onder je tv) met een 4pins firewire aansluiting (zelfde als op je camera) die doorgaans dan ook je beeld op een DVD kan zetten :)

Edit: ah titel, dank collega!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 11-08-2011 14:07 ]

Pagina: 1