Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na veel te hebben opgezocht ben ik er nog steeds niet uit.
Het probleem is alsvolgt; ik wil oud beeldmateriaal overzetten van band -> naar de pc d.m.v. een firewire kabel.

JVC GR-D720E -> Firewire kabel -> pc.

Alleen word de firewire poort niet bij mijn kennis zijn pc gevonden, de pc werd met Windows XP geleverd waar het toen wel op hoorde. (Media Center). Nu staat windows 7 erop, alleen werken de firewire drivers niet. De drivers zijn wel op de officiele HP site te vinden, alleen niet voor windows 7.. Alleen maar voor Windows XP. :|

(Dan heb ik het over de drivers van het moederbord etc. niet specifiek de firewire poort). :X

Wat is er geprobeerd:
Drivers geprobeerd / Andere kabel geprobeerd.

Iemand een idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein schopje naar FGW. :)

Je hebt niet toevallig ergens een computer met WinXP? Of misschien een virtual machine met WinXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Exacte model PC en device ID van het apparaat?
http://www.makeuseof.com/...y-their-vendor-device-id/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank MIg29, en wagenveld. Ik zal z.s.m. meer info wat betreft de pc geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Je kan eventueel de oude (legacy) firewire driver forceren in windows 7: YouTube: ‪Windows 7 1394 legacy driver swap‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku! Vanavond krijg ik het serienummer van de welbekende media center pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
De JVC GR-D720E is trouwens geen analoge camera. Er gaan Mini-DV bandjes in en dat is toch echt een digitaal medium.

Heb je toevallig een vriend met een Mac? Mac's ondersteunen Firewire namelijk beter dan Windows.

Edit: Toen ik dit bericht poste stond er in de titel van het topic dat het om een analoge camera ging. Vandaar die eerste opmerking.

[ Voor 25% gewijzigd door ElektroNeko op 17-08-2011 23:52 . Reden: Verklaring eerste opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je eerste opmerking niet helemaal. Niemand beweert volgens mij dat het om een analoge camera gaat.

Tip van de Mac is een goede. Daarnaast zijn er DVD-recorders (zo'n ding onder je tv) met een 4pins firewire aansluiting (zelfde als op je camera) die doorgaans dan ook je beeld op een DVD kan zetten :)

Edit: ah titel, dank collega!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 14:07 ]

Pagina: 1