Freesco op HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey,

Ik heb Freesco al draaiende op een diskette. Nou heeft mijn kleine f*cking broertje op het knopje gedrukt van de diskettedrive.

Ik wil dus alsnog Freesco op de Hdd zetten. Als ik het commando move2hdd geef neemt ie dan ook de huidige instellingen die er al in zitten over of moet ik het overnieuw instellen?

thnx

Verwijderd

dan vraagt hij of je wilt beginnen met nieuwe instellingen of je oude instellingen wilt mee nemen.

Verwijderd

als je een HD hebt, waarom dan FreeSCO?

neem debian >:)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
1: Ja hij neemt alle instellingen mee op je hd.
Maar je zult het wel automatisch moeten laten booten.

2: Het maakt niet uit als je op het diskette knopje drukt, doe ikook zovaak. Server blijft zelfs mooi door draaien.
Later diskette er weer in en geen probleem.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 11:57 schreef Zemanova het volgende:

Debian is niet heilig hoor. Leg mij eens uit hoe je een firewall/router met debian maakt op een 486, met een 40Mb schijf en geen cd-rom speler....

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 11:57 schreef Zemanova het volgende:

wat een handig antwoord... |:(

maar goed dat er mensen zijn die zo fanatiek zijn in het schreeuwen van verkeerde antwoorden dat ik tenminste net niet het idee heb dat sommigen er hier _echt_ verstand van hebben

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Op dinsdag 20 maart 2001 12:05 schreef koosmp3 het volgende:
1: Ja hij neemt alle instellingen mee op je hd.
Maar je zult het wel automatisch moeten laten booten.
Start ie niet automatisch op dan als freesco op de hd staat, net als op de diskette?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nee want je komt in dos terecht. Maar met een autoexec.bat die het commando router.bat bevat is dat ook opgelost.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Sja, maar als je geen ms-dos hebt start ie daar dus ook niet in op.

Ik heb er geen ms-dos op, en ik heb dos hier ook niet liggen. Wil er nog wel een hd inzetten voor de webserver.

Btw, ik werd ge-icq'ed door ene sebastiaan. Maar het is wel handig als je je icq nummer of e-mail adres dan ook achterlaat, dan kan ik je ook terugmailen.

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 13:31 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe je een firewall/router met debian maakt op een 486, met een 40Mb schijf en geen cd-rom speler....
50 MB is geloof ik het minimum, maar misschien valt dat te tweaken. Cd-rom speler heb je uiteraard niet nodig. Netwerk (!)

Verwijderd

Geen ms dos? Er is een dos clone, dacht dat deze freedos oid heet, ga wel even voor je zoeken.

• kareltje21
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
makkelijker is het om op een windows machine een opstartdiskette te maken, hiermee je 486 te booten, format c: /s te doen (wordt ie geformateerd en boot vanaf c) vervolgens vanaf freesco floppy te booten en move2hdd te doen. (je krijgt dan een keus om je instellingen wel/niet te willen behouden).
hierna van c booten (kom je in dos), met commando
echo router >> autoexec.bat
ervoor zorgen dat freesco automatisch opgestart wordt.
hierna opnieuw booten en als het goed is boot ie nu direct freesco (met windows 95/98 splash screen).

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren even van flop naar hd gegaan en werkt als een trein. Stomme ik was alleen vergeten om in Win 2000 z'n firewall ff uit te zetten en kwam dus met geen mogelijkheid op internet. Nu wel... Hoera!!!
Pagina: 1