Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
Beste Tweakers,

Voor mij zusje heb ik vorige week een Samsung NP300V3A-S02 gehaald. Dit omdat ze volgende week voor 7 maanden naar Singapore gaat voor stage. Echter merken we nu dat de laptop wel contact kan leggen met wifi-G netwerken (geen stabiele verbinding), maar krijgt het alleen maar een error-melding als we contact willen leggen met een wifi-N netwerk. Is dit normaal? Want ik denk zelf dat als het wifi-G kan, doet de wifi-chip het gewoon en zou het ook wifi-N aan moeten kunnen (dat geven de specs ook aan).

Drivers opnieuw installeren en routerinstellingen doornemen hebben tot nu toe geen effect gehad en een gesprek met de Samsung helpdesk (van een uur!) heeft ook niks geholpen (suggestie van Samsung: bel met de routerfabrikant, ook al hebben andere laptops, tablets en smartphones in de woning geen probleem met de router).

Heeft iemand een idee/suggestie/tip wat ik nu zou kunnen doen? Reparatie heeft geen zin, want dat duurt 2 tot 4 weken. Ik heb inmiddels al een email naar de internetwinkel gestuurd met dit probleem, maar moet nog een reactie van hun krijgen (wellicht kunnen zij het repareren/omruilen/retourneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Klinkt als een defect, of toch een compatibiliteitsconflict tussen de laptop en de router. Wat voor router is het?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
De router is een Netgear WNDR3700.

Overigens denk ik ook dat het een defect is. Aangezien de laptop vorige week dinsdag is geleverd, kan ik eventueel iets met koop op afstand doen oid? De reden hiertoe is dat ik snel een normaal functionerende laptop nodig heb ivm de buitenlandse stage.