4870 crossfire of nieuwe 67xx serie?

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik heb zojuist mijn computer een upgrade gegeven met een AMD Phenom II X6 1090T en een SSD schijf. Verder zat er al 4 gb RAM in, en een Sapphire Radeon 4870 1GB. Het budget is nu eigenlijk op, maar ik vroeg me af of ik voor een paar tientjes misschien nog een 2e Radeon 4870 op de kop moet tikken en de boel in crossfire laten draaien. Of doe ik er slimmer aan om voor dat geld een nieuwe generatie kaart te kopen mer DX11 support? Deze kaart kan tot 10.1 aan en ivm het budget vraag ik me af of ik er bij een nieuwe kaart echt goed op vooruit zou gaan.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Ik mis het moederbord en de voeding.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Bovendien is een nieuwe 67xx serie niet sneller dan je 4870. Een 6770 is een 5770 met een ander serienummertje :) en een 5770 is ongeveer net zo snel als je 4870 1GB.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Knul schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:41:
Bovendien is een nieuwe 67xx serie niet sneller dan je 4870. Een 6770 is een 5770 met een ander serienummertje :) en een 5770 is ongeveer net zo snel als je 4870 1GB.
Nuja, hoe presteert het tov een top kaart van nu? Ik zit niet zo heel erg meer in de nieuwste termen, vandaar. Een 6950 bijvoorbeeld als ik de pricewatch zo bekijk?

Mijn moederbord is een MSI DKA790GX, die heeft 2 16x PCIe sloten dus daar is ruimte voor.
Voeding zit ook wel goed denk ik, een Cooler Master Silent Pro M600 (600 Watt)

youtube.com/@hisrep

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:45:
[...]

Nuja, hoe presteert het tov een top kaart van nu? Ik zit niet zo heel erg meer in de nieuwste termen, vandaar. Een 6950 bijvoorbeeld als ik de pricewatch zo bekijk?

Mijn moederbord is een MSI DKA790GX, die heeft 2 16x PCIe sloten dus daar is ruimte voor.
Voeding zit ook wel goed denk ik, een Cooler Master Silent Pro M600 (600 Watt)
Een 6950 is wel een behoorlijke upgrade, ik denk dat die zon 40-60% sneller is, maar als je het precies wilt weten moet je even naar benchmarks gaan kijken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Maar wat doe je nu eigenlijk met je computer? Welke games speel je, en heb je momenteel genoeg FPS om op je eigen resolutie alles vol open te zetten? Is het antwoord Ja, dan heb je vrij weinig aan een nieuwe videokaart en kun je beter je geld sparen.

-_-

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Voornamelijk Starcraft II, LOTRO en Duke Nukem Forever. Heel zwaar is het allemaal niet, maar het is meer dat een 4870 straks nóg moeilijker te krijgen zal zijn 2e hands. Als ik hem nu voor een paar tientjes op de kop kan tikken is het misschien nog een leuke upgrade voor toekomstige games dacht ik. DX10.1 verschilt toch niet heel veel van 11?

youtube.com/@hisrep

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

DX11 heeft tesselation. Dat is wel een vooruitgang, maar niet voor mid-range kaarten. De hoeveelheid power dat het tesselation gebeuren kost is behoorlijk. Wil je daar gebruik van maken zul je toch flink moeten investeren in een videokaart.

Waarschijnlijk is een HD4870 straks beter te krijgen dan nu. 2e hands dan. Mensen die nu zo'n kaart in hun systeem hebben zitten zijn tevreden met de performance. Een HD4870 draait nagenoeg alle gangbare games van nu prima tot 1080P. Als er over een half jaartje wat zwaardere games uitkomen (BF3, ES5) zijn mensen weer geneigd te upgraden en worden die kaarten weer meer beschikbaar.
Het is niet de zeldzaamheid van eerdere crossfire edities (x1800 master card?) waar we over praten.

Enfin, gewoon wachten. Als het allemaal prima speelbaar is is het prima. Wordt het allemaal wat zwaarder en heb je de financien om te upgraden, dan upgrade je.

-_-

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Je hebt wel gelijk denk ik de SSD en processor upgrade zal al heel wat aan de performance doen, een 2e handsje op de kop tikken kan over een half jaar idd ook nog wel.

youtube.com/@hisrep

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02 23:45
4870 in CF is vergelijkbaar met een 5870.
Een 6950 is sneller dan een 5870 maar het verschil is niet al te groot.
Houd er rekening mee dat 2 * 4870 aardig wat warmte en geluid produceren en dat AMD niet al te veel meer doet aan optimalisaties voor de HD4*** series.

Benchies van een 4890 vs 6950
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v624/mudfrog/PC/GPUChart1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Zanac-ex op 09-08-2011 14:01 ]

Pagina: 1