[Lion] Vervangen Mac Mini icon voor netwerkbenadering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik ben me volledig bewust dat dit een beetje futiel aanklooien is maar ach, een mens moet wat in z'n vakantie.

In mijn netwerk bevind zich een nieuwe Mac Mini (2011). Zoals je weet ziet die er net even anders uit dan het 2010 model (geen dvd-drive).

Als ik via m'n iMac (was Snow Leopard, geupgrade naar Lion) deze Mini benader zie ik een verkeerd icoon. Wel van een Mini maar niet het juiste model! En, decadent als ik ben, ik wil wel graag het goede icoontje.

Afbeeldingslocatie: http://www.alearner.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/06/features_hero_201006151.png
vs
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macmini/images/overview_hero.png

Vreemd is dat de mini zelf wél het goede icoon heeft voor zichzelf (in Finder). Dit zette mij tot denken. Heb ik een iets andere versie van Lion, of zit er iets anders niet helemaal goed?

Wat heb ik gedaan tot nu toe:

- Icoon geript van de Mini
- Geprobeerd het via 'Toon Info' er in te kopieren. Geen succes
- Geprobeerd via de bibliotheek het icoonbestand te vinden. Geen succes.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of is er iemand met ook een 2011 mini in het netwerk die wél het goede plaatje weergeeft? (let op, de mini zelf heeft het goede icoon bij mij, maar m'n iMac niet).

Wederom, dit is een decadent, zinloos topic. Belachelijk bijna. Maar ik vermaak me er mee :P

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 08-08-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:54
Nou, ik vind het wel grappig. Leuk dat je het zelf ook probeert op te lossen. Per slot is Apple zelf ook vaak heel pietje precies met dit soort details, dus misschien moet je het als bug melden bij ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het icoon is te vinden in /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources. Het 'nieuwe Mac mini' zal onder Snow Leopard nog niet te vinden zijn, daarvoor zal je de file moeten kopiëren naar dezelfde plaats op de Snow Leopard machine, en waarschijnlijk de file /System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Info.plist aan moeten passen. Onder 'Exported Type UTIs' kan je diverse definities voor systemen vinden.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/lugt8Dp

Ik vermoed dat je een nieuwe definitie moet maken met het nieuwe icon, en daarna moet rebooten.

Note: ik weet niet zeker of dit werkt, maar ik vermoed dát het kan werken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 08-08-2011 16:13 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Even een vergelijking gedaan: De Mini heeft in zijn Lion wel een com.apple.macmini-unibody-no-optical.icns. Maar mijn iMac met Lion heeft het bestandje dus niet :P Deze heb ik nu toegevoegd aan de bundle.

Vreemd geval. Verdere inspectie geeft dat de iMac versie 301.16 heeft, en de mini 301.16.1.

Gek genoeg heeft de info.plist wel de verwijzing naar het goede icoontje. Tijd voor een reboot, kijken wat er gebeurt.

Update Reboot en het toevoegen van het icon aan de bundle heeft niet geholpen. Gek verhaal dit.

[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 08-08-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je de plist ook aangepast?

Niet goed gelezen :+ Welke wijzigingen heb je aangebracht in de Info.plist ?

[ Voor 65% gewijzigd door Whieee op 08-08-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:56:
Heb je de plist ook aangepast?

Niet goed gelezen :+ Welke wijzigingen heb je aangebracht in de Info.plist ?
Geen, ze waren identiek, dus niks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

sebastius schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:30:
[...]

Geen, ze waren identiek, dus niks gedaan.
kan je de children van com.apple.device-model-code van de betreffende entry eens posten? :)

Pagina: 1