Brom vanuit mijn HK hkts7 subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 21:29
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds gisteren komt er een vervelende brom uit mijn subwoofer wanneer deze op standby staat. Ik heb het volgende geprobeerd:

- De subwoofer op een andere stopcontact aangesloten.
- De kabel tussen de subwoofer en de receiver er tussen uit gehaald.
- Netstroom stekker omgedraaid in het stopcontact gedaan (had ik ergens gelezen)

Als de subwoofer verspringt van standby naar aan. Dan verdwijnt de brom.

Ik heb uiteraard zelf al wat research gedaan. Helaas zonder oplossing.

Heeft iemand suggesties of een eventuele oplossing.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Terug gaan naar de winkel en 'm ter reparatie aanbieden? Ik noem maar wat geks hoor. ;)

• tweaker013
Helaas is dat niet mogelijk hij is net iets ouder dan 2 jaar. En had hem via ibood gekocht. Waar volgens mij de standaard garantie ook 2 jaar is.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-01 19:44
tweaker013 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:26:
Helaas is dat niet mogelijk hij is net iets ouder dan 2 jaar. En had hem via ibood gekocht. Waar volgens mij de standaard garantie ook 2 jaar is.
Kijken of het defect vaker in deze subwoofer voorkomt. Indien het defect vaker voorkomt dan toeval kan verklaren heb je best een case om reparatie/garantie te claimen bij HK. Indien dit niet kan/lukt kun je je nog beroepen op het (volgens mij) europese besluit dat bepaalde elektronica een bepaalde levensduur heeft. Komt erop neer dat in dit voorbeeld een subwoofer geacht wordt om 10 jaar te kunnen functioneren zonder defecten. In jouw geval gaat hij naar 2 jaar en 1 maand stuk. Hierbij heeft de subwoofer maar ~21% van de verwachte 10 jaar goed gefunctioneerd. Dit betekend dat jij 21% van de reparatiekosten zelf moet betalen en HK 79% zal moeten betalen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
tweaker013 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:26:
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je 'm niet kan laten repareren hè. Alleen niet binnen de garantie.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Gezien de actie's die je gedaan hebt, heb je een aardlus uitgesloten. Als de brom er echt alleen is als de subwoofer in stand-by staat dan vermoed ik een defect. De reputatie van betreffende subwoofer helpt ook niet mee om mijn vermoeden te ontkrachten. M.a.w. probeer garantie te claimen.

• tweaker013
Bedankt voor de reacties. Achteraf gezien is het niet echt een brom. Het zijn meer constante klopjes/plopjes. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Als ik mijn vinger op de conus leg dan stopt het. Ik weet niet of dit dan wat anders is?

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Lijkt mij een probleem met de elektronica....
Pagina: 1