Computerbehuizing voor vrouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik ben een computer aan het samenstellen voor mijn vrouw maar ik kan geen leuke "vrouwelijke"kast vinden.

Hiermee bedoel ik dat de WAF steeds in de weg ligt qua design.

Wife Acceptance Factor, Wife Approval Factor, or Wife Appeal Factor[1] (WAF), are design elements that increase the likelihood a wife will approve the purchase of expensive consumer electronics products such as high-fidelity loudspeakers, home theater systems and personal computers.

Wikipedia: Wife acceptance factor

Prijs is hierin natuurlijk belangrijk, het mag niet te veel kosten

Ik heb honderden kasten bekeken maar geen "vrouwelijke"types kunnen ontdekken...

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Heb je de overige onderdelen al, of is het nog mogelijk te kijken naar een barebone of mini-ITX? Die kasten zijn al snel minder groot en lomp dan de doorsnee case, sterker nog, ik zou zelfs durven zeggen dat er soms iets van 'design' aan valt te bespeuren.

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 08-08-2011 11:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

wat moet het kunnen? een leuk internet/office PCtje kan in een kleine ITX behuizing, die vanwege het kleinere formaat een hogere WAF hebben. heb je een grote rendering machine met multi-GPU's nodig dan gata dat natuurlijk niet passen. dan zal ook wel de WAF minder waarde hebben..

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, wat bedoel je met vrouwelijk? Wij kennen jouw vrouw niet natuurlijk. Maar ik gok dat je naar iets op zoek bent dat niet te groot is (micro atx?) met een beetje een strak design, niet te veel 'machine-uiterlijk', liefst met een leuk kleurtje?
Moet het trouwens een krachtige pc zijn? Anders zou je ook nog kunnen kijken naar van die nettops, die achterop monitoren met VESA aansluiting kunnnen worden geschroefd. Zie je em helemaal niet meer.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

* Falcon denkt aan roze fluffy ding die in het CM subforum stond..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je misschien iets zoals dit

http://www.hardwarecanuck...ure-matx-case-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 20:14

Plasma_Wolf

Student

Als je al het andere al hebt, dan zou ik kijken naar hoe jullie huis er verder uitziet en daaruit opmaken wat je vrouw leuk en mooi vindt. Dan koop je de kast die er het best bij past.

Het moet uiteraard ook bij de rest van de hoek passen waar je de pc neerzet. Gaat de kast op een prominente plaats staan? Zorg dan dat het niet uit de toon valt. Staat hij grotendeels verborgen, dan lijkt het me dat alleen het frontje erbij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 19:17
Zal voor een groot gedeelte ook aan je vrouw liggen, mijn vriendin is bijvoorbeeld helemaal verliefd op mijn Coolermaster Sniper en Coolermaster Stacker 830, maar ze moet niks hebben van de Fractal Design Refine R3 die als HTPC dient.

Als je geen mooie kast kunt vinden, is het dan geen optie om een mATX of mITX te nemen en deze ergens achter te plaatsen zodat ze hem uberhaupt niet ziet? Bijvoorbeeld door middel van een VESA mount zoals MaximusTG zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Beetje werk, maar hier ga je mee scoren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digitalb schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:24:
Beetje werk, maar hier ga je mee scoren :-)
En bedankt,op het moment dat ik deze link open maakt komt mijn dochtertje binnen lopen HELLLOOOO KITTTYYYYYY papa

wil ik ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 19:24

KoudeAardbei

Moderator

Gewoon een Mac Pro kast ombouwen, of een iMac neerzetten.
Hoog WAF gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mijn vriendin zou ik denk ik met zoiets als dit een plezier doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.foxconnchannel.com/Upload/Case/200807230331410864_DH045-L.gif
Foxconn DH-045
Liefst dan nog wel in bv metallic blauw (deze is helaas alleen in zwart).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:20:
* Falcon denkt aan roze fluffy ding die in het CM subforum stond..
Deze dus:
[CM] Knuffelkubus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

KoudeAardbei schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:26:
Gewoon een Mac Pro kast ombouwen, of een iMac neerzetten.
Hoog WAF gehalte
amen. Airbook gekocht voor vriendin, die wil niks anders meer als apple vanwege design. Dat ze aan Osx moest wennen nam ze maar voor lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 19:24

KoudeAardbei

Moderator

SYQ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:31:
[...]

amen. Airbook gekocht voor vriendin, die wil niks anders meer als apple vanwege design. Dat ze aan Osx moest wennen nam ze maar voor lief
Alsof Safari/Chrome aanklikken moeilijker is op OSX, Idem mail, messenger for mac en dingen als photoshop.
Zelfs mn moeder kan overweg met mijn Macbook Pro &/of iMac...

Kijk als je een power user bent, die alles weet van windows, zelf alles wil instellen e.d. dan kan het wat lastiger zijn. Maar zelf adviseer en gebruik ik niks anders meer dan OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

KoudeAardbei schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Alsof Safari/Chrome aanklikken moeilijker is op OSX, Idem mail, messenger for mac en dingen als photoshop.
Zelfs mn moeder kan overweg met mijn Macbook Pro &/of iMac...

Kijk als je een power user bent, die alles weet van windows, zelf alles wil instellen e.d. dan kan het wat lastiger zijn. Maar zelf adviseer en gebruik ik niks anders meer dan OS X
Goed voor je moeder. Maar voor iemand die jaren heeft gewerkt met Windows kan het lastig zijn om te wennen aan Osx/Linux. Ze vond het werkelijk troep toen ze er achter zat op mijn hackintosh pc, en wilde snel terug naar Windows. Maar opeens wat het geen probleem en zou ze het wel leren toen ze de macbook kreeg. Gewenning heet dat, en bij de een kan het snel zijn en bij de ander wat langzamer. Maar totaal offtopic dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Een vrouw wil denk ik sowieso geen grote lel van een kast hebben, ik zou dan idd ook gaan kijken naar de kleinere behuizingen met een hoge knuffelfactor. Je hebt merken die allerlei bonte kleurtjes in de collectie hebben zitten. LianLi heeft bijvoorbeeld een aantal lippenstift rode behuizingen...

Maar goed, zolang we niet eens weten of de vriendin van bonte kleurtjes, of juist van strak houdt... Moet het een kleine behuizing zijn, of is groter geen probleem? etc etc... Het kan alle kanten op...

(ennuh, dit lijkt mij niet de plek voor een Apple vs Microsoft discussie... zullen we de TS een plezier doen en het bij antwoorden op zijn vraag houden en het niet vervuilen met offtopic discussies?)

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 08-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Wat vind je van zo eentje, mooi in het wit?

pricewatch: Fractal Design Define R3 (Wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
ITX formfactor behuizing (waar natuurlijk het mobo in past) en achter de monitor hangen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
En je kan tegenwoordig redelijke pc'tjes maken met mITX, zoals een i7-2600 met 16 GB ram in en een SSD :)
De storage zet je maar ergens op een NAS, je hangt het behuizingkje (bijvoorbeeld een Mini-Box M350, supergoedkoop) achter een beeldscherm met een hoge knuffelfactor (deze heeft een rood randje) en kloar :)

Je moet wel even een goede adapter vinden voor bij een PicoPSU als je er een i7 aan gaan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

MaximusTG schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:30:
Mijn vriendin zou ik denk ik met zoiets als dit een plezier doen:

Foxconn DH-045
Liefst dan nog wel in bv metallic blauw (deze is helaas alleen in zwart).
Je kunt hem ook in een andere kleur spuiten.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Het is gewoon voor haar thuis.... heb een atx bord op het oog en geen mATX dus dat beperkt het e.e.a. al :)

Prijsklasse case 40-80 euro max (excl voeding)

[ Voor 18% gewijzigd door spanx op 08-08-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Topicstarter
Ik ga voor de In-Win Allure mATX (met bloemetjes) met 90 euro iets duurder dan budget maar mijn vrouw zal het geweldig vinden.

Hartelijk dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Maar dat is dus een micro atx he? Dat je je niet vergist ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

(jarig!)
Mijn optie :

Koop een volle vorm en mod hem zelf :) Heb ik ook voor mijn vriendin gedaan, gewoon een mooie kast gekocht en deze zonder al teveel kosten opgeleukt en vrouwelijker gemaakt :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een aantal reacties heb ik weggehaald; laten we het wel professioneel houden ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus:

Een mooie Mac. Vrouwen houden (over het algemeen) van een netjes opgeruimde werkplek. Met een MacBook / iMac kan je dat heel eenvoudig bereiken.

Maar het mag niet te veel kosten.. dan gaat dat lastig worden :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 22:57 ]

Pagina: 1