Backplate montage v.d. Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Pagina: 1
Acties:

• VictorHofstede
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Tweakers,

ik ben van plan voor mijn CPU een koeler te kopen, nou heb ik de Dark Rock Advanced C1 op het oog, er is alleen een probleem...

Op de website van Be Quiet staat dat het monteren van de koeler gaat met een backplate. Ditzelfde systeem heb ik gebruikt bij mijn Scythe Mugen koeler, alleen sinds ik een nieuw moederbord heb past die er niet meer op. Dit komt omdat er al op de plaats waar de backplate moet zitten, een metalen plaatje zit.

http://img64.imageshack.us/img64/716/img1056zm.jpg

Op deze onduidelijke foto zie je de achterkant van mijn moederbord. Het plaatje zit met drie schroeven vast maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik deze loshaal.

Is het mogelijk om mijn Scythe Mugen, of desnoods de nieuwe Dark Rock Advanced C1 hier overheen te monteren door gewoon de backplate op dit plaatje te leggen, of is dat niet verstandig en kan ik beter een andere koeler zoeken?

EDIT: Type moederbord: Gigabyte GA-H67M-UD2H-B3

[ Voor 3% gewijzigd door VictorHofstede op 08-08-2011 15:43 ]

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
In de manual van de Be-Quiet Dark Rock Advanced staat een duidelijke tekening met welke brackets en hoe je die moet monteren, gewoon over de backplate van je socket heen.
Scythe Mugen 2 rev B is niet geschikt voor socket 1155(volgens de specs op hun eigen site dan iig),
volgens diverse onlineshops is hij wel voor socket 1155 geschikt.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 12:02

L702

Eric #99

Het is juist de bedoeling dat je hem daar tegen aan monteer.
Je hoeft dan niet de isolatie te gebruiken, dat is voor socket 775.