Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kapotte USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij een tip geven? Op mijn kantoor is een USB-stick van een derde gesneuveld: afgebroken doordat er een stoel tegenaan werd geschoven terwijl de stick in de computer zat...

Nu zou dat gerepareerd kunnen worden met microsoldeerwerk, heb ik me laten vertellen. Ik kan alleen geen bedrijf vinden die dat kan. Wie helpt?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Bedoel je dat het plasticje in de computer is afgebroken of dat er iets van de usb sick kapot is. Daarnaast, mocht het in de computer kapot zijn, is microsolderen duurder dan gewoon een usb hub te kopen. Dus ik zou voor een usb hub gaan en die in een nog werkende poort douwen en daar de rest op aan sluiten.

[ Voor 58% gewijzigd door jopitan op 08-08-2011 09:51 . Reden: stukje vergeten ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Als de stick kapot is: Nieuwe kopen, tenzij er enige waarde aan de data wordt gehecht, dan kun je er het best een kabel aan solderen, data redden, en vervolgens alsnog een nieuwe kopen (zelf solderen betekend dat hij binnen enkele weken weer los zit).

Als de PC-poort kapot is: Meestal is het zwarte/grijze plastic afgebroken in de poort, soms kun je het lijmen, anders moet je op zoek gaan naar een USB-poort en die op de PCB solderen, of als het de poorten voor in de kast betreffen (aka niet op het moederbord) kun je bij de maker van de kast wel een nieuw I/O bordje kopen om erin te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 08-08-2011 09:51 ]

/dev/null

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Volgens mij heeft hij een stick van een klant gemold, dus hij moet hem wel netjes teruggeven ;) ik zou eens googlen op electronica reparatie (ik weet niet waar je woont). Overigens is het niet heel high-tech hoor, die porten op de stick heb ik zelfs nog eens getaped om mijn data te redden :p (ducktape ftw).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε