Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetpagina's op pc laden alleen ná verbinding laptop

Pagina: 1
Acties:

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Ik heb thuis een draadloos Telfort netwerk met daarop een Windows XP computer, die via een netwerkkabel aan het modem zit aangesloten. Daarnaast heb ik een laptop die gebruik maakt van het draadloze netwerk van de Telfort modem en dus via wifi gebruik maakt van het internet.

Op mijn vaste pc willen de internet pagina’s niet meer laden. Geen enkele site kan ik bereiken: Ik typ een url in en het blauwe balkje onderin loopt langzaam op, waarna ik de melding krijg dat de pagina niet gevonden kan worden.

Echter, als ik daarna mijn vaste pc uitzet en mijn laptop opstart kan ik via mijn laptop wel gewoon internet pagina’s bekijken. Zet ik daarna mijn laptop weer uit en start ik mijn vaste pc op, dan kan ik wel weer gewoon internetpagina’s bekijken… 8)7 Dit hele proces moet ik elke ochtend doorlopen om internetpagina’s op mijn vaste pc te kunnen bekijken. Elke andere volgorde lijkt niet te werken, zoals laptop aan laten staan tijdens het opstarten vaste pc etc.

Het lijkt erop alsof de vaste pc even een duwtje moet krijgen van de laptop om de verbinding te leggen.

Iemand een idee? tnx

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
ehm, je krijgt een IP en die wordt aan je laptop toegekend (eerste aangemeld?). Koop een router en hang deze achter je modem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Post in ieder geval even de IPCONFIG /ALL van zowel je pc als je laptop.
Welk modem is het precies?
Paultje3181 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:24:
ehm, je krijgt een IP en die wordt aan je laptop toegekend (eerste aangemeld?). Koop een router en hang deze achter je modem.
Draadloos impliceert (voor mij) dat er een router in het modem zit)...

[ Voor 59% gewijzigd door lier op 08-08-2011 09:25 . Reden: reactie ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
En nadat je dit doorlopen hebt, en de PC eenmaal internet heeft, en als je daarna de laptop weer aanzet, hebben dan wel zowel de PC als de laptop internet?

• Mirage010
Hi tnx for snelle reacties,

Het betreft hier een Zyxel modem van Telfort (zo'n staande). Ik weet niet welk typenummer aangezien ik nu op mijn werk zit.Ik heb het 1 jaar geleden ontvangen bij mijn Telfort draadloos internet abo. Het modem stuurt zelf al het draadloze signaal uit.

Ik moet mijn laptop echt weer uitzetten wil ik met mijn vaste pc het internet op kunnen.

Lier wrote
Post in ieder geval even de IPCONFIG /ALL van zowel je pc als je laptop."

ehmm hoe vind ik dat :-) ...

tnx

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 17:02
klik op de start-knop en ga naar 'uitvoeren' in het venster dat veschijnt typ je CMD.exe
er verschijnt een soort zwart MS-DOS venster. typ daar: ipconfig /all. je computer laat
dan je netwerk IP configuratie zien. dat even copieren of overtypen en dan hier plaatsen.
dan kunnen we jou verder helpen!

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Wat meestal wel werkt is in de CMD te gaan en het volgende te typen:

ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

en dan kijken of je een IP doorkrijgt via ipconfig /all

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mirage010 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:49:
Lier wrote
Post in ieder geval even de IPCONFIG /ALL van zowel je pc als je laptop."

ehmm hoe vind ik dat :-) ...

tnx
http://www.google.nl/sear...bih=811&q=IPCONFIG+%2FALL
http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

...

[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 08-08-2011 10:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mirage010
Zie hieronder mijn IPconfig
http://imageshack.us/photo/my-images/812/ipconfigy.jpg/

Hopelijk zien jullie het probleem :-)

tnx

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is die van je pc of laptop en werkte de verbinding op dat moment?

Om goed te kunnen zien wat er aan de hand is hebben we van zowel de laptop als pc een ipconfig nodig van op het moment dat het werkt én als het niet werkt. Hoe kunnen we anders zien waar het mis gaat ;)

"Lulkoekadapter"? :P

[ Voor 78% gewijzigd door Raven op 08-08-2011 11:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Mirage010
Aha, ok.
Dit was van de pc als het wel werkt. Ik zal verzamelen van de pc als het niet werkt. Dat kan dus morgen pas, en van de laptop als het wel én niet werkt. En dat dan posten.

wbt lulkoekadapter :-/ Tja dat was blijkbaar het eerste wat opkwam in de persoon die het instelde...

• Mirage010
Mocht ik trouwens weer geen verbinding hebben morgenochtend met mijn vaste pc, kan het geen kwaad om

ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

eens te proberen en te kijken of het wel werkt?
Indien dit wel werkt zou ik dan deze 3 commando's onder elkaar in 1 (.cmd / .bat?) bestand kunnen zetten, zodat ik dat eerst even aan klik voor ik op internet ga?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ;)

Als dat werkt, kun je dat gewoon in een batch bestand zetten en deze laten uitvoeren als Windows start, maar dat is een workaround, geen oplossing voor het probleem.

Oscar Wilde

• Mirage010
Hierbij de verschillende ipconfigs:

PC_werkt_wel :
http://imageshack.us/photo/my-images/812/ipconfigy.jpg/

PC_werkt_niet:
http://imageshack.us/phot...695/pcgeenverbinging.jpg/

Laptop_werkt_wel
http://imageshack.us/photo/my-images/405/laptopwerkt.jpg/

Wellicht zien jullie een scheef staande instelling?
tnx

• Mirage010
Wat ik mij ook afvroeg. Zouden deze problemen verholpen kunnen zijn als ik een nieuwe PC koop? Huidige PC is alweer een aantal jaartjes oud.

De toewijzing van IP adressen gebeurt toch vanuit het modem? Of wordt dat dan weer softwarematig aangestuurd vanuit de PC?
Zou een nieuwe PC dan wel helpen of krijgt die dan sowieso met hetzelfde probleem te maken?

tnx

• Bastiaan
  • Laatst online: 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je het raampje van de auto niet dichtkrijgt, koop je dan ook een nieuwe auto? ;)

De toewijzing wordt in jouw geval vanaf het modem gedaan (de DHCP-server).
Ik zie geen verschil aan instellingen bij je niet- en wel-werkende PC. Als ik je screenshots mag geloven zijn je netwerkinstellingen wel correct. Wellicht dat je het modem een keertje kunt herstarten om te kijken of dat verschil maakt?

• Mirage010
:-).

Modem aan en uit zetten heb ik ook al gedaan. Geen resultaat.
Er maakt ook nog een smartphone gebruik van het draadloze netwerk. Kan dat nog van invloed zijn?

• Bastiaan
  • Laatst online: 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je het probleem kunt reproduceren/oplossen zonder iets met de smartphone te doen denk ik niet dat dat van invloed is.

Maakte de ipconfig /release, /flushdns en /renew nog verschil?

• Mirage010
Ik heb de
ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

commando's opgegeven in het start/uitvoeren / cmd venster, maar dat maakte geen verschil helaas.... :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Mirage010 op 11-08-2011 13:07 ]

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
En je weet het typenummer van het modem inmiddels wel?

Kun je op het moment dat je geen internet op de pc hebt, wel op de inlogpagina van het modem komen? (Door 192.168.1.254 in de adresbalk te typen)

• Mirage010
Hi,
na enig gerommel in de settings van systeembeheer, waar we enkele foutmeldingen zagen staan, start de pc mét internet nu weer elke ochtend gewoon goed op.

Ik kan helaas niet meer zeggen wat er allemaal is aangepast, dus de uiteindelijke oorzaak met oplossing weet ik niet voor mensen met hetzelfde probleem.

Hoedanook bedankt voor jullie hulp. Dit topic kan geclosed worden.
Pagina: 1