Mergen van MKVs gaat fout?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb laatst een film gedownload die bestaat uit 3 losse mkv´s. Nou dacht ik zo slim te zijn om ze te mergen met de doscommand copy /b 1.mkv+2.mkv+3.mkv helefilm.mkv
Dat mergen ging prima. Maar als ik nu de film open in XBMC of Media Player Classic, dan speelt ie maar tot 52 minuten; net zolang als 1.mkv.
Als ik helefilm.mkv in VLC open dan krijg ik wel de juiste maximale duur te zien.

Blijkbaar interpreteert VLC de samengevoegde film beter. Maar ik wil de film heel graag met XBMC bekijken, dus zit ik met een probleem.

Moet ik ergens een header o.i.d. veranderen? Ik neem aan dat er in elke mkv ergens info is opgeslagen over de lengte van het bestand.

Iemand een idee?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

uhm... een container (MKV) bestaat uit verschillende streams die gemultiplexed zijn. Die dingen hebben standaard een begin en een eind en kunnen niet zo simpel aan elkaar geknoopt worden ;). Google dus eventjes een MKV merger. (MKVmerge gui bijvoorbeeld).
Waarom VLC het wel kan weet ik niet ;)

Overigens, een videostream in zo'n MKV heeft een begin en een eind. Daar staat aangegeven hoelang de stream duurt, zodat niet de hele film geladen hoeft te worden om de lengte te bepalen. Kans is vrij groot dat XMBC enkel de eerste stream bekijkt, en VLC snapt dat er niets niet klopt met de correlatie tussen filesize en bitrate / streamlengte.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Nahja met VLC werkt het dus wel prima :) De film loopt nergens vast.

Dus aan de samengevoegde film kan ik niks meer veranderen? ;(

Ik heb de bronbestanden niet meer ( |:( ) dus even opnieuw mergen met een tooltje gaat ff niet 1-2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

misschien dat je er een demultiplexer overheen kunt halen om de individuele streams eruit te trekken. Vervolgens met virtual dub streams weer bij elkaar trekken?

check hier eens wat tooltjes, maar ze worden normaliter zo los niet veel gebruikt...

Overigens, als je de exacte filesize nog ergens kunt achterhalen (get data back?) kun je ze ook weer lostrekken.

[ Voor 46% gewijzigd door M2M op 08-08-2011 01:54 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Tenks, ik ga die tooltjes eens checken ! Bedankt !

Edit: Gelukt ! Was een piece of cake: met tsMuxer gedemuxed, daarna de losse boel weer ge-ts-muxed.
Draait nu prima in XBMC en MPC *O*

[ Voor 58% gewijzigd door YoG op 08-08-2011 02:53 ]