Synology Assistant vindt DS211+ niet

Pagina: 1
Acties:

• omaraziz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
Mijn recent aangeschafte Synology DS211+ wordt niet gevonden door de Synology Assistant software. Ik kan daardoor geen DSM installeren en niet met de DS aan de slag :'(

De DS is uitgerust met 2 Samsung 2TB F4 HD204UI Harddisks. De DS211+ krijgt een IP adres van mijn Netgear wireless router via DHCP. Vanaf de client PC kan ik dit adres pingen. Op de client PC (WinXP,32bit) staan firewall en anti-virus uitgeschakeld. Ook in een andere opstelling, met een lokaal netwerk zonder internettoegang, op basis van een Linksys router, werkt dit niet.

Op het Synology forum wordt een vergelijkbaar probleem beschreven:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=37484

De oplossing voor dat probleem, eerst zonder schijven, dan met slechts 1 schijf proberen, werkt helaas bij mij niet.

Is dit probleem bekend? Heeft er iemand tips, suggesties? Alvast dank!

Verwijderd

Probeer het eens door in je router in de DHCP tabel een vast ip voor je DS te reserveren (bijv. 192.168.1.100)

Dit is met je DSM later ook makkelijker mocht je ook een website op je DS gaan hosten, dan kun je namelijk specifieke poorten naar de DS forwarden (bijv. poort 80).

Hoop dat dit helpt.

[edit]: de firewall en antivirus instelling op je client pc is verder niet zo relevant voor de werking van je ds, eerder je firewall en port handling van je router.

Neem aan dat de DS geleverd is met voorgeinstalleerde DSM versie en dat je die dus hoogstens hoeft te upgraden naar nieuwe versie ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 00:52 ]

• omaraziz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:48: Probeer het eens door in je router in de DHCP tabel een vast ip voor je DS te reserveren (bijv. 192.168.1.100)

Dit is met je DSM later ook makkelijker mocht je ook een website op je DS gaan hosten, dan kun je namelijk specifieke poorten naar de DS forwarden (bijv. poort 80).
Dank voor de tip, ga ik proberen.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:48:[edit]: de firewall en antivirus instelling op je client pc is verder niet zo relevant voor de werking van je ds, eerder je firewall en port handling van je router.
In de Synology FAQ worden firewall en AV als redenen genoemd waarom de Assistant de DS niet kan vinden, vandaar dat ik het expliciet noemde.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:48:Neem aan dat de DS geleverd is met voorgeinstalleerde DSM versie en dat je die dus hoogstens hoeft te upgraden naar nieuwe versie ?
Nee, helaas :-( En voor zover ik kan nagaan kan DSM alleen met de Assistant erop gezet worden.