Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Laserjet 4550n & 4000n en jetdirect 610n kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 15:52
Beste lezers,

Ik heb thuis 2 oude printers staan, een laserjet 4000n en een 4550n. Probleem is als volgt:

Ik kan op de lj4000 perfect werken met een extra netwerkkaartje, een jetdirect 610n. Stop ik deze kaart in de laserjet 4000 en de 4550n, dan werkt deze kaart niet. Wat heb ik zelf gedaan:

1. Een cold-reset uitgevoerd op de 4000n, nu werkt de kaart wel. Het 'jetdirect' menu was eerst niet zichtbaar en nu wel. Ik kan de printer volledig benaderen en de laatste firmware heb ik er op gezet. Ik heb ook een 'jetdirect' menu, wanneer ik de menuknop op de printer zelf bedien. Krijg op deze printer netjes een ip-adres in mijn thuisnetwerk. Een config page uitprinten op deze printer laat netjes een jetdirect uitdraai zien.

2. Stop ik de jetdirectkaart die in de laserjet 4000n zat nu in de 4550, dan ziet de printer deze ook niet. Een cold reset uitgevoerd en het resultaat is hetzelfde, printer blijft de kaart niet zien, ook niet zichtbaar in het netwerk. Een config page uitprinten laat ook niets van de jetdirect zien. Deze jetdirect zit in een los te nemen formatterboard, die ik ook heb vervangen voor de andere formatterboard. Deze printer is compleet uit elkaar geweest en is gereviseerd en zit nu eindelijk weer in elkaar. Ik kan netjes de laserjet kleurendemo uitprinten die het goed doet! Nu zou ik zo erg graag deze printer op mijn thuisnetwerk willen aansluiten. Ik krijg verder op de display van de printer ook geen foutmeldingen.

Wie o wie herkent dit probleem en heeft mogelijk een oplossing?

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 62% gewijzigd door Ed1969 op 07-08-2011 21:43 ]

Ed1969

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:47

Lulukai

God's gift to women

Serieuze off topic: Ik had vroeger ook een CLJ 4550DN die helaas te vroeg is komen te gaan, nu heb ik wel nog pakken toners en drums hier staan. Interesse om jouw 4550 aan mij te verkopen of supplies van mij te kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Lulukai op 07-08-2011 21:47 ]

.

• Ed1969
ruyckske schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:47:
Serieuze off topic: Ik had vroeger ook een CLJ 4550DN die helaas te vroeg is komen te gaan, nu heb ik wel nog pakken toners en drums hier staan. Interesse om jouw 4550 aan mij te verkopen of supplies van mij te kopen?
Nee, wil de printer zelf houden.

Ed1969

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Deze printers hebben een riser op het moederbord, het komt vaak voor wanneer je de kaart er in duwd het contact met de riser niet goeg genoeg aangedrukt (kan) worden. Je zal even het riser board tegen moeten houden wanneer je de kaart er in stopt. of het riser board kan zelf niet helemaal goed aangedrukt zijn op het moederbord.

Iperf

• Ed1969
Bedankt voor de reactie, dan zou ik het toevallig bij beide formatterboards hebben, maar ik heb wel specifiek gelet of de netwerkkaart goed aangedrukt is op het interne slot van het formatterboard, dit heeft geen resultaat.

Ed1969